6 wk na keizersnede, valt me tegen, ervaringen?

Discussion in 'Na de bevalling' started by bunchy, Oct 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    Hoi,
    nu 6 weken na de KS valt het me tegen hoe ik nog voel..
    ik ben nog erg snel moe en met name wandelen valt me zwaar, ik voel dan echt de wond... ook een onderbroek of spijkerbroek die precies op de wond valt, geeft een naar pijnlijk gevoel..
    en scheren over mijn litteken durf ik echt nog niet.
    soms bloed het ook nog een beetje...
    wat zijn jullie ervaringen?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,798
    9,314
    113
    Gelderland
    Oei dat klinkt niet fijn nee. Heb je al een afspraak staan voor de nacontrole? Ik droeg de eerste weken ook nog lekker mijn positiebroeken en huisbroeken voor de wond.

3. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet niet te snel willen. Ik weet dat dat waarschijnlijk niet het antwoord is wat je wilt horen, maar het is echt zo. Ik heb acht maand geleden een keizersnede gehad en ik kon bij 6 weken nauwelijks lopen en dan heb ik het nog niet eens over vermoeidheid. En op de wond kan ik nog steeds niks verdragen. Nou gaat het bij mij allemaal ook niet helemaal volgens het boekje. Ik heb erg veel complicaties gehad. Maar zo kan het dus ook gaan.

Een keizersnede is gewoon best wel een zware operatie en met een kleintje erbij kom je er ook niet echt aan toe om rustig aan te doen. Probeer dus niet teveel te willen en bekijk het stapje voor stapje. Probeer je te focussen op de dingen die je wel kunt en neem jezelf goed in acht. Sterkte!!

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het is nog maar 6 weken geleden en niet al 6 weken geleden. Ik heb 20 maanden geleden een ks gehad en heb zeker het 1e half jaar last gehad van de wond. Heel trekkerig en later jeuk aan de wond/het litteken. Ik voel het nu nog wel eens bij kou, warmte en zware inspanning.

Wat al is gezegd: een ks is een zware buikoperatie die niet onderschat moet worden. Gun je lijf en jezelf de tijd om goed te hertstellen!! Je moet niet te snel willen.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Die nasleep kan nog best even aanhouden en vergeet niet wat hierboven ook al gezegd is, dat je een buikoperatie hebt ondergaan. Helemaal niet gek dat je nog snel moe bent. Vergeet ook niet dat het nieuwe leven met je hormonen, de operatie en een kindje ook energie van je vreten. Ik heb lange tijd een doof gevoel in mijn buik gehad. En ook heb ik lange tijd nog mijn positiebroeken of andere soepele broeken aangehad, omdat ik een spijkerbroek echt nog niet aan mijn buik kon hebben.

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb echt 7 weken nodig gehad voor ik me weer redelijk normaal voelde! Gebruik gewoon de parcetamol nog als je je niet fijn voelt. Die vermoeidheid had ik ook, geef er aan toe en kruip op bed. je lichaam heeft het dan gewoon nodig!
    Draag ook nog mijn positieleggings en spijkerboek, zit tenminste comfortabel.
    Geef de moeheid aan bij de nacontrole, dan kunnen ze je bloed controleren. Ik weet niet of het wel goed is dat je wond bloed, dat heeft het bij mij nooit gedaan.
    Begin rustig je conditie op te bouwen, door steeds even lekker naar buiten te gaan.

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Zoals jij ervaar ik het ook..
    Ik vermijd dus broeken en ondergoed die op mijn litteken komen..

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Heel herkenbaar hoor.. het is inderdaad een hele zware buikoperatie! Geef jezelf de tijd en de rust om te herstellen. En zodra het kan, masseer je litteken dagelijks lekker met een lotion, dat voorkomt een dood/dof gevoel later ;)

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Bij mij is het nu 4 weken geleden en ik voel mijn buik/litteken ook nog heel sterk en verwacht niet dat dat over 2 weken opeens beter is, ik vind een ks echt heel zwaar en het viel/valt me allemaal behoorlijk tegen. Zal idd wel heel lang gaan duren, maar bloeden heeft het niet meer gedaan, daar zou ik wel even naar laten kijken.

Sterkte met je herstel en probeer je rust te pakken, ik weet dat dat moeilijk is.

10. MissFromage

Nov 4, 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is de keizersnede nu 5,5 weken geleden. Ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel last meer van, behalve bij bepaalde bewegingen (vooral draaiende bewegingen). Ik let wel erg op dat ik niet te zwaar til of teveel inspanning heb. Ik zou als ik jou was eens informeren hoe het zit met pijnstilling nemen. Als je je beter voelt als je enkele keren per dag paracetamol neemt en er zitten geen risico's aan, zul je je een stuk beter voelen.

Waar ik wel veel last van ervaar, is mijn buik. Het lijkt alsof ik nog 7 maanden zwanger ben :(
    Morgen heb ik mijn nacontrole. Ik ben benieuwd of ik een buikband of corrigerend ondergoed ofzo kan dragen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes!

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

bij mij is het 4 maanden geleden en sinds anderhalve maand ofzo heb ik pas het idee dat ik echt een beetje aan het opknappen ben. ht is echt een zware operatie onderschat het niet! doe rustig aan ga lekker liggen wanneer de kleine ook slaapt.

12. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    hallo. Bij mij 6 maanden geleden en ik voel nog steeds pijntjes rondom de wond. Huid blijft gevoelloos en de pijntjes blijken te komen doordat het littekenweefsel zich gaat kleven. Daarvoor krijg ik bij de osteopaat bindweefsel(buik)massage, dat verlicht wel. Vermoeidheid heb ik ook nog lange tijd gevoeld, hoe zit het met je HB??is daar op gecontroleerd? Heb geduld...groetjes

Share This Page