buik bovenin knoerdhard

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joyce26, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo allemaal,
    ik heb weer een vraag ik voel de kleine vaak schuiven en af en toe kan je duidenlijk het kontje voelen hihi
    maar nu is het al een paar dagen dat alleen me bovenbuik keihard is (rond de maag zeg maar) ook heb ik vaak een soort stekende zeurende pijn bovenin me buik dat doorstraalt naar me rug iemand een idee hoe dit komt?
    ook staat er zo nu en dan een flinke druk op me vagina vooral als ik relaxt achter over wil gaan zitten of als ik ga lopen dan heb ik af en toe het idee dat het koppie van de kleine eruit komt.
    herkent iemand dit ?
    groetjes joyce
     
  2. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    ja, ik herken het geheel! Als de bovenkant zo hard wordt, lijkt het of het kindje heel hard duwt, maar volgens mij zijn het toch harde buiken. Een harde buik is eigenlijk een reactie van je baarmoeder op prikkeling, dus bvb ook op beweging van je baby. Het voelt heel krap he, soms alsof je uit elkaar barst. Ik probeer dan altijd zoveel mogelijk te ontspannen (wat soms moeilijk gaat). Maar ik herken het in ieder geval heel goed.

    succes met jouw laatste loodjes!
    Amber
     
  3. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ja het is idd net alsof je uit mekaar barst maar het tintelt ook en trekt door naar me rug niet onderin maar halverwege me rug zeg maar (het midden gedeelte) heb jij het ook als je je ontspant of gewoon lekker relaxed wil gaan zitten? ik vraag dit omdat vorige week ik naar de vk ben gegaan vanwege een band gevoel om me buik en me bloeddruk ineens 160/115 was afgelopen vrijdag was ie weer netjes 130/80
    en jij ook succes nog met de laatste loodjes he nog even :D
    groetjes joyce
     
  4. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    nee, dat laatste herken ik niet zo goed. Wel dat het dan wat doortrekt naar de zijkanten, maar niet geheel naar mijn rug. En ja, het gebeurt ook tijdens ontspannen.

    schrikken zeg, van dat 'bandgevoel' en je bloeddruk. Gelukkig gaat het nu beter met je. Vooral maar zo rustig mogelijk doen (ik heb gewerkt tot aan 36 weken en achteraf vond ik dat veel te lang, dus neem je rust!)
    Amber
     
  5. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    dank je voor je reaktie meot om 13:00 weer op controle komen dus zal het daar ook nog even voorleggen dan hoor ik wel wat ze ervan zeggen
    ik werk trouwens niet ben huismama heb nog 2 kleine kids rondlopen van 2 en half en 4 en half dus echt rustig aandoen gaat niet helaas probeer wel wanneer mogenlijk te gaan liggen.
    groetjes joyce
     
  6. simke

    simke Bekend lid

    23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Ik herken dit ook zeker. Het voelt soms net alsof je een bowlingbal :) hebt ingeslikt. Ik heb dan vaak ook nog van die steken in m'n vagina :( , dat voelt soms net alsof er iemand een mes insteekt. Ik heb gehoord dat dat waarschijnlijk indalingspijn is (onze kleine meost nog een heel klein stukje).

    Groetjes Simke
     
  7. mamavanbo

    mamavanbo Fanatiek lid

    13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (Belgiƫ)
    ik heb het hier ook. kan soms behoorlijk pijn doen die steken onderaan. lopen is dan soms erg moeilijk. en mijn buik is 's avonds ook stukken harder, inderdaad net een bowlingbal hehe.
    maarja nog even, 4 september krijg ik een keizersnede.

    iedereen succes met de laatste loodjes
     
  8. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo allemaal,
    wat het precies is weet ik niet maar me bloeddruk is vandaag weer gestegen vergeleken met vrijdag dus zou kunnen dat het daar nog verband mee houd vorige week woensdag was me bloeddruk 160/115 daarna was ie weer lager 130/80 en nu was ie weer 140/90 :s moest urine inleveren en dan hoor ik vanavond of het goed was of niet
    groetjes en allemaal sterkte toegewenst
     
  9. hoi meiden..
    ik heb dit ook..
    bij mijn maagstreek is het vooral de laaste paar dagen.. knoerdhard..
    hij ligt dan ook ontzettend tegen mijn ribben en mijn zijkant aan te schoppen...

    en ik heb die steken in mijn schaamstreek..
    maar dit heb ik niet tegelijk zeg maar..

    vandaag bij gyn gehoord dat beeb wel goed ligt, maar nog niet ingedaald is..
    wel hoorde we dat mijn bm behoorlijk groot was..
    te grote van 36 weken... *shock* terwijl ik pas 32 ben..
    zou het hier ook mee te maken kunnen hebben?
     
  10. joepie01

    joepie01 Bekend lid

    7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    dit is heel erg herkenbaar wat betekent dit eigenlijk heb er al een tijdje last van maar sinds kort ook steken van onderen en kramp wat door trek naar mijn rug.
     
  11. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik herken het ook, volgens de VK en de gyn waren dit echt harde buiken. Anouk lag in stuit, maar dat harde gedeelte bovenin was echt niet dr hoofdje. Gewoon lekker rustig aan doen en als ze echt pijnlijk en regelmatiger komen even contact opnemen met de VK.

    Liefs,
    Duveldraakje
     

Deel Deze Pagina