Baby kan zich nog geen 5 minuten alleen vermaken ppffff...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieketjes, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieketjes

    Marieketjes Actief lid

    11 dec 2007
    128
    1
    0
    Mijn zoontje is bijna 6 maanden en moet continu vermaakt worden. Als ik hem even in de box of in de wagen leg zet hij het meteen op het huilen. Ook de wipstoel is geen succes. Het liefst wil hij de hele dag rondgedragen worden. Samen op de bank zitten vind hij wel even goed, maar daar heeft hij na een minuut of tien alweer genoeg van.
    Nu hij overdag steeds langer wakker is wordt dit een steeds groter probleem. Ik kom namenlijk nergens meer aan toe. Slapen overdag doet hij maar kort en weinig, vaak 2 of 3 keer een half uurtje. Deze tijd gebruik ik om zelf even wat te eten, koffie te drinken of even te douchen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten huilen in de box zodat ik kan afwassen, stofzuigen o.i.d. Ik doe het huishouden nu maar 's avonds als mijn man er is. Omdat ik dan al de hele dag heb rondgezeuld met Simon (en hij 's nachts ook nog 2 tot 3 keer komt) ben ik zo langzamerhand doodop.
    Wie kan mij advies geven? Wat kan ik nog proberen om ervoor te zorgen dat hij zich even kan vermaken zodat ik overdag ook wat dingen gedaan krijg?
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik deed vaak het huishouden met mijn kind in de draagdoek. Kind blij en ik blij. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat je kind je tijden kan vermaken.
     
  3. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Vind je kindje bijvoorbeeld de babygym niet leuk? Meestal kunnen ze zich daar prima een tijdje in vermaken.
    Mijn zoontje van bijna 2 maanden verveelt zich ook snel als hij in mijn armen ligt maar kan eindeloos genieten van ronddraaiende nijntjes in zijn box. Vaak ligt hij daar een uur in te stuiteren totdat hij moe is en naar bed gaat.

    Misschien kun je andere speeltje proberen, iets wat hem meer uitdaagt of zo.
    Ligt hij overdag in de woonkamer te slapen of in zijn bed? Meestal slapen ze beter in hun bed in alle rust.
     
  4. Marieketjes

    Marieketjes Actief lid

    11 dec 2007
    128
    1
    0
    Bedankt voor je tip.
    De draagdoek vond hij de eerste 3 maanden wel fijn, maar daar wil hij ook niet meer in. Hij probeert er steeds uit te 'klimmen'.
    Ik verwacht ook echt niet dat hij zich tijden vemaakt, maar ik ken een hoop baby's die best even alleen in de box kunnen spelen (15 tot 30 minuten). Maar als ik hem erin wil leggen en zijn schouders raken het boxkleed, begint hij al te huilen!
     
  5. Marieketjes

    Marieketjes Actief lid

    11 dec 2007
    128
    1
    0
    De babygym is ook geen succes. Hij lijkt er overprikkeld van te raken. Als ik hem eronder leg (je raadt het al) begint hij te huilen.
    Hij slaapt nog wel beneden overdag. Ik vind het moeilijk om hem ver uit mijn buurt te leggen (lang verhaal, moeilijke start met veel zorgen gehad). Misschien is het inderdaad een beter idee om hem wel boven te laten slapen...
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Marieketjes: welke doek heb jij dan ? Ik gebruikte eerst een tricotti op een gegeven moment wilde mijn zoon daar ook uit. Heb toen een geweven doek gekocht en dat gaat prima.
     
  7. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Probeer hem toch in zijn bed te leggen overdag, waarschijnlijk slaapt hij langer. Mijn zoontje is een superslaper, maar moet echt op zijn kamer liggen. Als hij beneden in slaap valt dan is binnen een half uur weer wakker van alle huiselijke geluiden. 's avonds en 's nachts kun je daarentegen een kanon afschieten en nog wordt hij niet wakker.
    Tjah, je hoort inderdaad vaak dat kinderen overal maar doorheen slapen, niet allemaal dus. Sommigen hebben overdag een rustige omgeving nodig.
    Misschien helpt dat! Succes.
     
  8. kimmetje55

    kimmetje55 Actief lid

    7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    wij hebben dit probleem ook gehad en bij ons werkt eeen schommelstoel heel erg goed (wel erg prijsig ) maar de moeite waard..
    verder ben ik ook een voorstander van slapen op eigen bed! werkt echt!
    succes
     
  9. Roze78

    Roze78 Actief lid

    5 jul 2006
    352
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem! Ik heb geen oplossing helaas... mijn lieverd vind ook niks leuk. Ze begint ook al te huilen als we naar de box lopen, op een kleed op de grond vind ze niet leuk, babygym eventjes, maar alleen als ze in de wipper zit, en tv vind ze even leuk, maar dat wil ik ook niet steeds doen. Ik loop veel buiten met haar, dat vindt ze prachtig, maar het gevolg van de wipper en buiten lopen is dat ze bijna de hele dag best wel 'opgesloten' zit, in de gordels dus. Ik vind het ook belangrijk dat ze vrij kan spelen, alleen wil ze dat niet!
    Ik lees mee voor tips!
     
  10. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Vind hij stofzuigen ook niet leuk? Sverre kon daar juist heel geboeid naar kijken, werd er dus juist rustig van. Ik neem aan dat je wel geprobeerd hebt gewoon dingen te doen terwijl je hem in de box of wipper hebt liggen en hij kan kijken en luisteren naar je. Zo heb je twee vliegen in één klap. Verder zou ik het ook niet weten.. Af en toe even BabyTv laten kijken? Sverre werd gefascineerd door de kleurtjes toen hij 6 maanden was.
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Moeilijk is dat he.

    Wat betreft het slapen in zijn bedje, ja ik zou daar zeker mee beginnen, ik was in het begin ook heel onzeker en heb veel baat gehad bij onze babyfoon met camera erin (besteld bij Conrad).
    Daardoor kon ik elke keer als ik de zenuwen kreeg even op de tv kijken hoe het met de kleine ging.

    Het zelf vermaken is iets wat ze moeten leren, tenminste zo heb ik het ervaren.
    Zet gewoon een grens bij jezelf, b.v max 5 minuten huilen en dan haal ik je eruit, misschien went hij eraan dat hij in iedergeval 5 minuten 'moet' blijven en kun je het dan langzaam opbouwen.

    Groetjes Anita
     
  12. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hij kan toch inmiddels wel zelf zitten met 6 maanden oud, dan mag hij lekker buiten de box zitten (is ook heel leuk al die dingen ontdekken)

    Ja ik ben van de nuchtere kijk, even 5 minuten huilen krijgt een baby niets van, ze moeten wel leren zichzelf ook te vermaken en daar hoort afstand nemen ook bij (maar je kan idd een tijd eraan stellen bv beginnen met 2 minuutjes ofzo?)
     
  13. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    IK heb ook een zoontje die zichzelf totaaaaal niet kan vermaken. Ik heb hem net iets voor zn eerste verjaardag naar het KDV gedaan en sinds dien gaat het stukke beter en het kdv vindt hij geweldig
     
  14. Marieketjes

    Marieketjes Actief lid

    11 dec 2007
    128
    1
    0
    Hartstikke bedankt voor alle reacties en ideeën. Er zitten nog wel een aantal dingen tussen die ik zeker ga proberen. Ook ga ik vanaf morgen beginnen met hem boven te laten slapen overdag.

    @Imd: Zelf zitten? Nee hoor, nog niet in de buurt. Volgens mij is dat trouwens ook helemaal niet standaard bij zes maanden.
     
  15. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Kim kan ook nog niet zelfstandig zitten hoor, veel kinderen kunnen dat nog niet met 6 maanden. Met 9 maanden moeten ze het wel kunnen. Kim vermaakt zich op dit moment moeilijk omdat ze niet lekker is, misschien dat de 6 maanden sprong er ook wat mee te maken heeft.
    Normaal gesproken lukt het wel om een kwartier of half uur in de box te spelen, maar het afwisselen van speelgoed is dan wel belangrijk. Anders is ze het wel snel zat. Ik heb een mand met speelgoed staan en leg elke dag andere dingen bij haar neer, zo blijft het interessant.
    Ik hoop dat het slapen in bed goed zal lopen, ik ben er ook van overtuigd dat hij dan na verloop van tijd steeds langere slaapjes zal krijgen.
    Wat ze ook altijd prima vindt is dat zij ligt op een groot plat speelkussen en dat ik de was doe. Dan kan ze naar mij kijken. Ook weet ze nu wat er gaat gebeuren als ik haar er weer op leg, er komt dan een regelmaat (herkenning) waardoor ze ook weet dat het even een kwartier ofzo kan duren.
    Volgens mij willen ze heel graag van alles doen op deze leeftijd en kunnen ze het lichamelijk nog niet, waardoor een stukje frustratie meespeelt...lastig.
    Het wordt weer veel makkelijker als ze goed kunnen kruipen en zitten.
    Tot die tijd...veel met de kleine spelen...ook als we moe zijn ;)
     
  16. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik moest ook aan de 6mnden sprong denken toen ik je verhaal las.
    Toen was het hier ook niet te doen. Niets was goed en zichzelf vermaken ging echt niet.
    Ik hoop voor je dat het de sprong is, want dat zou betekenen dat het een voorbijgaande fase is.

    Als dat het niet is, zou je kunnen proberen toch de tijd in de box op te bouwen, elke keer 5 min erbij ofzo.
    Wij hebben onze Demi een week of 4 geleden ook bewust steeds een beetje langer in de box gelaten, zodat ze zichzelf zou leren vermaken. Als ze het nu niet leren, wordt het niet meer wat was ons verteld.
    En nu plukken we daar absoluut de vruchten van.

    IN ieder geval sterkte en succes
     
  17. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ook ik denk aan een sprongetje, kon nog geen 2 stappen weg doen bij Sven. heb het wel steeds kort gedaan. zo leert hij dat mama ook weer terug komt, maar inderdaad vreselijk slopend!

    zitten deed hij nog niet met 6 maanden, maar ik zette hem bijvoorbeeld wel eens in de wipstoel bij me in de keuken tijdens het koken of zo, of lekker in de wandelwagen.

    het wordt echt beter, heus, heb vertrouwen ;)
     
  18. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja dat kan heb ik niet bij nagedacht dat dat niet normaal kon zijn die van mij zat toen al dat maakte het een stuk makkelijker moet ik zeggen.

    Ik heb een voordeel onze honden als die voor de box liggen dan voelt ie zich nooit alleen hij is de beste maten met hun..
     

Deel Deze Pagina