Voel me nu echt shit, moet het even kwijt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Vandaag ging ik mijn trouwjurk passen. Dus schoonmoeder en moeder mee. Ik ga in mei trouwen en dan ben ik 6 maanden zwanger.
    Ben nu 16 weken.
    Ik zal eerst even uitleggen dat mijn vriend en ik te horen hadden gekregen dat we er rekening mee moesten houden dat wij waarschijnlijk geen of heel erg moeilijk kinderen zouden kunnen krijgen. Nou dat was erg schrikken natuurlijk. We hebben het na een tijdje geprobeerd er niet mee bezig te zijn en we hadden zoiets van: we gaan trouwen en dan zien we wel verder. Gaan we verder met onderzoeken.

Maar goed, wij kei blij want opeens was ik zwanger!

Maar goed, vandaag dus weer mijn trouwjurk passen. Ik had die nl. al gekocht voordat ik zwanger was. Ik had toen opgebeld naar de winkel en dat was geen probleem.
    Kwam ik vandaag daar krijg ik toch iets over me heen. Ik ben nog niet aangekomen, 1 kilo of zo. Alleen mijn borsten zijn gegroeid (wat ik zelf ook echt niet leuk vind). Het topje paste dus niet meer (de rok gelukkig wel).
    Maar echt een onvriendelijke harde vrouw hielp: ik mocht niet meer aankomen, ik moest opletten met eten en het was mijn eigen schuld!

Nou ja, ik in tranen natuurlijk. Mijn schoonmoeder en mijn moeder ook. En die zeiden dan ook dat er niet normaal was hoe ze deden.
    Ik dus half en half uitleggen dat ik moeilijk zwanger geworden ben.
    En zij weer: dat er zoveel meiden zijn die als ze zwanger zijn gewoon veel gaan eten met de gedachten: nu mag het!
    Nou zo ben ik dus helemaal niet!

Ze voelde zich laterna ook wel schuldig en ik heb een ander topje uitgekozen (500 euro duurder!). En de rok gaat gelukkig wel.
    Mijn topje wat ik eerst had kon niet meer vermaakt worden, dat zou niet op tijd binnen zijn.

Ik voel me nu klote hieronder. We krijgen sowieso best veel commentaar omdat ik zwanger ben met het trouwen en al 6 maanden.
    Ik voel me nu gewoon rond uit lelijk en dik en helemaal niet meer leuk!

We zijn zo blij en dankbaar met dit kindje! En ben zo bang geweest dat het fout ging en dan krijg je dit! Is toch niet normaal hoe ze deed of wel?

Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt. :cry:

2. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Jee dat is echt niet normaal nee :confused:
    Als jij netjes van te voren aangeeft dat je zwanger bent, moeten ze daar gewoon rekening mee houden...
    Dat komt zo vaak voor dat vrouwen zwanger zijn.
    Kan me voorstellen dat je in tranen sprong...
    Heel erg onbeleefd van die verkoopster!

Heb je de jurk al betaalt of aanbetaald?
    Ik zal , als de jurk nog niet betaald is, naar een andere winkel gaan waar je wel
    op een fansoenlijke manier word behandeld.

Elk wondertje is uniek, dus zeker de jouwe!
    Wees trost op je kindje en probeer er niet te veel van aan te trekken,
    ookal is dat lastig in deze situatie...
    Denk aan je kindje, (te) veel stress is niet goed en kan me voorstellen dat
    trouwen best stress verwekkend is :)

Wens je veel kracht toe meissie! Een hele dikke knuffel !

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Nee dat is idd niet normaal hoe dat mens deed nee.
    Ik geloof ook niet dat ik het gepikt had.
    Meid ... een zwangere bruid is echt prachtig .. geniet er lekker van en laat iedereen maar lekker lullen.
    Tis jullie dag met jullie wondertje ... en das het enige dat telt ...

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou ik vind het niet normaal hoe ze jou behandeld heeft hoor :confused: Ik zou zelfs een klacht indienen bij de manager. Niemand heeft het recht om zo tegen jou te praten. En wat weet zij nou hoeveel jij eet en dan nog ook al vreet je jezelf helemaal klem, zij heeft niks te zeggen.

Geniet nou maar lekker van je kindje en van de voorbereidingen van je huwelijk. Trek je niet veel van aan misschien is zij gewoon jaloers en heeft ze het allemaal op jou afgereageerd.

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nou jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa belachelijk! Ik zou die hele jurk bij dat mens niet meer moeten! Dat is toch geweldig dat jullie nu toch een kindje krijgen! Dat moet je koesteren boven alles! En je moet ZEKER trots zijn op je buik straks, hoe dikker hoe beter vooral op je bruiloft! Want jullie trouwen met z'n drieën, en dat is hartstikke speciaal! Beter nu met 3 trouwen dan dat jullie misschien wel helemaal nooit met 3 waren geweest!

6. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Wat een domme trut! :confused:

7. Niet meer actief

Dank je wel voor je reactie. Ik weet het ook wel!

Ik voelde me echt een koe daar, terwijl ik helemaal niet dik ben, mijn borsten zijn groter geworden ja, maar daar kan ik niets aan doen. (tenminste niet dat ik weet).
    Ik had al aanbetaald.
    En ik denk dat het overal moeilijk zal worden om nu ergens een jurk te vinden voor over 2,5 maand. En dan ook nog zwanger.
    En het is gewoon wel mijn droomjurk. Ik heb altijd een sissi jurk gewild en dit is echt mijn jurk.

Wat wel grappig is....het bovenstuk wat ik nu heb is veel en veel mooier dan wat er eigenlijk bijhoort. Het is alleen kei duur allemaal. Maar mijn schoonmoeder bood al aan om mee te betalen.

Ik wil het ook vergeten, maar als ik nu iets eet voel ik me ook weer schuldig..

zucht en die hormonen dan ook nog!

8. Niet meer actief

oh opeens veel reacties!

Jullie hebben ook gelijk...maar op dat moment sta ik dan perplex. Gelukkig heeft mijn schoonmoeder duidelijk gemaakt dat het geen stijl is.

Stonden we daar met z'n 3 te snotteren!
    Zij dacht schijnbaar dat ik gewoon daar binnenwandelde en verwachte dat zij de jurk wel even aan zou passen. Nou echt niet hoor!
    Het is gewoon extra pijnlijk omdat het hele zwanger worden al een probleem was. Maar ook al was dit niet zo dan nog mag ze dit niet zeggen vind ik.

Mijn vader had ook zoiets van: ga daar maar gewoon weg.
    Maar ja, het is mijn droomjurk en dan denk ik weer: dadelijk vind ik niets.....

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Jeetje, het lijkt wel of die vrouw last heeft van haar hormonen ipv jij. Ja het is lastig, maar het hoort wel bij hun vak hoor. Ik hoor ze wel vaker snauwen tegen de aanstaande bruidjes alsof je je figuur zo kan sturen zoals je zelf wilt (als dat zo was, was Sonja Bakker niet zo populair). En jij hoeft je aan haar echt niet te verantwoorden waarom hoe en wanneer je zwanger bent geworden, of zelfs van wie! Haha.
    Als je in maart ontdekt dat je topje niet past is dat ruim op tijd hoor, ze maken het toch niet te lang van tevoren ivm veranderende lichamen.

Gewoon genieten van je zwangerschap, trouwdag en juist de combinatie van beiden! Het is toch juist heerlijk dat je straks lekker trost op je buik in een mooie jurk ten overstaan van lieve mensen gaat trouwen?!

10. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou zeker een klacht indienen en eisen dat je op één of andere manier korting krijgt...Dit is echt niet normaal zoals dat wijf met jou om is gegaan hoor...ook al was je niet moeilijk zwanger geworden, dan is het nog jullie keus om zwanger te worden voordat je gaat trouwen.

Echt, voel je je alsjeblieft niet rot om zo'n mormel...er zullen altijd mensen die jou je geluk misgunnen...waarschijnlijk is ze zelf zo onzeker als de pest.

Veel succes ermee!

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou ik vind het te belachelijk voor woorden....en waag het niet niet trots op je buik te zijn hoor.....laat zo'n mens...die weet echt niet beter...excuses hiervoor zou ik niet genoeg vinden. Zou ook in staat zijn je jurk ergens anders te halen (weet niet of dit nog kan)...en laat zij die jurk maar in haar... r**t stoppen! Man kan me hier al zo kwaad om maken :x .
    Als alles goed gaat trouw ik ook met een mooie dikke buik....en ik ben er trots op....na zolang wachten is het wondertje van ons samen wat in mij groeit het belangrijkste wat er is.
    En als ik jou zo hoor is het ook een waar wondertje voor jullie....laat je niet gek maken door wat andere mensen denken/zeggen. Je weet zelf wel wat het allerbelangrijkste is!
    Ik wens je een supermooie dag, met een super mooie jurk maar vooral een prachtige buik!

Groetjes, Eva.

12. Niet meer actief

Ik kreeg wel korting, het topje koste nl. in de 600 euro (weet het even niet meer precies) en ik kreeg het dan voor 585. En de vermaakkosten hoef ik niet te betalen. Schijnbaar staat in de voorwaarden van hun dat als je zwanger word dat je dan zelf de vermaakkosten moet betalen :(

Ik word nu eigenlijk steeds bozer, op zo'n moment weet je niets te zeggen tenminste ik niet.

Ik ga inderdaad gewoon genieten! Dank jullie wel meiden!

13. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het nog belachelijk weinig korting...en die kreeg je zowiezo al, als ik het zo begrijp? De dame in kwestie, is zij de eigenaresse van de zaak? zo niet, moet je echt een klacht indienen hoor, want dit is echt niet normaal...Een trouwjurk is echt niet goedkoop en voor dat geld behoor je gewoon netjes behandeld te worden! Het is jammer dat ie al aanbetaald is en nog zo kort dag is, anders zou je kunnen dreigen met je jurk ergens anders te kopen...

14. Niet meer actief

die korting krijg ik nu, niet al eerder.

De eigenaar van de winkel was er ook, zij kwam er later bij staan.

Als ik meer tijd had ging ik ook ergens anders heen, maar ik ben bang dat het nu veel te laat is!

Ik vraag me wel af wat voor ondergoed ik er onder moet doen.
    Een corset of torselet lijkt me niet lekker zitten. En mijn topje is strapless....

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nou meid, gewoon heerlijk van die buik en je trouwedag genieten hoor! dat mens is misschien wel gewoon jaloers moet je maar denken! domme koe dat het is ;) jij hebt nu gewoon alles wat je hartje begeert, en of je dan zo'n mooie zwangere buik onder je jruk draag of niet, daar heeft zij niets mee te maken! schitterend, een zwanger bruidje! je wordt vast een hele mooie! :D

16. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Die korting kreeg je omdat je een ander topje moest nemen ivm je buik? Dan nog vind ik dat ze je nog flink mogen toekomen hoor...Ik vind het echt niet kunnen dat ze je zo beledigen!

17. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Wat een horkerig wijf :evil: Hoe dúrft ze. Zeker jaloers ofzo :(

Ik zou idd wel een klacht indienen over hoe je door haar behandeld bent, misschien dat je dan volgende keer door iemand anders geholpen kan worden, want door zó'n mens wil je natuurlijk niet meer geholpen worden...wat een bitch zeg.

Probeer je er maar niet te veel van aan te trekken, aankomen hoef je niets voor te doen hoor, daar zorgt die kleine muppet in je buik wel voor ;)

Proost op een mooie zwangerschap en een fijne bruiloft :D

18. Niet meer actief

Dank jullie wel meiden :D
    Voel me echt beter door jullie en door mijn vriend natuurlijk die ook flink pissig was!

Over 8 weekjes moet ik hem weer passen, ik denk wel dat ik mijn vader meeneem! :)

19. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Weet die verkoopster niet dat als je zwanger bent je ook werkelijk op een gegeven moment dikker wordt? Ik word in ieder geval wel dikker én ik kom aan! Wat een mens... En als ze dat korting noemen... :confused:

Trek het je niet te veel aan, geniet van de (verdere) voorbereidingen en vooral van je zwangerschap!

20. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik hoop voor je dat haar bui de volgende keer minder erg is. Ik denk dat zij ook gewoon ernstig last had van een slechte dag (hoewel ze dat natuurlijk niet op jou mag botvieren).
    Mijn zus was ook aangekomen 2 weken voor de trouwdag (niet zwanger). Ook geiirteerd dat mens-> alsof je als aanstaande bruid op deze ongein zit te wachten en het expres doet.
    Nee hoor, het is voor hun helaas het risisco van het vak. Als ze alleen maar met modellen hadden willen werken die vanaf hun 12e hetzelfde figuur hebben en houden hadden ze geen trouwjurken aan 'gewone' vrouwen moeten gaan verkopen...

Deel Deze Pagina