Hoi iedereen, Hier ben ik weer met mijn onzekerheid. Ik ben van mezelf maar 1,63 en nu de baby en buik flink groeien ben ik soms zo klaar met het zwanger zijn. Ik heb het gevoel alsof de baby soms drukt op mijn luchtpijp en ik daardoor soms echt een minuut lang het gevoel heb dat ik moeilijker kan ademhalen. Ook drukt de baarmoeder tegen m'n maag en daardoor maagzuur en daardoor weer last van m'n borst/tussen m'n schouderbladen. Aangezien ik voordat ik zwanger werd behandeld ben voor paniekaanvallen enz. (hier was ik zo goed als van 'genezen') voel ik me soms een beetje terugvallen. Ik ben morgen 28 weken zwanger en voel me soms echt uitgeblust. Werk gewoon nog fulltime, maar iedere dag gaat moeilijker en bijna dagelijks zie ik ook weer op tegen de lange werkdag. Herkennen jullie dat benauwde gevoel? En ook dat uitgebluste gevoel? Ik weet dat ik heel blij mag zijn dat ik zwanger kan worden, maar soms ben ik er zo klaar mee.
Ja herken het heel erg ben nu 33 weken en mijn baarmoeder had met 25 weken al de hoogte van 32, onderin zit weinig. Ik ben ook maar 1.60. Heb het vaak benauwd met rechtop zitten met liggen lang staan en vanaf 30 weken ook hele zware armen, alsof ze 30 kilo wegen. Het voelt bij mij ook een beetje als hyperventilatie waar ik in mijn jeugd nog wel eens last van had. Ben vanaf 31 weken halve dagen gaan werken,heb een kantoorbaan en zelfs at gaat niet van harte. Ben normaal heel actief liep 3 x p/w hard dus aan Conditie ligt het niet. Ben er ook helemaal klaar mee. Rustig aan en geef het aan op je werk.
Heel herkenbaar rond dezelfde periode. Nu gelukkig minder last van. Het hielp bij mij heel erg om ff een stukje te lopen of te gaan liggen.
ja herkenbaar! Ik heb geleerd om vooral de buikademhaling toe te passen, ondanks dit een vervelend gevoel in de buik of de huid van de buik geeft. Even je handen op je buik leggen en er naartoe ademen brengt wel meer ontspanning en minder paniek!
Thnx meiden. Ik ga mijn ontspanningsoefeningen maar weer uit de kast trekken. @wuppie: hier ook een kantoorbaan, maar mn bureaustoel zit op een gegeven moment ook flink beroerd. Wat is dan aan te raden, halve dagen werken of bijv 2 dagen pw vrij..
heel herkenbaar ja, hier zit de kleine ook al weken heel hoog waardoor ik ook ontzettend kortademig ben. de trap op lopen kan vaak al te veel zijn
Hier ook erg veel last van. Ben ook maar klein 158cm. Alles komt gewoon in de verdrukking. T is nou eenmaal zo....ik heb ook astma, maar het is geen astma benauwdheid zeg maar, duidelijk dat de boel verdrukt is.