Ervaringen Hero comfort +

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JChris, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Zijn er hier toevallig ouders die ervaring hebben met Hero comfort+?

Wij hebben net de eerste fles gegeven. Drie schepjes Hero standaard en één schepje comfort +.

Hoe reageerden jullie kinderen?

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Wij hebben het een korte periode gegeven dacht ik, maar vrij snel overgestapt op Hero hongerige baby's. Onze zoon heeft sowieso nooit veel moeite gehad met overstappen van ene voeding naar een andere voeding, wij zijn ook altijd gewoon in 1 keer geswitcht.

Wel is ons door het cb verteld, om geen 'speciale' voedingen te mengen. Omdat op het moment dat je de voeding mengt met een standaard voeding, je het effect teniet doet. Dus als je comfort wil geven, zou ik ook de fles met alleen comfort maken. :)

3. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou ook in een keer overstappen. Hebben wij ook gedaan van AH standaard naar Kruidvat extra care.
    Overstap ging prima.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja hier hebben we het de eerste 6 maanden gebruikt. Iets korter dus, want we hadden niet gelijk door dat dit de juiste voeding was natuurlijk. :D
    Hij ook gewoon helemaal op comfort overgestapt. Zoontje had door de JBPM wel wat moeite met de ontlasting, maar verder dronk hij de voeding prima en spuugde hij een stuk minder.
    Bijkomend voordeel was ook dat hij z'n flessen een stuk rustiger dronk, doordat de voeding dikker was.

Let je wel op dat je de voeding op de juiste manier klaar maakt?! Met gekookt water. Anders heeft de comfort voeding niet zoveel nut. ;)

5. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Hmm.. Het consultatiebureau raadde het ons gisteren juist aan om te mengen, omdat hij vaak mondjes terug blijft geven. Alsof je er steeds met een doekje achteraan moet..

Toen hij gisteren dronk had ik er geen goed gevoel bij.. Hij dronk "anders". Ik zal eens kijken naar de bereidingswijze..

6. Lauriann

Lauriann Lid

24 jul 2014
    84
    0
    6
    @ Olifantje Op de verpakking van de nieuwe Hero Comfort staat dat door de nieuwe formule je het nu niet meer met gekookt water hoeft te doen. De jhbpm is al gekookt. :)

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hmm... toch is mijn ervaring dat gekookt water het prettigst werkt.
    TS zou het natuurlijk eens uit kunnen proberen als ze dit nog niet deed. 1/3-1/2 gekookt water, hier de poeder bij en goed doorroeren en dan daarbij koud water toevoegen nog de fles nogmaals doorroeren.

Maar juist als hij steeds mondjes terug geeft kan je toch beter in 1x overstappen op de comfort voeding. Grote kans dat het spugen dan helemaal over is. Moet je alleen even kijken wat het doet qua krampjes en ontlasting, maar je mag je kindje 2 weken de tijd geven om aan nieuwe voeding te wennen.

Heb je verder al gekeken naar de algemeen bekende regels rondom flesvoeding:
    - je kindje zo rechtop mogelijk voeden (zithouding)
    - fles horizontaal houden
    - zorgen dat een voeding minstens 15minuten duurt, het liefst 20 minuten om de aan de zuigbehoefte te voldoen.
    - als je kindje veel spuugt hem na de voeding 30 minuten omhoog houden.
    - alles waar je kindje in/op ligt een flink stuk schuin zetten.
    - voeding kan je beter roeren i.p.v. schudden vanwege de lucht die anders in de fles zit.
    Zo maar wat tips waar ik veel aan gehad heb.

8. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Ja, hier een mama die dit gebruikt. Mijn zoontje is nu 4,5 maanden... In het begin spuugde mijn zoontje erg veel en had vaak zuur. Met deze voeding geeft hij eigenlijk nooit meer een mondje terug en als dat wel het geval is komt dat doordat hij te druk geweest is. Ik ben er erg tevreden over. Beter dan Nutrilon omneo is mijn mening...

9. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Goed om te horen!

10. Lauriann

Lauriann Lid

24 jul 2014
    84
    0
    6
    @Olifantje: oh oké dat kan. Ik doe het iig niet meer. Scheelt toch als je in de nacht niet steeds moet wachten totdat het water heeft gekookt met een huilend kind. :)

Helemaal vergeten mijn ervaring te melden! Wij gebruiken hier ook de hero comfort+ na eerst gewoon kruidvat te hebben geprobeerd en daarna de kruidvat tegen spugen. Zweren bij Hero!! :D Al moet ik zeggen dat de oude verpakking (ze zeggen zelfde formule...?) wel veel dikker is en ze daar zelden mee spuugde en nu met de nieuwe heel af en toe en zoals hierboven beschreven staat na druk doen...:p Maar bij andere kv tegen spugen blijft ze toch nog wel een beetje spugen, dus blijven gewoon bij Hero!

En wat olifantje zegt: zoveel mogelijk rechtop voeden, 10 minuten rechtop na een voeding (dacht eerst: in de nacht toch niet...? Dan willen we toch allemaal weer lekker slapen? Nou heb het geweten.. Legde haar plat en na 10 minuten lag ze al weg-slikgeluiden te maken en lagen we allemaal wakker tot ze gespuugd had en was zij natuurlijk weer klaarwakker... Dan liever ff 10 minuten rechtop houden), en bedje schuin zetten.

11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Mijn zoontje krijgt deze ook. Ben in 1 keer overgestapt i.o.v. de kinderarts. Mijn zoontje heeft een lichte vorm van Verborgen reflux. En bevalt me erg goed! Had eerst de standaard en daar deed ik dan Nutriton bij maar vind dit veel beter.

Wij geven het niet met gekookt water trouwens en het helpt al goed! en de nutrassense versie hoeft idd niet met gekookt water!

12. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Bedankt voor de reacties! Ik houd mij inderdaad aan de handige tips. Het wisselt erg bij hem..

Als ik het goed begrijp is dus iedereen geheel overgestapt en mengt niemand de voeding met Hero standaard?

13. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Bedoelen jullie Hero nutrasene +? Of in pak? Die is hier niet mee verkrijgbaar jammer :(

14. JChris

JChris Actief lid

22 feb 2015
    324
    66
    28
    Ja Hero nutrasense comfort + heb ik..

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Wij zijn het laatste beetje aan het opmaken van het pak.. daarna moeten we over op de blik versie

En inderdaad we hebben niet gemengd met de standaard

16. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is de ervaring met ontlasting? Deze voeding is ook tegen moeizame ontlasting toch? Of kan je baby alsnog verstopt raken door deze voeding

17. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    Hier sinds 2wekem overgestapt, daarvoor van allees geprobeerd= eerst volledi ge bv, andere flessen/spenen, inbakeren, osteopaat, huisarts, kinderfysio, nutrilon omneo en wilde dat de fijne huisarts die ik nu had 3,5maannd eerder was geweest. Hij raadde hero comfort aan.ivm.krampen en slechte ontlasting. Nu al paar dagem achter elkaar ontlasting en weinig krampen, veel tevredener meisje :)
    Door jbpm wordt ontlasting hier dunner en weer geell ipv groen...alleen wat gemier met dikte en spenen maar dat is hier de. Moeite

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier zorgde de JBPM juist voor moeizamere ontlasting. Het is bij elk kindje verschillend hoe er op gereageerd wordt.

19. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Klopt, mijn oudste raakte verstopt ervan en mijn jongste heeft juist nu daardoor goede ontlasting.

Deel Deze Pagina