Hi dames! Ik zit even met m'n handen in t haar.. Dochterlief word morgen precies zes maanden en we lopen te klooien met ons schema! Ze was vanaf t begin al wel een lastige drinker en wilde de borst ook niet meer vanaf dat ze 3 weekjes was. Momenteel krijgt ze fulltime afgekolfde melk. Normaal gesproken was het; 06:00 uur 200 ml (dronk ze de ene keer op andere keer niet - vandaag bijv. Maar 105 gedronken) Slapen tot 08:30/09:00 uur 10:00 uur 200 ml 12:00 uur fruit (halve peer bijvoorbeeld) 14:00 uur 200 ml 16:00 uur groente (helft van klein aardappeltje, bijv. Groot roosje brocolli, 2 kleine stukjes pompoen) 18:00 uur fles Slapen! Het maakt niet uit of ik fruit eerder op de dag geef - want ze weigert die laatste twee flessen! Het lijkt dan net alsof ze geen honger heeft - maar ook weer wel. Echter: als we aan tafel zitten dan wil ze zo een hap uit m'n burrito nemen - wat natuurlijk niet kan. Wat raden jullie aan om te doen? Overgaan op drie flessen? Ben dan wel bang dat ze melk te kort zal komen? Indien overgaan op drie flessen zie ik het zo voor me: 06:00 melk 200 ml 10:00 uur fruit met liga 13:00 uur 200 ml melk 16:00 uur klein stukje kip met groente gekookt en gepureerd 18:00/19:00 uur pap 200 ml Tussendoor zal ik water aanbieden. De afgelopen week lopen we de hele tijd te klooien.. Ze heeft dan echt honger maar weigert de fles -_- maar een bordje pap ipv de fles - eet ze wel op. Zucht! Bedankt dames.
Zou ze misschien behoefte hebben aan meer vast voedsel, vaak zijn ze wel een beetje klaar met die melk. Ik zou zeggen : 6 uur melk anders gaat ze niet meer slapen denk ik. Als ze maar 100 Cc drinkt zou ik nog eens 100 aanbieden als ze wakker wordt en dan fruit met liga. Dan lunch met broodkorstje of stukjes brood met boter en melk Dan groente zoveel als ze hebben wil. Voor het slapen nog melk, best kans dat ze wel wil drinken als ze flink gegeten heeft. Zoiets, het Is altijd even zoeken.
Hier ging dat net zo. Vanaf dat ons dochtertje vast voedsel is gaan eten ging ze de flesjes weigeren. Eerst maakte ik me daar druk om maarja je kunt ze er niet in dwingen dus maar mee gestopt. Ze krijgt er nu nog maar twee, eentje rond het middaguur en een papfles voor het slapen gaan om 19.00 uur. Ons schema: 7.30 wakker, uit bed, bordje pap, boterhammetje, kopje venkelthee in tuitbeker. 9.30 slaapje tot ongeveer 11.00 uur. Dan bied ik meestal haar flesje aan van de middag, ene keer drinkt ze deze helemaal op andere keer een beetje of zelfs niks. Drinkt ze hiervan slecht dan maak ik er pap van en lepel ik het naar binnen. Hierna krijgt ze een fruithapje. 12.30 uur, boterhammetje zonder korst, wat sap of water uit de tuitbeker of gewone beker (geef ik dan uiteraard) 13.00.13.30 uur naar bed tot ongeveer 15.00 / 15.30 uur. 15.30 uur iets te eten, fruit, eierkoek, brood, wisselt. Drinken aanbieden uit tuitbeker 17.00 uur potje groente aangezien ze haar echte prakkie nog niet altijd even goed mee eet. 17.30 uur mee eten met ons, verse groente of wat we dan ook eten, dit gaat ze sinds een week echt steeds beter en gretiger doen dus ik denk dat ik de potjes groente al snel weg ga laten. Ook nu krijgt ze weer drinken aangeboden uit de tuitbeker of gewone beker. Als toetje krijgt ze nog een yoghurtje. 19.00 uur papfles en naar bed, ook deze fles gaat ze steeds minder gretig drinken maarja niet zo gek als ze goed haar avondeten eet. Ze heeft er ook duidelijk voldoende aan want ze wordt niet wakker 's nachts, slaapt mooi door tot de volgende ochtend. Ik zou me er dus niet te druk om maken, volg haar behoeftes, je merkt het goed wanneer ze iets willen, signalen proberen op te pikken.
3 flessen kan best hoor, met 6 maanden. Mijn dochtertje zat daar ook ongeveer op rond die leeftijd. Inderdaad gewoon een beetje proberen, dan kom je er vanzelf achter wat werkt! Maar snap dat het lastig is: denk je dat je een goed schema gevonden hebt en dan veranderd er weer van alles
Mijn dochter heeft ook nog maar 3 flessen Om 08:00 bordje pap 180+6+Bambix Om 15:00 Fles 120+4 Om 19:00 fles 150+5 Ze wilt het liefst alleen maar vast voedsel.
Nou dames! Bedankt voor de geruststelling... Zo gezegd zo gedaan. Nieuwe schema in gang gezet en ging eigenlijk best goed. 's Ochtends had ze maar 105 cc op en om 12 uur (ze werd 9 uur wakker en kreeg toen haar fruit/liga hapje) ook maar 105 cc.. Toen heb ik van de rest een papje gemaakt en naar binnen gelepeld. Heeft dus nu 305 CC in totaal op en krijgt rond 6/7 uur een bordje 200 CC mamamelk pap. Ze weigert momenteel echt alle flessen - met moeite kreeg ik die van vanmiddag erin, maar vast voedsel met de lepel.. Hmm lekker! hihi Ik zal vanavond maar eens een tuitbeker halen - wellicht dat ze het daaruit wil drinken. Ze heeft na dr fruithapje ook water gekregen. Ben benieuwd hoe het nu zal gaan.. Ze was altijd al een hele lastige drinker - maar het ging eindelijk super goed.. En nu .. heeft ze het weer helemaal omgegooid! hihi, maar dit schemaatje is prima zo - toch? Ben een beetje bang dat ze anders te weinig (melk/voeding) binnenkrijgt.
Nou helemaal prima toch, zo krijgt ze toch haar voedingstoffen voldoende binnen en ook haar vocht. Lekker loslaten en meegaan in haar ritme. Tuitbeker moeten ze wel even leren natuurlijk maar ons dochtertje had het binnen notime door. Ik help haar ook nog wel hoor vooral als ze zit is de beweging om hem dusdanig te kantelen nog lastig. Ik geef daarom ook wel drinken rechtstreeks uit een bekertje zodat ik zeker weet dat ze voldoende vocht binnen krijgt en de hele dag staat de tuitbeker gevuld en bied ik aan.
Ja wij vandaag ook water aangeboden uit een klein glaasje - puur omdat je hevige dorst krijgt van Liga hihi Zal even een tuinbekertje halen en misschien is dat wel wat voor d'r. Toch even wennen - dat vast voedsel enzo
Hier met 6 maanden ook overgegaan naar 3 flessen hoor, kan prima inderdaad! Wij hadden met 6 maanden dit schema 8.00 fles 200cc 10.00 fruithap 12.00 fles 150 cc 13.00 1 boterham (je zou hier ook gewoon een bord pap kunnen geven i.p.v. een boterham met de melk die ze normaal krijgt) 14.30 klein tussendoortje met wat drinken 17.00 warme hap, aardappels en groente werd geprakt, de rest gepureerd en soms een 6+ potje 20.00 fles 200cc Pap hier nooit gegeven, want mijn zoontje moest het juist niet. Maar ik zou dus tussen de middag ook gewoon volledig pap geven. En dan kan je in de toekomst misschien brood in de ochtend geven als ze wat later wakker wordt en erna niet meer gaat slapen. Of je geeft 's middags tussendoor een broodkorstje om te oefenen.
Ja ik wilde ook een broodje geven maar hoorde van mensen om me heen dat dat echt not done is bij 6 maanden - alleen als ik naar jouw lijstje kijk - staat brood er wel bij.. Hoe zit dat nou?
Ons dochtertje is bijna 8 maanden nu en met 6 maanden ben ik wel brood gaan aanbieden maar ze moest er niets van weten. Het begon van de een op de andere dag met het sabbelen aan een broodkorst en dat is nu een week of drie geleden en vanaf dat moment had ze de smaak te pakken en ondertussen eet ze ongeveer een halve boterham met een ietsiepietsie jam, smeerleverworst, smeerkaas, appelstroop. Ik stop dan de stukjes in haar mond. Ze verslikt zicht er ook echt nooit in. Verder sabbelt ze met regelmaat op een stukje broodkorst, met name in de middag rond 15.00 uur/ 15.30 uur. Ze geven zelf wel aan als ze het willen.