Zware griep en 40 weken zwanger..

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nina010, Sep 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

Jul 20, 2008
    820
    0
    0
    Hallo verloskundige,

Nou de titel zegt het al. Ik ben vandaag uitgerekend en 40 weken zwanger. Helaas was ik al een aantal dagen niet lekker maar sinds 2 dagen ben ik gewoon zwaar ziek. Dikke pijnlijke klieren in mn nek, extreem verkouden, hoesten etc. Ik slaap er bijna niet door en voel me hondsberoerd. Nu krijg ik hier toch een beetje stress van gezien ik in principe any time nu kan bevallen.. Ik slik af en toe paracetamol en neem zoutoplossing maar meer mag ik volgens mn vk niet. Mn keel word hierdoor niet minder, eerder erger. Ik weet even niet hoe of wat stel dat ik ineens moet bevallen, ik heb bijna geen lucht niks en al helemaal geen energie. Ik moet as zaterdag weer op controle en dan zou ik ook langs de gyn gaan en dan in overleg met hem mag ik kiezen wel of niet inleiden.Deze afspraak stond trouwens al vast voordat ik ziek werd. Wat is jou advies/ jouw ervaringen met vrouwen die hoogzwanger zijn en ziek zijn?

En nog een ander klein vraagje.. Mijn buik staat zo strak als wat valt me op sinds ik ziek ben, zal ook wel door het vele hoesten enzo komen. Maar mn huid doet ook echt zeer! Zeg maar strak beurs gevoel maar dan pijnlijker en constant.Ik word er ecnht meerdere malen wakker van snachts. Kan ik daar iets tegen doen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

naar voor je. Ik zou wel een gewone neusspray nemen, dat helpt veel beter en als je het ene paar dagen gebruikt is het niet erg.
    Neem ook voldoende paracetamol, je mag er max 8 per dag, dus elke 6 uur twee tegelijk. Meestal beval je pas als je weer beter wordt. ga in bed, ziek lekker uit. Ik zou niet inleiden als je nog koorts hebt en beroerd bent (doen ze wrs ook niet). Maar misschien ben je dan al lang weer beter! Beterschap gewenst!
    Voor je buik, het kan helpen om een strakke onderbroek aan te doen of buikband ter ondersteuning.

Mirjam

Share This Page