Maagzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Malika1989, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malika1989

    Malika1989 Bekend lid

    19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Wie heeft de gouden tip tegen maagzuur?


    Ik heb tot nu toe alles geprobeerd en niks meer dat helpt.

    Ik slaap zittend.. zodra ik even wil liggen, komt het al naar boven.
     
  2. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Gaviscon mag je hebben. Als niets hier meer helpt, dan neem ik een tablet of een slok vloeibare.
     
  3. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Bluh, lekker hè?
    Sowieso bepaalde voedingsmiddelen vermijden. En bij mij lijkt ginger Ale de laatste 2 dagen wat te helpen.
    Oh en misschien gek, maar ik las dat die bepaalde voedingsmiddelen, daarbij komt histamine vrij en dat dat aanzet tot maken van maagzuur. Dus ik heb een paar keer antihistamine genomen (cetrizine) en werd ook minder.
     
  4. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bij onze zoon hielp twee of drie lepels vanillevla heel goed. Hahah mijj collega's moesten toen nog zo lachen omdat op elk filiaal waar ik moest werken (bakkerij met 7 winkels) een pakje vanillevla in de koeling stond ;) :) en slapen op mijn linkerzij omdat daardoor de het maagzuur weg bleef.

    Bij onze dochter hielp dat niet en toen heb ik gaviscon genomen op advies van de vk. Slapen op mijn linkerzij kon ik niet want elke keer als ik dat probeerde had ik een hele hele boze baby in mn buik die gewoon net zolang ging schoppen tot ik anders lag ;)
     
  5. Joanne92

    Joanne92 Fanatiek lid

    28 sep 2014
    1.001
    1
    0
    Bij mij tabletjes: rennie sinasappel( ik word misselijk van mint)
    Eerste x echt ranzig maar je "leert" ze eten. Nu neem ik voor t slapen gaan een tabletje en heb nergens last van .. Super'
     
  6. nijntje11

    nijntje11 Fanatiek lid

    16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik nam meestal 2 rennies voor ik naar bed ging. Er zijn wel 2 megapakken doorheen gegaan, maar het werkte prima voor mij.
    Zó smerig, brandend maagzuur!
     
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Bij mij hielp vanille vla ook. Helaas hielpen de rennies opveen gegeven moment niet meer. Wel had ik een wit drankje van de apotheek. Kom even niet meer op de naam. Dit hielp ook goed
     
  8. daantjedubbel

    daantjedubbel Bekend lid

    2 apr 2014
    721
    0
    16
    Arnhem
    Rennies, melk, en vanillevla :) en op je linkerzij slapen. Dat is fysiologisch gezien het beste voor je maag. En misschien een opsteker voor jou: ik kreeg het meeste last van m'n maagzuur vlak voordat de bevalling begon ;)
    Sterkte!
     
  9. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Graviscon.. En beetje rechtop. En af en toe ongegeneerd een keiharde boer laten lucht ook wel op.
    Baby drukt hier momenteel erg op m'n maag. Proef de hele dag door m'n eten opnieuw blughh
     
  10. Huis van Puck

    Huis van Puck Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.414
    52
    48
    Nexium, enige dat hier hielp of een hap havermout met een klein beetje melk erdoor. Wat een kwaal..blegh! Sterkte!
     
  11. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Ik heb er ook al weken last van, begint nu minder te worden nu de kleine aan het indalen is.

    Ik nam 2 rennies voor het slapen gaan, lag op mijn linkerzij (kan sowieso niet anders slapen met die buik :() en sowieso 2 hoofdkussens, normaal heb ik er maar 1 maar ik heb er nu 2 die ik trapsgewijs neerleg, anders krijg je het gigantisch aan je nek.

    Dat is de enige manier waardoor ik kon slapen zonder brandend maagzuur.
     
  12. Yinxy

    Yinxy Fanatiek lid

    22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ik gebruik de rennies, maar als die niet werken heb ik een antagel (van de apotheek gekregen). Is zoiets als gaviscon, alleen werkt did bij mij beter. Zou dat bv ook niet bij je werken, kaart t aan bij de gyn of vk, je kan ook omeprazol of zoiets krijgen. Moet nog beter werken.
    Qua tip mbt slapen: hoofdeinde wat omhoog (indien mogelijk). Anders inderdaad een extra kussen. En let op je eten, van sommig eten kan je meer last krijgen. Er zijn standaard dingen did je kan vermijden, maar ik moet bv ook vet eten vermijden. Daar krijg ik last van. Zoals bv al een uitsmijter, pannenkoek, friet, pizza ect.
     
  13. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik at ook rennies! En vanille vla en warme melk en sliep op 2 kussens. Stomme is dat ik nog op 2 kussens slaap. Direct na de bevalling was mijn maagzuur weg :D
     
  14. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    ik zit aan de omeprazol.
     
  15. Nandanovember

    Nandanovember Fanatiek lid

    2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik gebruik ook omeprazol. te koop bij kruidvat en werkt als een tierelier.

    Rennies zou ik mee oppassen. Af en toe eens kan prima, maar ze eten als snoep kan zorgen voor galstenen.
     
  16. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier gaan er liters melk doorheen, is het enige wat bij mij helpt.
    Ik noem het al gekscherend bluswater. ;)
     
  17. Malika1989

    Malika1989 Bekend lid

    19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik dronk altijd geitenmelk tegen maagzuur maar dat werkt nu ook niet meer.
     
  18. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ik heb er last van! Al vanaf 6 maanden zwanger.. Zelfs nu die is ingedaald lijkt het nog erger te zijn geworden
    Of ik nou lig of zit dat maak niet uit.. Gister zelfs tijdens het zwangerschaps zwemmen dat het me flink dwars zat
    Rennies helpt ook niet, alleen een flesje met Vloeibare spul erin dat helpt nog wel.. Voor een uurtje of 2 Max 3.. Maar t is echt het enige wat helpt
    Het heet Antagel en is te koop bij de apotheek

    Een paar hapjes vanille vla heb maar voor 15 min helaas maar zo erg vind ik het niet om heel de dag vla te eten ! Hahaha
     
  19. Weegbree

    Weegbree Fanatiek lid

    18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    omeparazol
     
  20. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dokter bellen en vragen om maagbeschermers.
    Er is een soort die je veilig mag gebruiken bij de zwangerschap. Heb zelf een maagverkleining dus ik moest ze slikken. Geloof dat het de Omeprazol is maar pin me er niet op vast.
     

Deel Deze Pagina