Hoi Meiden, Afgelopen vrijdag was ik erg misselijk en had ik prikkende ogen van uitdroging. Midden in de nacht getest: ZWANGER!! De volgende dag en nu nog steeds ben ik niet meer misselijk geweest. Ik had dit ook bij mijn vorige zwangerschap wat na 8 weken een miskraam werd. Ik wist dat er iets niet goed was en iedereen zei dat ik niet zo moest piepen en positief moest blijven. Maar mijn gevoel had dus wel gelijk. Het voelt alsof het weer mis is. Maar wil eigenlijk zo graag wel positieve verhalen van anderen die de eerste dagen misselijk waren en daarna niet meer, die ook het gevoel hadden dat het eigenlijk mis zat, maar die toch een gezond kindje hebben gekregen. Zijn die mama's er? Ik weet dat veel helemaal de hele zwangerschap niet misselijk zijn. Maar ik was het wel en nu niet meer.. Gelukkig heb ik al een gezonde zoon rondlopen, toen was ik wel elke dag minstens 1 uurtje misselijk, soms langer. Ik ben zo bang voor nog een miskraam. Liefs
Ik ben zelf nooit misselijk geweest, maar heb wel wisselende verschijnselen gehad: de ene dag erg, de andere dag bijna niets. Ik kan me je angst en onzekerheid levendig voorstellen, maar toch hoeft het niets te betekenen. Je intuïtie is vaak een sterke indicator, maar als het al eenmaal mis is gegaan, dan ga je intuïtie vaak verwarren met angst. Heel lastig. Ik hoop voor je dat je een goede en fijne zwangerschap mag hebben!
Dank je wel voor je steun. Nooit aan gedacht dat ik inderdaad mijn intuïtie met wel eens met angst kan verwarren. De eerste zwangerschap was zo onbezorgd! Hopelijk is het dan mijn angst en niet mijn intuïtie. Mijn eerste echo is over 3 weken en 2 dagen. Het lijkt nog zo ver weg!
Je bent weer zwanger lees ik, wat fijn! Niet elke zwangerschap is hetzelfde. Dus je kan van alles voelen of juist niet! Ik ben ook weer zwanger en had vandaag een echo. Ik had mezelf op het ergste voorbereid want ik heb bijna geen klachten. Alleen af en toe steekjes in de baarmoeder. Maar er groeit echt een mini. Hoever ben je nu dan?
Ik was ook rond nod misselijk, daarna paar dagen niet meer en nu begint het weer lichtjes. Maar ik begrijp je angst. Ik zit ook steeds met dat intuïtiegevoel, en kan op het moment niet goed 'voelen' of het angst of intuïtie is.
Ik heb ook heel erg angst gehad en bij mij verdwenen de symptomen ook soms waardoor ik echt bang werd. Maar zie mijn banner elke zwangerschap is anders ik had hier een goed gevoel bij en bij mijn mk niet
Ik ben super blij! Gister was ik tijdens het werk (in de avond) kotsmisselijk!! Ik heb mezelf voorgenomen mij vooral niet meer druk te maken. Ik ga opschrijven wanneer ik misselijk ben en mag me van mezelf pas druk maken als ik 3 dagen niet meer misselijk ben geweest. want er zit nu ook minder dan 3 dagen tussen. Eigenlijk zat er maar 1 lange dag tussen dat ik helemaal niet misselijk ben geweest. Dacht dat het al veel langer was. Ik ga er maar vanuit dat het de angst is. Heb ook gelezen dat angst voor een miskraam door de hormonen komt en dus al een zwangerschapskwaal op zich is. ;P Ik vind het ook heel fijn om van jullie te lezen dat er meer zijn met de angst dat het mis is en toch een goede zwangerschap hebben! En dat het normaal is dat de symptomen schommelen. @ rae: wat leuk om je weer tegen te komen wat gaaf dat je ook zwanger bent!! Blij dat de echo goed was! Ik ben nu pas 4,5 weken. Ik hoop dat ik alles kan loslaten als bij de eerste echo een kloppend hartje te zien is! Nog 3 weken en 1 dag wachten. 😊 Veel liefs!