Welke zorgverzekering

Discussion in 'Zwangerschap' started by HOG, Oct 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HOG

HOG Niet meer actief

Hoi ladies,

Volgens mij was hier ooit al een topic over, maar ik kan het helaas niet terug vinden.

Ik zit met het volgende: ik ben op dit moment verzekerd bij Zilveren Kruis (aanvullend met 1 ster). Ik ga in januari 2011 bevallen in een kraamhotel en wil dus misschien overstappen op een andere verzekering. Ik weet alleen niet welke voordelig zijn qua premies.

Welke verzekering raden jullie aan of juist af? Ik wil geen verzekering waarbij ik elke keer allerlei losse eigen bijdrages moet betalen, dan maar een iets hogere premie :)

Alvast bedankt!!

2. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    ik lees mee, ik zit met hetzelfde probleem.
    Ik wil wel thuis bevallen maar ben niet tevreden over zilveren kruis achemea

3. Debski

Debski Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Ik zit bij VGZ en heb een Gezin en zeker pakket.
    Betaal iets meer maar bijna alles wordt volledig vergoed wat je als zwangere of moeder nodig hebt.
    Ook krijg je extra kraamzorg bij dit pakket
    Ik betaal ongeveer 126 euro per maand.

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Heb ik ook. En ik betaal geloof ik 120 euro per maand.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik ben bij cz en heb gezinnen aanvullig betaal iets van 120 euro maar heb nooit geen rekening gezien na me bevalling

6. Oranje

Oranje Actief lid

May 27, 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit bij de CZ en moet mijn pakket ook aanpassen. Iemand bekend bij CZ en wat raden jullie mij aan? Beval ook in januari 2011 in het ziekenhuis.

7. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik zit bij DSW en heb een aanvullende verzekering. Ik mis eigenlijk niets in het pakket...

8. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik zit bij Trias, extra aanvullend. Maar er werd mij ook verteld dat Trias niet zo goed meer is als vroeger!
    Lees even mee!

9. Chai

Chai Niet meer actief

Agis Comfort hier, die is 120. Mis er echt niks in eigenlijk.

10. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik zit nu al bij VGZ bij het jong pakket en vanaf januari wordt dat bij mij ook het gezin en zeker pakket, heeft een erg uitgebreide dekking! :)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zit bij unive en heb het gezinspakket. Kost me 128 euro in de maand maar heb volledige vergoeding van alles in de zwangerschap ( Dus van poliklinische bevalling incl eigen bijdrage, volledige vergoeding van de eigen bijdrage van de kraamzorg etc ) en daarbij een budget van 600 euro per jaar voor fysio. Voor mij zeker de moeite waard!

12. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hier verzekerd bij Anderzorg compleet++ pakket, Man en ik zijn 200+ kwijt.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Misschien eens kijken op Independer.nl :)
    Ik ben overigens verzekerd bij Avero Achmea, het uitgebreidste pakket, weet even niet hoe het heet..Betaal zo'n 141 euro per maand, best veel, maar zie ook nooit rekeningen.

14. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zit bij CZ, heb nu de aanvullende jongeren verz. maar die word per januari 2011 omgezet naar aanvullende verz. gezinnen. Zo word de evt. vrijwillige zkh. bevalling helemaal gedekt + de kraamzorg.

betaal nu voor 2 pers. €210,00 per maand. Dat zal straks iets van €223,00 worden.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Deze heb ik ook en je krijgt als zwangere juist alles vergoed met deze pakket + je krijgt ook nog eens gratis de tummytub bij de kraampakket extra meegenomen :)

16. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Maar je moet toch altijd een eigen bijdrage betalen voor kraamzorg 3,90 per uur? Hoe zit dat bij jullie dan?

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Hmm.. Ik zit bij Menzis.. en betaal 152,25 per maand!!! Wordt wel heeeeel veel vergoed.. Ook voor de zwangerschap en bevalling.. (als het goed is.. Ben nog niet bevallen:p)

Maar zie dat ik dus best veel betaal!!!

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Ik ben bij Zorg en Zekerheid verzekerd. Ik was aanvullende top verzekerd en betaalde ook iets rond de 120,- p.m. geloof ik. Ik heb het al over laten zetten naar de gezinsdekking; dit betekend dat ik nog steeds hetzelfde verzekerd ben maar met kind erbij (dus ook extra voorzieningen voor zwangerschap en bevalling, ook extra voordelen als het kind ouder is, zoals vergoeding sport e.d.) en ik ben nog voordeliger uit! Ik zit dus helemaal prima!

19. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    niet iedereen, ligt dus helemaal aan waar en hoe je verzekerd bent, sommige verzekeraars vergoeden dit ook.

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Onze eigen bijdrage wordt ook gewoon vergoed. Mag ook wel voor het bedrag wat we betalen per maand:p

Share This Page