Hoi ladies, Volgens mij was hier ooit al een topic over, maar ik kan het helaas niet terug vinden. Ik zit met het volgende: ik ben op dit moment verzekerd bij Zilveren Kruis (aanvullend met 1 ster). Ik ga in januari 2011 bevallen in een kraamhotel en wil dus misschien overstappen op een andere verzekering. Ik weet alleen niet welke voordelig zijn qua premies. Welke verzekering raden jullie aan of juist af? Ik wil geen verzekering waarbij ik elke keer allerlei losse eigen bijdrages moet betalen, dan maar een iets hogere premie Alvast bedankt!!
ik lees mee, ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil wel thuis bevallen maar ben niet tevreden over zilveren kruis achemea
Ik zit bij VGZ en heb een Gezin en zeker pakket. Betaal iets meer maar bijna alles wordt volledig vergoed wat je als zwangere of moeder nodig hebt. Ook krijg je extra kraamzorg bij dit pakket Ik betaal ongeveer 126 euro per maand.
ik ben bij cz en heb gezinnen aanvullig betaal iets van 120 euro maar heb nooit geen rekening gezien na me bevalling
Ik zit bij de CZ en moet mijn pakket ook aanpassen. Iemand bekend bij CZ en wat raden jullie mij aan? Beval ook in januari 2011 in het ziekenhuis.
Ik zit bij Trias, extra aanvullend. Maar er werd mij ook verteld dat Trias niet zo goed meer is als vroeger! Lees even mee!
Ik zit nu al bij VGZ bij het jong pakket en vanaf januari wordt dat bij mij ook het gezin en zeker pakket, heeft een erg uitgebreide dekking!
Ik zit bij unive en heb het gezinspakket. Kost me 128 euro in de maand maar heb volledige vergoeding van alles in de zwangerschap ( Dus van poliklinische bevalling incl eigen bijdrage, volledige vergoeding van de eigen bijdrage van de kraamzorg etc ) en daarbij een budget van 600 euro per jaar voor fysio. Voor mij zeker de moeite waard!
Misschien eens kijken op Independer.nl Ik ben overigens verzekerd bij Avero Achmea, het uitgebreidste pakket, weet even niet hoe het heet..Betaal zo'n 141 euro per maand, best veel, maar zie ook nooit rekeningen.
Zit bij CZ, heb nu de aanvullende jongeren verz. maar die word per januari 2011 omgezet naar aanvullende verz. gezinnen. Zo word de evt. vrijwillige zkh. bevalling helemaal gedekt + de kraamzorg. betaal nu voor 2 pers. 210,00 per maand. Dat zal straks iets van 223,00 worden.
Deze heb ik ook en je krijgt als zwangere juist alles vergoed met deze pakket + je krijgt ook nog eens gratis de tummytub bij de kraampakket extra meegenomen
Maar je moet toch altijd een eigen bijdrage betalen voor kraamzorg 3,90 per uur? Hoe zit dat bij jullie dan?
Hmm.. Ik zit bij Menzis.. en betaal 152,25 per maand!!! Wordt wel heeeeel veel vergoed.. Ook voor de zwangerschap en bevalling.. (als het goed is.. Ben nog niet bevallen) Maar zie dat ik dus best veel betaal!!!
Ik ben bij Zorg en Zekerheid verzekerd. Ik was aanvullende top verzekerd en betaalde ook iets rond de 120,- p.m. geloof ik. Ik heb het al over laten zetten naar de gezinsdekking; dit betekend dat ik nog steeds hetzelfde verzekerd ben maar met kind erbij (dus ook extra voorzieningen voor zwangerschap en bevalling, ook extra voordelen als het kind ouder is, zoals vergoeding sport e.d.) en ik ben nog voordeliger uit! Ik zit dus helemaal prima!
niet iedereen, ligt dus helemaal aan waar en hoe je verzekerd bent, sommige verzekeraars vergoeden dit ook.