Buik gipsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sabine81, 2 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabine81

sabine81 Lid

11 feb 2008
    34
    0
    0
    Hallo,

Ik wil graag met ongeveer 30 weken mijn buik gipsen. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe vond je het om te doen en waar hangt of staat jouw gipsbuik nu? Ik wil er ook graag iets mee doen, mozaiken ofzo. Foto's zijn ook welkom!

Groetjes Sabiene

2. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Hallo Sabiene, toevallig heeft mijn lief gisteravond mijn buik gegipst. Een paar tips:

- Leg een groot stuk plastic op de vloer, want anders vind je naderhand echt overal gips en gips spetters terug! Ook het bij de hand houden van een stel oude handdoeken is handig.
    - half staand (met bips steunend op wastafel of verhoogd bed) vond ik een mooier resultaat geven dan plat liggend op bed ivm uitzakkende boezem. Nadeel daarvan is wel dat als je nog niet klaar bent met gipsen en de onderste lagen zijn al uitgehard, de afdruk in z'n geheel van je lijf afschuift oiv de zwaartekracht :rolleyes:
    - je hebt echt alles in het pakket nodig om een stevige afdruk te krijgen! Wij hebben er dus 2 gemaakt met de inhoud van 1 doos en het resultaat bleek te slap om goed zijn vorm te behouden. Uiteindelijk hebben we hem daarom opgevuld met pur-schuim
    - het is het handigst om de stukken gips verband te knippen terwijl je bezig bent en niet vantevoren, dan zijn de lengtes beter afgestemd op wat je op dat moment nodig hebt
    - zorg dat de ruimte verwarmd is! het water dat nodig is voor het weken van het gipsverband koelt snel af en dan krijg je in een relatief koude ruimte snel kippenvel

Veel plezier!

3. sabine81

sabine81 Lid

11 feb 2008
    34
    0
    0
    Moet je je buik van te voren ook nog ergens mee invetten?

4. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Ja, dik invetten met vaseline. Als het goed is zit er een pot in het pakket :)

5. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    waar kan je zo'n pakket halen dan? ik vind het namelijk een heel leuk idee en zit eraan te denken om dat ook te doen....

6. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Wij hebben het bij prenatal gehaald. Ik denk dat ook babydump, babyplanet etc ze wel hebben.

7. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Hoi,

Ik heb van een collegaatje gehoord dat zij het gewoon met gips van de creawinkel heeft gedaan. Dit is veel goedkoper en je krijgt hetzelfde resultaat. Idd wel goed dik insmeren met vaseline!

Succes alvast!

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    oke dan gaan we op zoek over een paar weken. ik vind het wel leuk om hem aan de muur te hangen op de baby kamer ofzo.

9. sabine81

sabine81 Lid

11 feb 2008
    34
    0
    0
    Bedankt voor de tips!

10. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Ik heb het een keer gezien op tv bij iemand die haar zwangere buik liet gipsen...Super mooi hoor! ;)
    Als ik een tweede zou krijgen dan doe ik het ook! ;)
    Groetjes

11. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik heb het gipsverband bij Heutink (schoolmaterialen) gekocht in Rijssen. Maar als je googled op gipsverband is er vast veel te vinden.
    Ik heb het half zittend/liggend gedaan. Wel eerst stroken geknipt. Emmertje met water om de stroken in onder te dompelen. En je hebt idd veel nodig! En van te voren niet te veel drinken en eerst plassen ;)
    Ik doe er nu alleen niks mee, ligt op de kast. Het is wel grappig om te zien, hoor.

Succes

(ik zal proberen wat foto's te plaatsen als ik eindelijk weet hoe dat moet :( )

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan. Maar wel met gewoon gipsverband (van mijn zusje haar school). Ging supergoed. Het resultaat is ook heel mooi, alleen weet ik niet wat ik ermee aan moet. Ik dacht eerst ergens ophangen, maar mijn mannetje vindt het niet erg geslaagd dat oppasoma en kraamvisite een afdruk van mijn naakte voorgevel ziet hangen boven. Dus hij ligt al anderhalfjaar in de inloopkast. Zonde eigenlijk.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb het ook gedaan (foto's in album).

Angel Eyes en ik hebben elkaars buik gedaan, gewoon gips halen bij de hobbywinkel en in langere en korte stukjes knippen. Bij hebben onze buiken niet ingevet met vaseline maar gewoon huishoudfolie erover gelegd, dan kun je de buik er zo afhalen en zit niet alles onder de vaseline.

Veel plezier

Ps. ik ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden ;)

14. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Mooi resultaat zeg! Heb je de buik ook ergens staan/hangen?

15. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb het ook gedaan en wij hadden gipsverband gekocht bij de apotheek. Ik heb 8 rollen gebruikt. Ik had mijn buik van te voren dik ingesmeerd met bodylotion... maar dat was dus ingetrokken dus het was niet lekker om het gips te verwijderen..... haha
    Gebruik idd een zeil om kliederboel te voorkomen (bij action heel goedkoop).

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kijk hier vind ik handige tips.
    Heb voor mijn verjaardag een gips pakket gehad ( gekocht bij de Expo )
    Hier zitten 8 rolletjes in,maar volgens een vriend van mij was dat te weinig voor bij zijn vrouw,maar ja dan doe ik mijn (.)(.) wel niet haha.

Ik wil het zo bij week 30 - 35 gaan doen.

17. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ze zeggen dat je het wel benauwd krijgt van het gipsen als het moet drogen is dat waar?
    hoelang duurd het drogen eigenlijk?
    en hoeveel rollen heb je eigenlijk nodig?

grtjesss

18. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik heb het de dag voor de bevalling gedaan. En mijn buikje staat nu in de woonkamer. Maar was goed te doen. Nou had ik ook maar een klein buikje. Dus had met niks echt last van mn buik.

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dankjewel! We moeten hem nog ophangen en dat gaan we doen in het trapgat naar zolder, daar is meer ruimte anders kom je er steeds met je hoofd tegenaan ;)

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vond het juist heerlijk, het was vorig jaar net als nu zo tegen de 30 graden maar ik vond het erg verkoelend. Ik was toen trouwens 7/8 maanden zwanger.

Ik heb wel ongeveer anderhalf a twee uur gezeten om te drogen. Wij hebben 8 rollen per persoon gebruikt, maar dat ligt er ook aan hoe zwaar je bent en of je alleen de buik of ook je hele torso wil doen. Ik vind een heel torso het mooiste.

Deel Deze Pagina