Buik groeit extreem snel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jacqotter, 6 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacqotter

Jacqotter Lid

20 feb 2012
    72
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Hierbij een vraag. Ben momenteel (als het klopt) 6 weken zwanger van ons 2e wonder.
    Hierbij een foto van mijn test. Toen ik zwanger was van mijn 1e (4 jaar geleden) duurde het heel lang voordat ik een licht streepje zag op de test. (maakte weinig HCG aan zei de gynaecoloog toen)
    Dit heeft wel weken geduurd toen.

Deze zwangerschap heb ik al zo snel een super duidelijke streep zoals in de bijlage. de streep verschijnt al tijdens het indrogen zo duidelijk.
    Heb een buik die groeit zo hard, das niet wat ik gewend ben.

Wat denken jullie ervan?

Bijgevoegde bestanden:

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.043
    17.013
    113
    Lijkt mij voor 6w een hele nette test! Ook groeit je buik vaak sneller bij een volgende zwangerschap, lijkt me niets om je zorgen om te maken :)

3. Jacqotter

Jacqotter Lid

20 feb 2012
    72
    2
    0
    NULL
    NULL
    Misschien wel een tweeling? :p

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd! Duidelijk positief. Een tweede merk je sneller aan je lichaam. Maar 1 of 2 tuinbonen (want meer is het niet bij 6 weken) zie je niet aan je buik hoor bij mij zag je echt pas later (18 weken) dat m'n buik fors groeide door de tweeling.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook gelijk een hele rare buik. niet van de baby zelf, maar mijn baarmoeder groeide toch al aardig wat sneller en icm opgezette darmen was het direct te zien

6. Jacqotter

Jacqotter Lid

20 feb 2012
    72
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wanner kon je op een echo zien dat er een tweeling was?
    ik heb ivm 2 eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschappen aanstaande vrijdag al een echo.

7. Jacqotter

Jacqotter Lid

20 feb 2012
    72
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het zeker niet tot 12 weken verborgen houden :)

8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Bij een tweede kan het inderdaad wat sneller gaan omdat je lichaam al goed weet hoe het moet, maar het lijkt mij niet dat je nu al echt een "zwangerbuikje" hebt met 6 weken. Ik denk dat het je darmen zijn die onder invloed van de hormonen reageren. Je kindje is nu nog zo ontzettend klein.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste deed ik met 21 wkn positiemode aan omdat dit prettiger zat.

Bij mijn tweede ben ik met 8 wkn maar gaan zoeken die doos op zolder, want mijn gewone kleding kon gewoon echt niet meer ;). En zodra ik positiemode aandeed, tja, dan valt de buik flink op en heb ik het dus ook een stuk eerder aan iedereen verteld dan ik eigenlijk van plan was.

Bij mijn derde ontplofte mijn buik al rond NOD :D, met 5 wkn kreeg ik met geen mogelijkheid mijn normale broeken nog aan, dus dan maar weer positiemode aan.

Je lichaam is toch 'opgerekt' na zo'n eerste en je lijf weet goed 'hoe het moet' ;)...
    En het oplopen van HCG is ieder zwangerschap anders.

Ik denk er dus eigenlijk niet zoveel van ;), gefeliciteerd met je zwangerschap.

10. Humava

Humava Niet meer actief

Nu bij m'n 3e zwangerschap is mijn buik ook echt al mega! Ik merkte ook dat bij m'n 2e mijn buik al sneller groeide maar nu is het echt erg. Ik draag ook al niet meer mijn eigen kleding en ben morgen 9 weken. Al vind ik positiebroeken nog net te wijd zitten

11. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je even opzoekt naar de buikgroei bij een tweede kindje ga je merken dat er niks abnormaals aan de hand is.. zo goed als iedereen heeft dat ;)

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met 7.2 zagen wij dat we een tweeling kregen, mn nicht al met 5.5 twee zwangerschapsringen te zien. Ik kon mn zwangerschap zeker niet tot 12 weken geheim houden maar het was ook mn 5e zwangerschap dus mn lichaam reageerde sneller. Maar dat lag meer aan de zoveelste zwangerschap als aan die tweede tuinboon in mn buik. Aan het begin zijn die kleintjes nog zo klein dat je dat verschil niet aan je buik ziet!

13. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn buik ging ook hard hoor (nog steeds haha) en het is er echt maar 1!
    In het begin zijn het je darmen die opgezet kunnen zijn, je organen gaan ook wat aan de kant voor de baarmoeder. De baby is zoooo klein nog, daar komt de groei helaas nog niet van ;)

14. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Bij mij met de tweede zwangerschap ook direct een fikse opgeblazen buik rondom nod en de weken erna. Het zakte wel wat af waardoor eigenlijk mijn buik toen een paar weken 'stil' stond, net zolang totdat de kleine groot genoeg werd om de boel weer verder op te rekken.

Qua buik kon ik het met handig gebruik van kleding daardoor nog wel verborgen houden, maar ik was zo extreem misselijk dat het daardoor op dat vlak mis ging ;)

Deel Deze Pagina