Hallo Allemaal, Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben van ons 4e kind Ik weet dat mijn vriend geen 4e kind zou willen maar ik wil het wel houden. Zijn er mensen met ervaring? Gr geheim 2014
Als je vriend geen 4e wilde had hij daar eerder over na moeten denken. Ik denk ook dat je dit met hem moet bespreken. Succes!
Ik slik trouwems gewoon de pil. Alleen mijn menstruatie was onregelmatig dus moest het nu 6maanden in de gaten houden van de huisarts. Ik ga het vanavond ook met mijn partner bespreken.
Hoi geheim, Waarom wil je vriend geen 4e kind? Ik kan het me goed voorstellen hoor dat hij geen 4e wil, maar zijn reactie op het nieuws (dat je hem toch moet gaan vertellen) zal wel verschillen aan de hand van zijn redenen. Hebben jullie het hier over gehad en hoe verliep zo'n gesprek dan: Gaf jij aan dat je het heel graag wilde? Wil hij het echt heel sterk niet of "hoeft het voor hem gewoon niet"? hebben jullie hier ruzie over gehad? ik denk graag mee!
Ja het komt af en toe weleens te spreken natuurlijk als de anderen 3 druk zijn of als mensen vragen en komt er nog een 4e?. Dan zegt hij altijd stellig Nee het is goed zo baan mij hoeft het niet. Bij mij is het anders want ik wilde er nog wel een keer voor gaam maar als hij niet wilde was het ook goed. Nu zat ik gewoon aan de pil dus was er sowieso niet mee bezig maar nu het er zit wil ik het toch echt houden.
Allereerst gefeliciteerd! De pil alleen geeft geen 100% garantie dat je er niet doorheen zwanger raakt, dit staat ook in de bijsluiter. Dit gebeurt bij velen en nu dus ook bij jullie. Praten is nu de enige oplossing. Ben benieuwd of jullie al gepraat hebben en wat zijn reactie was.
Nee nog niet gepraat. Mn vriend is vanavond laat pas thuis. Ik weet dat het geen 100% garantie is maar zoiets verwacht je niet. Zeker niet als je niet ziek bent geweest of de pil niet best vergeten.
Nou we hebben vandaag gepraat maar zijn er niet uitgekomen. Ik heb vandaag ook gelijk gebeld voor een echo aangezien ik niet weet hoever ik ben. Clearblue geeft 3+ aan maar ben pas 2 paar dagen overtijd en ben 4 weken geleden nog ongesteld geweest. Ik heb tegen mn vriend gezegt mocht het hartje Nog niet kloppen wil ik over abortus nadenken, indien het hartje wel zou kloppen zou ik het niet meer weg kunnen laten halen Ondanks dat we al die jongens hebben.
Jeetje, wat was zijn reactie dan over de abortus? Lijkt me wel heftig om aan een abortus te denken terwijl jij heel graag nog een 4e kindje wilt. Zoals je ook in je beginpost aangeeft. Wanneer staat de echo gepland?
Heftig zeg! Jij kunt er toch ook niks aan doen als je gewoon de pil hebt geslikt. Hoop dat jullie een keuze maken wat voor jullie beide goed is. Succes!
Op het moment dat je een echo hebt en nog geen kloppend hartje ziet kun je niet direct abortus laten plegen. Hier heb je een wettelijk vastgestelde bedenktijd voor... Dus ik snap je reactie, maar als je op het moment vd echo nog niet zover bent is de kans echt super groot dat het hartje wel klopt op het moment dat je bedenk tijd voorbij is... (sorry wil het niet nog lastiger maken, maar het lijkt mij duidelijk dat je totaal geen abortus wil..) Ik hoop oprecht dat jullie er samen uit gaan komen! Sterkte
Ik mag volgende week donderdag voor de echo komen. Als ik nu terug ga denken ben ik 2 weken geleden met vlagen misselijk geweest en last van mn ogen maar dat kwam door de pollen dacht ik. Ik had hier niet op gerekend maar daarvoor zeker niet minder welkom. Ik weet niet of we eruit gaan komen. Bedankt iig voor de reacties xx
geheim2014 ik heb zelf 9 jaar geleden een abortus gehad. Ik was 18 jaar zat behoorlijk met mn zelf in de knoop en partner koos er niet voor, we waren er vroeg bij met 4,5 week geloof ik. Heb nooit 100% achter de abortus gestaan en heb er soms nog wel eens moeite mee ondanks dat het 9 jaar geleden is. vooral de eerste jaren heb ik er nog wel eens om gehuilt en elk jaar sta ik er op de dag weer even stil bij. Ik wil hier mee zeggen denk er niet te luchtig of, je geeft aan wel heel graag een 4de te willen. Ik begrijp dat het moeilijk is als je partner er niet achter staat maar denk er goed overna. Het kan ( en dat hoeft natuurlijk niet) je achter volgen. Het is niet een pakje boter terug brengen naar de supermarkt omdat je hem toch niet gebruikt. geeft hij trouwens ook aan waarom hij niet nog een 4de wil? mischien kan je zijn weer woord onderbouwen met positieve reactie's. Hopelijk als hij de echo zit slaat hij om als een blad aan de boom. ik wens je heel veel sterkte in je keus.
Bedankt voor de reactie. De enige rede die hij geeft is dat hij het goed vind zo en het gwoon niet wilt. Ik ben idd bang dat ik er spijt van zal krijgen als ik het voor hem zou doen. Maar hij vind mij egoïstisch als ik het door zet.
het enige wat ik je dan nog kan mee geven ( als hij daar wel open voor staat) is om met iemand in gesprek te gaan samen (relatietherapie).
Het enige wat ik kan zeggen is, als je nu al denkt dat je spijt gaat krijgen van de abortus zou ik het niet doen! Succes, sterkte en gefeliciteerd!
Kleinmonster: dat wilt mn vriend sowieso niet doen. De tijd zal uit moeten wijzen wat weer zal gebeuren.
Superlastig natuurlijk zo'n situatie.... Veel sterkte! Ik wil wel zeggen dat ik het van hem juist behoorlijk egoistisch vindt om van jou te verlangen dat je abortus pleegt... Het heeft emotioneel behoorlikke gevolgen maar lichamelijk natuurlijk ook. Het speelt wel in jouw lijf af. Daarbij vind ik persoonlijk dat iedereen weet dat de pil niet 100% betrouwbaar is. Wanneer je dus zo volwassen bent om samen sex te hebben moet je ook zo volwassen zijn om samen de consequenties daarvan te dragen....