19 weken en druk op de 'onderkant'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Beetje rare omschrijving, maar ik heb vandaag al de hele dag zo'n druk op 'de onderkant'. Het voelt net of ik mn benen ernstig bij elkaar moet houden om te voorkomen dat de boel dr uit floept;)
    Het voelt ook wel een beetje trekkerig, misschien harde buiken? Het is wel zo dat ik het idee heb dat mijn buik de laatste 1-2 weken ineens erg aan het groeien is:)
    Ik moet ook vaak plassen dus zat zelf al te denken aan een blaasontsteking, alleen heb ik geen pijn en moet ik ook echt plassen, niet alleen de aandrang

Wie herkent dit, is dit normaal of iets waar ik naar moet laten kijken?
    Ik herken het zelf niet echt van mijn eerste zwangerschap, of ik ben het weer vergeten ;)

2. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gevoel dat je omschrijft heb ik al ik een tijdje heb gestaan. Vind het een naar gevoel! Maar doet geen pijn gelukkig.

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik herken het zeker! Ik dacht of groei van mijn baarmoeder en dan dus bandenpijn of toch dat het met mijn bekken te maken heeft, want ik heb ook bekkenpijn... Ik had het vooral s avonds. Het ging na een paar dagen weer weg en is een aantal keer teruggekomen.

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Oh ja, dat heb ik nog steeds wel. Ik voel duidelijk dat het de baby is die zo laag ligt met één of ander onderdeel:D. Hihi, ik voel dan of een continue druk of af en toe een duw waardoor ik echt voel dat mijn bekkenbodem of zo naar beneden wordt geduwd. Dat is een erg gek en soms ook naar gevoel. Absoluut niet pijnlijk.

5. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde gehad! Ik had het met 17-18 weken. Maakte mij er echt best wel zorgen over. Ben er zelfs voor bij de vk geweest. Maar gelukkig was er niks aan de hand. Op een gegeven moment gebeurde het niet meer.
    Het kan trouwens ook een symptoom zijn van spataderen op je schaamlippen.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    En toch zou ik voor de zekerheideven een plasje inleveren. Liever een keer teveel dan te weinig. Een blaasontsteking hoeft niet zo te voelen als normaal tijdens de zwangerschap. Je kunt ook niks voelen namelijk. Dat is het gevaarlijke met een zwangerschap.

Ik heb het puur voor de zekerheid gewoon eens ingeleverd rond de 12 weken en rond de 20 weken. Ik had toen ook veel buikpijn. Er kwam gelukkig niks uit.
    Eentje van mijn zwangerschapsgym hoorde dit ook met 27 weken en ging ook maar eens wat inleveren. Die bleek dus wel een blaasontsteking te hebben terwijl ze niks voelde.

Het kan dus gewoon de groei zijn en de baby maar ik zou het gewoon eens laten checken. Komt er niks uit dan weet je dat, dat het niet is.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Heb vanmiddag toch maar even gebeld, kreeg er ook een beetje stekerige buikpijn bij, niet heel erg maar toch genoeg.
    Verloskundige dacht ook aan een blaasontsteking, dus direct potje opgehaald en morgeochtend plasje inleveren.

Deel Deze Pagina