Veel aankomen door warm weer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seth, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Hallo,

ben de laatste week opeens 3 kilo aangekomen..... is dit nog wel normaal?
    Donderdag viel het me op dat ik opeens binnen 3/4 dagen 1 kilo zwaarder was...
    Vanochtend keek in de spiegel en zag dat mn gezicht opeens veel boller is..... vanmidag op de weegschaal gestaan en nog eens bijna 2 kilo erbij......

Nu begrijp ik best dat het warme weer kan zorgen voor vochtvasthouden, maar is dit niet extreem? of hebben meer dames dit de laatste dagen?

2. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    ik ben net ook geschrokken op de weegschaal:$:$
    Als het in dit tempo doorgaat dan ontplof ik straks

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn voeten zijn ook heel dik van het vocht en handen ook en ook mijn gezicht is boller geworden, dus zal daarom ook snel zwaarder worden..

4. Seth

Seth Niet meer actief

ook door de laatste dagen?

5. Seth

Seth Niet meer actief

mn voeten en handen valt wel mee.... daar zitten de kilo's niet... al moet ik wel zeggen dat ik laatste dagen wel "zware benen heb".... en een buik die constant wringt.... (strak en opgeblazen aan voelt)

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik was ook 4kilo aangekomen in 1week tijd!! Maar als ik zo eens naar mn voeten kijk en mn ringen probeer om te doen, kan ik ook wel vertellen dat het door vocht komt!
    Ik was zonder afgelopen week pas 9 kilo aangekomen, dus dit is duidelijk vocht! Vk beaamde dit ook. Komt echt door het weer! xx sas

7. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook echt aangekomen de laatste week...en zit ineens met dikke enkels..jakkie!!
    Dus ik veronderstel dat het met vocht te maken heeft maar een lachertje vind ik het niet! In het begin kwam ik niet fel bij maar de laatste weken...pfieuw...

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier nog iemand! Het verschil tussen donderdagochtend en zaterdagochtend was 2,5kg! Schrok me dood, maar ben wel heel blij te lezen dat er meer meiden zijn die er last van hebben.

Gisteravond een bruiloft gehad, waar vrijwel geen stoelen waren (en die er wel waren waren bezet door bejaarde mensen), en toen we thuis kwamen had ik ook enorme enkels. Merk ook dat ik minder vaak naar de wc hoef de afgelopen dagen, dus ook zeker weten vocht.

9. Sijke

Sijke Bekend lid

hier nog een, maar jullie zijn allemaal al wel wat langer zwanger, dus misschien heb ik toch echt teveel gegeten en gesnoept de laatste paar daagjes, werd ook zo flauw en moe van die warmte, dus maar steeds weer iets eten of drinken.

Voordeel van vocht vasthouden (= echt het enige voordeel, voor de rest vond ik het tijdens mijn vorige zwangerschap echt heel irritant); je bent die kilo's in no time weer kwijt na de bevalling, echt dezelfde dag of de dag erna. Ik was de dag na de bevalling meer dan 10 kilo lichter.

10. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hier de laatste week ook 3kg bij! En het zal ook wel aan vocht liggen, de ringen knellen echt verschrikkelijk plots

11. Seth

Seth Niet meer actief

Ben iig blij te lezen dat er nog meer opeens zo belachelijk veel zijn aangekomen..... al vind ik het natuurlijk vervelend voor jullie :)

Nou dat gaat nog wat worden als ik dalijk verder ben.... en het echt zomer is.....
    nouja mn vent verwacht een michelinpoppetje... en zou de heftruck van zn werk meenemen om me uit bed te takelen.. :D

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik denk dat wij ook maar een heftruck moeten gaan huren :D.

Ik ben 5 kilo aangekomen in 3 dagen en het is duidelijk vocht. Zelfs mijn slippers passen niet meer en mijn enkels en polsen zijn foetsie. Ik lijk op een olifantje. Mijn gynaecoloog kwam wel meteen met de bloeddrukmeter aangerend, maar het warme weer is toch duidelijk de boosdoener.

Ik ben momenteel blij dat het regent!

13. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hier ook ruim 2 kilo erbij sinds vorige week woensdag (toen het warme weer begon).

Vooral mijn onderbenen, voeten en handen zijn populaire vochtophopingsplaatsen. Vind het ongemak van het vocht eigenlijk erger dan de kilo's: ringen die niet meer zo goed passen, pijnlijke benen en branderige voeten.

Ach ja, lekker met de beentjes omhoog en rustig houden.

14. fafje

fafje Niet meer actief

veel water drinken, veel plassen, voetjes omhoog, voetjes vooral niet in de zon en volgens mn vk wil brandnetelthee ook helpen (lijkt me nie lekker :S)

15. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0

Thanx voor de tips! Kan ze hier ook wel gebruiken! enne brandnetel thee is best wel lekker ;)

Deel Deze Pagina