Ik gebruik de etos buikbalsem en etos borstencreme. Nog geen striae te bekennen gelukkig...(afkloppen!!)
Volgens mij kun je alles gebruiken hoor, tis maar net wat je lekker vind. De cremes op zich doen namelijk niet zoveel, het gaat hem om de masserende bewegingen. Want bij striae scheurt het onderhuids bindweefsel en daar komt zo'n creme nooit bij! Alleen met een stevige massage kun je dat soepel proberen te houden.
Hier smeer ik elke dag met Zwitsal Mama, nog niets te van striae te zien (heel erg afkloppen nu!!) Bij de zwangerschap van Tygo ook gesmeerd en ook niets te bekennen.
Oh ja, ik heb die scrub en bodylotion van Sabon ook staan... Het is appel-lavendel "smaak" Erg lekker spul en daar kan ik wel goed tegen. Misschien toch maar daarmee doen, hoewel je dat officieel maar 2 keer per week mag gebruiken...toch maar een verzorgend olietje erbij, hahaha! Gaat lekker zo! Gr. Marielle
Ik ben fan van alles van Weleda. Overigens maakt het geen zier uit, hoor, want ik heb na een week of twee toen ik net wist dat ik zwanger was helemaal niet meer gesmeerd en toch geen 1 streepje gekregen. Is deels aanleg en deels ook de snelheid waarmee je buik groeit. Bij mij groeide de buik vanaf het begin af aan heel geleidelijk, waardoor ik weliswaar met 20 weken al een hele flinke buik had, maar mijn huid had wel lekker de tijd om rustig mee te rekken. Ik denk nog steeds dat dat de oorzaak is voor geen striae maar daar had ik dus zelf helemaal niets mee te maken...
Er is ook een soort van Bio Oil van het Kruidvat. Deze kost "maar" 6-,.. Mijn eerste flesje is nu bijna op.. Volgens mijn schoonmoeder zitten hier dezelfde bestanddelen in als in Bio Oil. Zij gebruikte eerst altijd Bio Oil, maar sinds kort degene van het Kruidvat merk.. Hij heet trouwens Beauty Oil en zit in een paars/ roze achtig doosje.. Bij ons stond hij naast de Bio Oil.. Ik ga nu over op de Weleda zwangerschapsolie.. Deze had ik al in huis.. En ik denk ook dat wanneer je er aanleg voor hebt, je het helaas toch zal krijgen.. Maar als je daarbij toch smeert, heb ik tenminste het idee dat ik toch geprobeerd heb om het te voorkomen..
Oke das een goede tip, zal eens kijken als mijn bio oil op is hoe die mij bevalt Heb alleen net van de week een nieuwe bio oil gekocht Dus dat zal nog wel even duren hihihihi.
Geen idee, ik denk wel heel lang,maar het is mijn 1e flesje....en dan smeer ik 2x per dag. 'smorgens en 'savonds.
Ik vond de Weleda olie heerlijk maar zit wel helemaal onder de striemen ondanks mijn trouwe smeren Ook de bio oil hielp niet meer. Naja, ik heb nog vanalles over dus ga straks weer smeren als ik zin heb
Zwangerschapsolie van Weleda is echt helemaal geweldig, heerlijk vette olie die je huid echt een fijn gevoel geeft. En aanleg of niet maar ik heb helemaal geen striae overgehouden van mijn zwangerschap.