buik insmeren

Discussie in 'Gezondheid' gestart door knor1981, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Wat gebruiken jullie voor het insmeren van de buik?
    Ik hoor zo veel verschillende producten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

2. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Bij mijn zoontje gebruikte ik weleda olie.
    Toen ik 38 weken was toch ineens wat striae gekregen dus echt helpen doet het niet.. Maar het is wel lekker natuurlijk.
    Nu smeer ik olie van de kruidvat.

3. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik smeer braaf, heb van alles gekregen. zwitsal, hema en etos. Heb het door het hele huis liggen dat als ik het vergeet en het zie staan ik het kan gebruiken. Maar eigenlijk helpt het natuurlijk geen reet tegen striae, want je huid scheurt van binnenuit.

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb Bio Oil gesmeerd. Vond ik erg fijn. Gebruikte ik ook geregeld als gezicht crème aangezien ik in mijn zwangerschap een erg droge huid had.

Ik heb geen striae gekregen, terwijl ik een enorme buik had (115cm omvang). Maar goed, met mijn 32 jaar is mijn bindweefsel natuurlijk ook weer wat soepeler waardoor de kans op striae ook weer minder wordt.

Betwijfel of je het met smeren kunt voorkomen hoor. Maar ik vond het een fijn moment. En mijn kleine reageerde op die aanrakingen.

5. Sjees

Sjees Actief lid

23 okt 2014
    181
    0
    16
    Ik smeer met Bio oil... ik hoor daar hele goede verhalen over..
    (Al smeer ik wel met een goedkopere versie van de Big Bazar aangezien ik Bio oil nogal duur vind ;) )

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik gebruik ook Bio Oil. Niet omdat ik denk daarmee striae te voorkomen (want ik denk niet dat dat zo werkt), maar omdat het lekkerder voelt als je huid soepel en gevoed is.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik smeer met van alles :D Voor overdag gebruik ik buikbalsem van Etos. Die trekt lekker snel in, zodat je snel kunt aankleden daarna. Als je 's avonds onder de douche stapt zit er echter nog steeds een vettig laagje, dus het blijft wel zitten.

's Avonds smeer ik vaak met Bio Oil of Kruidvat olie en dan slaap ik met een oud hempje daaroverheen.

Dus het is maar net wat uitkomt ;)

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik smeer ook Bio oil.. Eerst de goedkope Kruidvat versie gekocht, nu ook eens de 'echte' omdat er korting op was
    (Kruidvat verkoopster zei dat het allebei even goed was trouwens)
    Tot nu toe geen striemen, maar heb ook geen mega-buik.. Ik smeer altijd als ik gedoucht ben (Om de dag) en soms ook tussendoor

9. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik gebtruik weleda olie. Vind het heerlijk ruiken en huid is daarna zo lekker zacht :)

10. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ok bedankt. Moet inderdaad wel iets hebben wat snel intrekt en dus geen vlekken op de kleding geeft.

11. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ik smeer met Bio-Oil. Heerlijk vind ik die! En ik heb 0 striae, maar misschien is dat ook wel gewoon geluk. Ben in het begin van mn zwangerschap flink gegroeid, maar geen striae overgehouden.
    Ik vind het sowieso een heerlijk verwenmoment voor mn buik. Heerlijk!
    Trouwens nu in de aanbieding bij de Tuinen en ook bij Etos/kruidvat/trekpleister (weet ff niet meer wie van de drie ;))

Succes en geniet van je buik, wat je er ook op smeert!

12. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    ik smeer met Etos mama crème. Vind hem erg fijn en soepel smeren. Trekt goed in maar toch blijft de huid heel de dag soepel. Ik smeer ook in bed voordat ik ga slapen. Ik hoef na het smeren m'n bed niet uit want het is niet vet voor m'n handen.

13. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik smeer ook met etos buikbalsem. Vind het lekker ruiken en trekt goed in. Ook is het niet te vet, maar blijft wel je huid hele dag zacht! Vind bio oil ed eigenlijk te duur..

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik smeer buikbalsem vsn de etos. Niet zozeer tegen de striae, maar meer tegen de jeuk die ik anders heb door mn droge huid. Dit is mn 3de zwangerschap en ik heb het geluk dat ik maar een mini beetje striae heb overgehouden aan de vorige 2 nu maar hopen dat het zo blijft. Babyolie gebruik ik ook wel maar die meer voor de rest van mn lichaam.

15. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Tegen striae helpt toch niks, dus daar doe ik het niet voor :p Ik smeer vooral zodat als m'n man in bed nog even met de baby gaat praten hij ook even een lekker geurtje in z'n neus krijgt en omdat het gewoon lekker voelt om even wat over m'n buik te smeren. :)
    Ik gebruik die buikbalsem van de Etos die in de zwangerbox zat :D

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik smeer zelf sinds het begin met de sheabutter van de body shop. Niet zozeer om te voorkomen maar om mn huid in goede conditie te houden.
    Olie vind ik zelf niet fijn, en ik gebruik al jaren de butters van de body shop, ruiken lekker, voelen fijn en trekken snel in.
    In de winter heb ik altijd een droge huid dus smeerde ik toch al. De sheabutter is de vetste die ze hebben, die smeer ik elke avond voor het slapen gaan en als ik gedouched heb (doe ik eens in de 3-4 dagen). 's Ochtends smeer ik een andere variant (blueberry of chocolate) die zijn net iets minder vet en trekken sneller in. Het geeft nooit strepen op mn kleding.
    Tot week 35 ben ik gespaard geweest van striemen, maar het klopt wat ze zeggen zodra je met verlof gaat explodeert je buik explosief.
    Ik heb nu aan beide kanten bovenop de bekkenkam (dus niet eens mn buik maar mn zij) kleine striae en ter plaatse van het litteken van mn blinde darm loopt er dwars een hele grote striae streep doorheen.
    Ach ik vind het niet zo erg, je weet waar je het voor doet.
    Voor de volledige info, ben nu 36 weken :)

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik gebruik bio oil in de avond maar nu de kruitvat variant , lees veeeeel goedkoper ;)
    En mamalotion vd etos in de ochtend omdat dit minder vet is..

Ik vind het heerlijk tegen de gespannen huid en de jeuk

18. Monja

Monja Lid

8 jul 2014
    74
    0
    0
    Ik gebruik de Palmers cocoabutter formula massagelotion tegen striae. Ik heb toch aardig wat strepen rond mijn navel gekregen, maar vind het gewoon lekker om m'n buik in te smeren :)

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik ben niet zo'n smeerder, maar tis wel leuk om zo contact te maken met je kleintje en je huid te verzorgen.
    Vond zelf de zwitsal mama lekker, maar ook bijvoorbeeld zo'n pot hegron uiercreme (die vind ik soort naar rozen ruiken)

20. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Deze gebruik ik ook, en soms ook de bodybutter versie er van. Striemen had ik al, maar het ruikt zooo lekker!

Deel Deze Pagina