Hallo dames, Daar ben ik weer met een kleine vraag: Tijdens de 20ste tot mijn 30ste week groeide mijn buik super snel en zelfs te snel. Ze hebben een groeiecho gemaakt en alles was goed en gemiddeld. Niet te groot en niet te klein. Ook had ik voldoende vruchtwater (en niet te veel of te weinig) Ze wisten niet waarom mijn buik zo snel groeide. Het maakte ook niet zoveel uit want het kindje erin groeide goed op schema. Nu is het de laatste weken zo dat de buik minder snel groeit en beetje blijft steken. Ik was de laatste controle 35 weken en mijn buik was (schaambeen tot bovenkant baarmoeder) 34 cm. Is dat normaal en hoe was dit bij jullie??? Groetjes, Kelly
ik heb bij Emma rond de 25 weken ook een fikse groeispurt gehad. Moest daarom weer eerder terugkomen en toen was mijn buik in twee weken niets gegroeid en lag alles weer op schema
Ik zou me er niet te druk om maken ik heb al de hele zwangerschap dat de ene keer mijn buik goed op maat was en de andere keer was hij weer wat kleiner vorige week had ik eerst s'morgens een groei echo daarbij was alles goed kindje was niet te groot maar ook niet te klein en meteen daarna controle bij de vk bij het meten van de baarmoeder was die tussen de 31 en 32 cm ik was op dat moment 32.6 weken zwanger maar dat was goed zijn mijn vk.Als je je zorgen maakt moet je dat gewoon tegen je vk zeggen en als je je heel veel zorgen maakt kun je misschien een extra groei echo krijgen.
Had ik ook liep vanaf het begin 3 weken voor en 2 weken terug moets ik voor een echo omdat ik ineens 2 weken achterliep. echo laten maken en het kindje liep meer dan een week voor op groei en had genoeg vruchtwater dus hoe dat kan weet ik ook niet
Dit is hartstikke normaal hoor! Hebben ze dat daar niet gezegd dan? Bij de controle van 34 weken was het bij mij 33 cm en ze zei dat dit precies het gemiddelde is. Dus dan is verder bij jou helemaal goed dan toch? Ik zou me niet te druk maken, als het niet goed was geweest hadden ze het je echt wel laten weten!
Ik had met 27 dat mijn baarmoeder enorm hoog lag. Maar dat lag de kleine ook. dus ze zei alleen dat de buik op dat moment enorm voor liep. 3 weken later lag de buik precies hetzelfde. kleine was alleen gedraaid dus iets meer gevuld niet te druk om maken.