heel veel Afscheiding bij 35 weken.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Willem en angel, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem en angel

    17 apr 2008
    43
    0
    0
    Hallo,


    Ik heb een vraag wat betreft afscheiding.
    Ik ben 35 weken zwanger waarbij het kindje volledig is ingedaald.
    Ook ben ik draagster van GBS. (kweekje afgenomen met 32 weken )

    Nu verlies ik al een ruimere tijd (4 dagen) heel veel vocht, het is wit/creme/gelig van kleur. volgens mij is het wel dikkig en plakkerig maar het maakt geen slijmdrade .Het zat zelfs laatst ook in kruis van mijn spijkerbroek.
    maar ik moet nu echt 3 keer op een dag mijn slipje verschonen en elk bezoek aaan de toilet is er slijm soms drupt deze ook in de wc.
    het lijkt misschien het meeste op blanke vla.

    Ik herrinder mij dat ik bij mijn vorige zwangerschap met ook 35 weken naar het ziekenhuis was gegaan omdat ik toen bang was dat mijn vliezen waren gebroken. (was niet het geval)

    Omdat ik dus sinds kort weet dat ik gbs heb, wil ik geen enkel risico lopen maar dan zou ik nu al te laat zijn. Of kan je zoveel afscheiding hebben ? want vruchtwater is toch transparant of wit of soms groenig en niet creme/geel?

    En hoe merk je dat je vrtuchwater verliest als het kindje ingedaald is?

    Alvast bedankt !
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hallo,

    het komt vaak voor dat je aan het eind van de zwangerschap veel afscheiding verliest. Als het vruchtwater is dan verlies je het continue. Jouw verhaal lijkt op afscheding maar als je twijfelt moet je even contact opnemen met je verloskundige. Heb je ook jeuk of ruikt de afscheiding raar? Dan even contact opnemen met je huisarts, het kan ook een schimmelinfectie zijn en die moet je dan behandelen.

    Mirjam
     
  3. Willem en angel

    17 apr 2008
    43
    0
    0
    bedankt voor het antwoord!

    Ik heb gisteren onderbroekjes aangeschaft zodat ik inleg kruisjes kan gaan gebruiken. Ik weet nu dat het niet continue loopt en ook dat het vaak, wel kan slijmen tussen duim en wijsvinger in.
    maar ik verlies nog steeds erg veel, en mijn slijmprop heb ik bij 32 weken al verloren (ivm 2 cm ontsluiting). Het is als het oprdroogt geel. en als het (vers is, SORRY) wittig/creme.

    Ik vraag me af of je ook afscheiding vermengt met vruchtwater kan hebben? waardoor het niet opvalt dat het vruchtwater is. ? Want de baby is ingedaald waaardoor het misschien niet zo stroomt.


    Ik heb afgelopen dagen mijn temperatuur op gemeten en dat komt niet boven de 37,5. En ik neem aan dat na een week met gebroken vliezen te lopen met GBS dat ik wel koorts had gekregen. Maar goed even voor het onzekere. (ik loop bij de gync en daar kan je niet zo makelijk langs tenzij ik het echt zeker weet)

    Alvast bedankt voor de hulp !
     
  4. Willem en angel

    17 apr 2008
    43
    0
    0
    Hallo daar ben ik (alweer,!)

    Ik heb de afdeling in het zieknhuis weer gebeld ben ondertussen al 35,5 weken zwanger. dus loop al langer met dit probllem dan een week. En heb geen Koorts (37,3)

    Maar het ziekhuis zegt. (niet de gynaecoloog zelf)

    -Je hebt niet constant een klets natte broek, dat moet ookal is het kindje in gedaald.

    -je afscheiding kan wat plakken, (ik bescreef het als sperma qua plak graat en dikte maar niet als geur ) en vruchtwater niet.

    Ik vroeg of het samen (vruchtwater en afscheiding)wel kon plakken, maar daar zei ze telken niks op.

    -De geur beschreef ik als de gele borstvoeding van het begin.

    -En als ik op de wc hoest dan drupt het ook niet.
    maar ik verschoon nog steeds mijn maandverbandje erg vaak !

    Maar ze zei dat het niet als vrucht water klinkt en niet hoef te komen. Ondanks ik te maken heb met vroeggeboortes.

    Moet ik nog een keer bellen of denkt U ook dat het gewoon afscheiding is?? IK Heb wel GBS dus de kans op infectie is erg groot.
     
  5. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Willem en Angel,

    niet met een groter lettertype werken hoor, heeft geen zin.

    Het klinkt idd niet duidelijk als vruchtwater, al snap ik dat je er een beetje onzeker van bent. Vruchtwater plakt niet, als je veel afscheiding hebt kan de combinatie natuurlijk wel plakken. De geur van vruchtwater is een beetje weeig en zoet, het kan als colostrum ruiken, maar is lastig te vergelijken. Je hebt geen koorts dus dat is een goed teken en je hebt ook geen buikkrampen. Bij GBS en langer dan 12-24 uur gebroken vliezen heb je idd een verhoogde kans op een infectie. Ik denk dat je het goed in de gaten moet houden en bij de volgende controle vragen of ze het even willen checken. Mocht het vochtverlies meer worden, moet je wel weer terugbellen met het zh.

    Groetjes Brigitte
     
  6. Willem en angel

    17 apr 2008
    43
    0
    0
    Ow, sorry zal het niet meer gebruiken.

    Bedankt voor het snelle antwoord. Ik moet Donderdag weer naar de gynaecoloog, en die neem dan zoiezo weer een vaginaal kweekje af om te kijken of de gbs weg is, of weer terug na de AB.
    Ik ben gewoon erg wanhopig want mijn broertje is overleden aan GBS.
    Vandaar dat ik me zorgen maakte over het afscheiding. Ik verlies nog steeds veel maar het is wel allemaal wat slijmerig. Ben nu 36 weken en 1 dag, en geen verhoging.

    Nogmaals bedankt !

    mvg Angeline
     

Deel Deze Pagina