Steeds moe ——> bloed laten prikken?

Discussie in 'De lounge' gestart door TotalBella, 16 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik wil mijn bloed laten controleren omdat ik altijd moe ben. Heb geen slaapapneu, daar ben ik al op getest.
    Wordt er dan ook standaard op vitamines getest? Moet ik zelf dingen aangeven? Wie heeft er ervaring en/of tips?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
    Zeker aangeven wat je getest wil hebben hoor.

Ik zou vragen om in ieder geval dit;

Algemeen bloedbeeld
    Ft4
    Vitamine B12
    Vitamine D
    Ferritine
    Ijzer
    Foliumzuur

Heb je ooit bloedgeprikt en waren er toen afwijkingen? Dan ook sowieso de dingen die toen afweken

TotalBella vindt dit leuk.
  3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Gewoon even gedachte: geen Corona gehad?

TotalBella vindt dit leuk.
  4. TotalBella

Heb wel eens eerder bloed geprikt, geen idee wat er allemaal geprikt is toen, er waren geen afwijkingen. Dankje voor je lijstje, ga dit idd aangeven.

Nee, dit is ook niet van dit jaar. Ben altijd al erg (snel) moe. Zeker nu in de donkere periode/wintertijd is het een stuk erger.
    Ik slaap verder wel goed, heb geen stress, eet voldoende groente en fruit. Ik kan van 21-7:30 slapen en als ik dan middags op de bank ga liggen, val ik zo weer in slaap, en slaap dan rustig een uur. En dan val ik savonds ook gewoon weer op de bank in slaap.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Herken die extreme vermoeidheid wel. Bij mij was het toen bloedarmoede. En denk dat ik weer aan de ijzertabletjes moet want slaap de laatste weken weer regelmatig van 19.00 tot 6.00 uur en dan in de middag ook nog soms als ik de gelegenheid heb. En ondanks dat ben ik nog moe de hele dag. Denk dat of de bloedarmoede terug is of dat ik een soort van winterdipje is.

6. TotalBella

Mijn ijzer is normaal gesproken aan de lage kant (niet te laag), ik mag daarom geen bloed doneren. Kan zijn dat hij nu nog lager is.

Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
    Slik je vitamine D?

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja die was een paar maanden geleden ook te laag en toen een stootkuur gekregen. Sindsdien slik ik elke dag de standaard dosering D en C van de drogist. En b12 spuit ik al jaren, laatste 2 jaar wel wat laks met spuiten en vaker een tabletje en soms nog maar een injectie, dus misschien moet ik weer meer gaan spuiten. Bloed prikken heeft nu door de tabletjes geen zin meer.

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
    Klopt. Lijkt me een goed idee om weer frequenter te injecteren. Ik heb ook zo'n periode gehad en het is belangrijk die periode zo kort mogelijk te maken anders moet je bijna weer van voren af aan beginnen (gevoelsmatig)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon bij de huisarts een algemeen bloedbeeld laten prikken. Schildklier, leverfunctie, nieren, vitaminen etc. Als daar iets geks uit komt kan er verder onderzoek aangevraagd worden.

Deel Deze Pagina