Hallo dames Ik heb in het begin van mijn zwangerschap 2 keer in het ziekenhuis aan het infuus gelegen ivm uitdroging. Nu ging het vanaf week 20 eindelijk beter en nu heb ik sinds 2 weken steeds onwijze buik kramp in mijn bovenbuik en pijn mijn ribben. Ik word er s nachts van wakker en niks helpt. Door de pijn word ik ook weer misselijk en begint het braken dus ook weer terug te komen 😢 vannacht anderhalf uur onder de douch gestaan in de hoop me beter te voelen maar heb er nu nog last van. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen?
Dit lijkt me niet gezond, zou de vk ervoor bellen. Als je zoveel pijn hebt dat je misselijk bent en anderhalf uur gaat douchen s nachts
Dankjewel voor je reactie. Ik heb net de huisarts gebeld daar kan ik om 4 uur terecht maar moest van de assistent ook me verloskundige bellen dus belde naar de praktijk maar van de assistent daar moest ik weer het spoednummer bellen. Dat heb ik dus gedaan maar ze is bezig met een bevalling ( gaat natuurlijk voor ) en ze belt me zo terug. En nu hopen dat doen pijn weg zakt maar heb er een hard hoofd in😢
Ik ben net bij de huisarts geweest en heb omeprazol gehad. Hij denkt dat het een combinatie is van maagzuur en darmkrampen. Mijn bloeddruk heeft ie trouwens helemaal niet naar gekeken
Lekker slecht. Zou trouwens ook niet zomaar omeprazol willen nemen zonder te weten waarvoor. Maar wat zei de vk?
De verloskundige denkt dat het mijn darmen zijn maar ze wist het niet zeker en vond het een goed idee dat ik naar de huisarts zou gaan. Ben er alleen niet veel mee opgeschoten
Ik wil geen paniek zaaien en misschien zit ik verkeerd hoor, maar als ik het zo lees lijkt het me niet goed en begrijp ik niet waarom je huisarts je bloeddruk niet eens heeft bekeken Ik dacht namelijk meteen aan HELLP. Ik lees dit op internet: Zwangeren met het HELPP-syndroom voelen zich meestal lamlendig en ziek. Dit gaat vaak gepaard met de volgende klachten: -ernstige pijn in de bovenbuik; -deze pijn in de bovenbuik kan uitstralen naar de zijkant van de buik of -rug; -soms ook een bandgevoel rond de buik; -misselijkheid en braken; -hoofdpijn (een bandgevoel om het hoofd); -vocht vasthouden; -gewichtstoename; -concentratieproblemen -sterretjes zien; -pijn onder de borst; -pijn in de bovenrug of pijn tussen de schouderbladen; -tintelingen in de vingers. De klachten treden vaak aanvalsgewijs op, waarna ze na enige uren of dagen weer verdwijnen. Het is al met al een ernstig ziektebeeld, waarvoor ziekenhuisopname zeker noodzakelijk is. Als jij je hierin herkent zou ik het ziekenhuis bellen denk ik.
Raar dat ze niet hebben gekeken naar je bloeddruk, gewoon teruggaan, en zeggen dat je bang bent voor zwangerschapsvergiftiging .
Maar let op: je hoeft niet persé een verhoogde bloeddruk te hebben bij hellp of zwangerschapsvergiftiging. Ik had alle symptomen van dat lijstje zo'n beetje, maar geen verhoogde bloeddruk.
Dankjewel allemaal voor jullie reactie! Ik kijk het nu nog even aan als ik er morgen weer of nog steeds last van heb ga ik opnieuw bellen
Niet te lang mee wachten hoor! Kan echt gevaarlijk zijn.. Wil geen paniek zaaien, misschien is het niks, maar vind het niet verstandig dat je hiermee blijft lopen. En heel raar dat je huisarts niet eens gemeten heeft.. Hij zou toch ook de symptomen moeten herkennen!
Ben het hier ook wel mee eens, als het wel iets ernstigs is dan vergeef je het jezelf echt niet als je er mee wacht denk ik. Ik kan niet inschatten hoe je je voelt en of je de symptomen herkent (je hoeft er namelijk niet aanhoudend last van te hebben), maar ik zou op basis van je berichtjes tot nu toe toch echt ergens contact mee opnemen, hetzij je vk, hetzij ziekenhuis ofzo!
Raad je aan gewoon weer te bellen, ik heb hellp gehad ( acuut) en meis dat was geen pretje. Laten we het zo zeggen ik was bijna te laat Het hoeft niks te zijn hoor, maar betere zekere voor het onzekere toch ?
Heb net de huisarts nog een keer gebeld en de assistent gaat het met een andere huisarts bespreken en overleggen of ik nog een keer langs moet komen. Kwart voor 12 terugbellen en dan weet ik meer. Tot nu toe blijven de klachten aanhouden
Goed van je dat je nog eens gebeld hebt!! Laat je wel serieus nemen en je niet afschepen hoor! Hopelijk is het niets maar je weet nooit.
Ik ben net opnieuw bij de huisarts geweest en bloeddruk was 129/78 en geen eiwitten in me urine dus geen idee wat het is. Nu maar hopen dat het gewoon snel over gaat