Bang dat de eierstok(ken) niet zichtbaar zijn op de echo

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mira30, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira30

Mira30 Lid

19 mei 2010
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

Ik ben Mira en ben 32 jaar. We hebben een kinderwens maar ik heb geen eisprong van mijn zelf. Ik heb overgewicht en mijn baarmoeder is wat gekanteld. daardoor konden ze bij mijn eerste hormoonbehandeling mijn eierstok heel moeilijk vinden. de linker bijna helemaal niet. bij het ziekenhuis wouden ze ook niet behandelen. toen ben ik naar geertgen kliniek gegaan. Gelukkig ben ik daar wel behandeld. nu ben ik 4 kg zwaarder als toen en ben ik al helemaal bang dat ze mij niet gaan helpen. ik heb in het ziekenhuis weer bij mij in de buurt een afspraak staan 12 oktober. Ik ben bang dat ze gaat zeggen, eerst afvallen tot dat ik beide eierstokken kan zien. Bij geertgen kan ik niet terecht omdat ik nog niet weet of dat ze in het nieuwe jaar wel een contract zullen afsluiten met de VGZ.

heeft iemand ook meegemaakt dat de eierstokken niet (goed) zichtbaar waren?

2. Mira30

Mira30 Lid

19 mei 2010
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de gynacoloog moeilijk gaat doen over mijn overgewicht en ik hierdoor niet aan mijn kinderwens kan beginnen heb ik besloten om naar Geertgen te gaan. Als VGZ geen contract met hun afsluiten stap ik over naar een andere die wel een contract met hun heeft. (heb het geluk dat het bijna einde van het jaar is) Welke zorgverzekeraar raden jullie mij aan?

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik heb helemaal geen overgewicht, maar mijn baarmoeder ligt ook gekanteld en eierstokken ook meer naar achter. Is bij mij ook wel eens moeilijker te zien.
    Heeft niks te maken met overgewicht.
    Je BMI is wel van belang. Boven 35 helpen ze je vaak niet.

4. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

27 apr 2012
    293
    0
    16
    En als je een zgn restitutiepolis afsluit? Bij menzis krijg ik dan ongeacht of ze een contract hebben of niet alles vergoed. Restitutie is wel ietsjes duurder.

Informeer even bij vgz, succes!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik neem aan dat je weet dat dat bij overgewicht de kans op teleurstellingen bij vruchtbaarheidsbehandelingen veel groter maakt, en dat ze bij een te hoog BMI zelfs gevaarlijk voor je kunnen zijn?

Bij een gekantelde baarmoeder zijn eierstokken moeilijker te vinden, maar je gewicht zou daar niet veel mee te maken hebben, die golven gaan door vet heen.

Deel Deze Pagina