Ik lees wel vaker over kindjes die met hun hoofd bonken in bed om in slaäp te komen. Maar mijn zoontje bonkt niet met zijn hoofd als ie in bed ligt, maar juist als hij boos is of iets niet mag. Dan bonkt hij gerust een paar keer keihard tegen de muur of de vloer. Op zijn voorhoofd zit altijd wel een blauwe plek Daarna is het natuurlijk huilen, maar ik zeg altijd maar: tja moet je niet bonken he!? Herkent iemand dit en hoe ermee om te gaan? Ik probeer er nu maar niet teveel aandacht aan te besteden, maar soms moet ik echt wel ingrijpen zo hard gaat het.
Ojee ja lijkt me heel erg vervelend. Mijn nichtje doet dat ook (nu 2,5 maar doet t al zeker een jaar, in periodes). Volgens het CB moet je er niet teveel aandacht aan besteden, want dan wordt t alleen maar erger... (Hoe moeilijk ook). Het is een vorm van aandacht vragen schijnt. Ik denk dat je t dus heel goed doet!
Ja hier ook, rond de 15 maanden begon het . Heeft een paar maanden wel geduurd, de laatste maand doet ie t niet meer, nu is het over de grond rollen en met zn vuisten slaan (typische driftbui die je weleens in de supermarkt ziet). Idd negeren, negeren, negeren..Als er aandacht aan besteed wordt, doet ie het alleen maar meer en harder, ten minste is mijn ervaring. In het begin vond ik het best erg (is mijn kind wel 'normaal'?), maar op een gegeven moment als je door hebt dat ie het voor de aandacht doet, dan is dat snel over. Maar schaamde me soms wel als ie weer vol blauwe plekken op zn hoofd naar het kdv moest..