Mijn zoontje heeft een erg moeilijke start gehad, heeeeeel veel gehuild, zh opname gehad, heeft verborgen reflux en nu blijkt ook kma. Hij is nu 3,5 maand en we gebruiken nu 1 week pepti voeding en het gaat echt harstikke goed met hem! Hij is een heel vrolijk ventje en lacht heel veel, ik heb nu gewoon een heel ander kind als een week geleden! Nou heeft hij overdag altij dheel slecht geslapen, vaak maar 3 uur verdeeld over de hele dag! En sinds we pepti gebruiken slaapt hij een heel stuk beter en langer overdag, ik leg hem elke dag na zijn voeding in zn bedje en word regelmatig na 30 min weer wakker, nou heb ik hem om 13.20 op bed gelegd, en liet altijd zijn rolgordijn open zodat hij dus niet zijn dag en nachtritme om gaat gooien, maar werd dus vaak wakker en ging dus niet meer verder met zijn slaapje, nu heb ik dus zijn rolgordijn bijna dicht gedaan en is t dus lekker donker in zijn kamertje (komt nog maar een klein randje licht doorheen), maar ik heb hem dus tot nu toe nog niet gehoord, slaapt dus als een roosje... Nou om een lang verhaal kort te maken....haha Kan hij zijn dag en nachtritme nog omgooien denken jullie? Of weet hij onder tussen wel wat dag en nacht is? Hij slaapt s'nachts altijd heeeel erg goed, slaapt al een tijd door en slaapt wel 11 uur achter elkaar. Hebben meer mama's de kamer van hun kindje donker gemaakt overdag en hielp dit met beter slapen?? Misshcien dat het maar toeval is vandaag, maar je zou wel denken dat hij dit prettiger vind!!
ik heb hier altijd de luxaflex dicht en s`nachts slaapt ze prima door hoor. dus denkt dat het wel meevalt met dag en nacht ritme
Geen probleem hoor. Ik hield eerst op advies ook altijd het kamertje licht, maar dan sliep ze dus bijna niet. Nu gewoon de rolgordijnen dicht en nu slaapt ze wel, maar nog steeds gewoon kortere slaapjes en de avond/nacht lang.
Je gooit het ritme niet om hoor! Sowieso zijn de slaapjes overdag stukken korter dan de gehele nacht!
nee hier ook een mannetje dat alleen maar kan slapen in het donker...zolang hij de nacht gewoon "begrijpt" zla ie overdag niet (meer) in de war raken, das alleen bij pasgeboren babies... hier is het zelfs zo erg, dat zoontje in de kinderwagen ook altijd zo'n knuffeldoekje over zn oogjes (gezicht) wilt...valt ie als een blok in slaap...