Hallo dames, Ik zit regelmatig op deze site en lees dan dingen die ik ook tegenkom. Nu het volgende, mijn dochter is nu over de 3mnd heen, en toch slaapt ze op de dag ook nog steeds best veel. Maar waar ik mee zit is het volgende, er wordt gezegt dat zodra je kindje teken van moeheid (gapen, ogen wrijven enz)aangeeft dat je het in bed moet leggen, maar dan veranderd er bij mijn dochter nog niet zoveel. Dat is dan meestal na een uur incl voeden, maar hoelang gaat dat aanhouden. Of moet je op een gegeven moment je kindje dan gewoon maar in de box laten liggen zodat het langer wakker blijft? Want wij vinden het wel gezellig als ze gewoon lekker bij ons op is, maar als je kindje teken van moeheid geeft dan kan je ze beter in bed leggen. Nu hoor ik haar ook tussendoor wel eens wakker maar ze gaat dan niet huilen dat ze zich verveeld of eruit wilt. Maar ik vind het zo sneu als ze wakker in bed ligt. Wat kan ik nu het beste doen, want ik denk als ik haar gewoon in de box leg dat ze dan misschien wel in slaap gaat vallen. En moet je ze dan pas in bed gaan leggen wanneer ze gaan jengelen of huilen? Ja ik vind het nogal lastig hoor. Kunnen jullie mij wat zeggen hierover? Bedankt alvast. Gr Desi
Ik vind het gewoon lastig, want waar ligt dit nou aan dat ze op de dag ook nog zoveel slaapt. Soms denk ik wel eens moet ik anders een keer met vier flessen gaan proberen en dan kijken wat er gebeurd? Want dan slaapt ze de nacht langer en dan is ze misschien op de dag meer wakker, of werkt dat zo niet? Ja ik bedenk ook maar iets. Ze krijgt om 6.30 de eerste fles en dan om 7.40 naar bed en dan hoor ik haar tussendoor even en dan is het weer stil, en dan om 11oo de fles. En dan is het meestal 12.15/12.30 gaat ze weer slapen tot 15.00/15.30 en dan gaat ze tussen 16.00 en 17.00 weer slapen en dan ga ik haar wakker maken om 19.00/19.30 en dan na deze fles wilt ze gelijk naar bed en dan moet ik haar om 23.00 slapend uit bed halen voor de fles.Wat moet ik nu doen??? Gr Desi
Hoi Belly, Ik zou me nergens druk over maken als ik jou was. Ze slaapt lekker in bed, huilt niet, voeding gaat goed. Er is dus niets aan de hand, en ze heeft het vast prima naar haar zin bij jullie! Als je je er niet fijn bij voelt, dan zou ik het volgende proberen, Houdt haar een keer langer op, en kijk hoe ze reageert. Als ze dan iedere keer in de box in slaap valt, kun je het weer terug draaien. Groetjes Adrienne
Dus dat ze nog zoveel slaapt is geen zorgen? of is dit nog normaal bij deze leeftijd? Kijk wij vinden het wel gezelliger als ze erbij is, maar als zij gaat lopen huilen dat ze moe is dan vind ik het zielig om haar te rekken. Maar als ik haar dan wel in bed geluiden hoor maken dan denk ach jee. Maarja ze huilt niet dus dan denk ik ook nou dan heeft ze het naar haar zin. Maar zou dat wat uitmaken als we straks die laatste fles niet meer hebben dat ze dan misschien op de dag meer wakker is en dan savonds langer slaapt, of maakt dat geen verschil. in iedergeval weer bedankt voor jou antwoord. Gr Desi.
En dat over haar lekker in de box houden, dan zou ik het dus moeten doen wanneer ze gaat huilen( haar naar bed doen) het dan moet ik het gapen enz negeren?? Nee toch want dat doet ze niet voor niks. sorry hoor. Hihi
Hoi Belly, Dat ze nog zoveel slaapt hoef je je geen zorgen te maken. Een slaapcyclus van een baby duurt 45 minuten, dus is het ook normaal dat ze tussendoor wakker wordt. Omdat je haar wakker moet maken om 23.00 uur is het te proberen om die voeding over te slaan. Kijk maar eens wat er gebeurt. Ze zal dan overdag wat meer wakker zijn omdat ze dan meer honger heeft. Je moet er dan wel voor zorgen dat ze meer voeding per keer krijgt, zodat ze totaal per dag hetzelfde krijgt als met 5 voedingen. Ik begrijp dat je je zorgen maakt, of je je kind niet te kort doet door haar zoveel in bed te hebben. Maar dat moet je proberen achter je te laten, en ervan genieten dat ze zo makkelijk is! Groetjes Adrienne
Dank je voor je antwoord Adrienne,maar dan moet ik dan over vier flessen het aantal cc gaan doen zodat ze aan die hoeveelheid van 5 komt? Want dan komt haar laatste fles uit op 19.00 a 19.30. Want ze heeft nog geen bijvoeding. Maar ik kan het wellicht proberen.Gisteren heeft ze weer minder gegeten en liet ze op de dag weer bij elke fles staan, en die van 22.30 die heeft ze ook voor 60 cc laten staan.Dus gisteren heeft ze totaal vanuit die 180( is met voeding wat meer) maar 670 op en die twee dagen ervoor had ze 810 op. Ze drinkt met speen 2. En wat ik me afvraag, zit er verschil qua merk in de standaard voeding of niet? want ik gebruik nu etos standaard, maar ik wil anders even een ander merk standaard proberen, want ik wil even kijken of dan die pukkeltjes en rode plekjes weggaan. Want er wordt steeds gezegt dat het niks is,maar ik wil niet dat het door haar eten komt, want hiervoor had ze omneo en daar kon ze niet meer van poepen en had heeft veel krampen ervan, en toen ik de standaard ben gaan gebruiken waren de klachten met 2 dagen over. En ik geniet zeker van ons kleine meisje, en ze is ook heel makkelijk, en ik weet ook wel dat ik het goed doe, door haar lekker op bed te leggen als ze moe is. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er kindjes zijn die de hele dag wakker zijn, want dat lees ik wel eens, maar dan laten ze hun kleine in de box ofzo slapen en dan slaapt het niet zolang nee omdat het geen rust heeft(lijkt mij) maar ze moeten niet op hun speelplek gaan leren te slapen want dan is er geen verschil meer. Maar goed dat is onze opvoeding. Nou ik kijk vandaag wel weer of ik antwoord heb Fijne dag! Groetjes Desi
Hoi Desi, Je hebt helemaal gelijk hoor, zoals jij het doet is het goed! Ik denk echter, dat de meeste ouders het op die manier willen, maar dat het gewoon door omstandigheden niet goed is gegaan. Ziekte of onwetendheid van ouders bijvoorbeeld. Even over de voeding. De bedoeling is, dat een baby twee weken de tijd krijgt om te wennen aan een nieuwe voeding. In principe is de ene standaardvoeding te vergelijken met de andere. Overleg met CB is wenselijk. Beslissing ligt natuurlijk wel bij jezelf!! Als je overgaat op 4 voedingen, moet ze inderdaad meer. Ze heeft nodig 10 x 75 is 750 ml per etmaal. dat komt neer op 4 x 190. Dat is dan totale voeding, dus met schepjes erbij. Gezien het feit dat ze nu al niet de hele fles leegdrinkt, denk ik niet dat ze er aan toe is om over te gaan op vier voedingen. Ik heb er de schema's even op nagekeken, en dat klopt ook wel hoor. Ze drinken tot ongeveer 4 1/2 maand 5 voedingen. Zolang een baby goed groeit en tevreden is, is het prima. Groetjes Adrienne
Ja ik wacht er ook wel even mee totdat ik 7 febr bij het CB ben geweest. Het is voor mij geen probleem en maak er geen punt van. Ik volg het tempo van onze dcohter en niet van mezelf( zoals zo velen doen) Maar nu nog even een vraagje, ik weet niet waar het aan ligt, maar Demi heeft uitslag onder haar kin,nek, en op haar schedel ook wat rode vlekjes/pukkeltjes( maar niet vochtig) nu weet ik niet of het door de voeding komt of dat het eczeem is en zoja als het eczeem is wat kan ik daar aan doen dan? of kan je er alleen wat neutral zalf opsmeren en moet het vanzelf weggaan. Ik zie niet dat ze jeuk heeft en ze is verder wel vrolijk, ze niest alleen wel. Dus graag zou ik advies willen, niet dat ik haar voeding blijf geven terwijl ze daar uitslag van krijgt. want dan moet ik denk ik toch de HA nemen.
Hoi hoi, Ik denk dat het zowiezo handig is om naar de huisarts te gaan. Ik kan over de pukkeltjes helaas geen uitspraak doen, omdat ik niet kan zien hoe het er uitziet. Het kan van alles zijn natuurlijk. Dus toch maar even naar de huisarts. Groetjes Adrienne