Eerste nachtjes

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Meis28, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Als ons kindje geboren is willen we hem het liefste de eerste nachtjes bij ons op de kamer hebben. Ivm ruimte, kan de baby dan ook in de wieg/bak van de kinderwagen (bugaboo) slapen? Ik heb een ledikant in zijn eigen kamertje staan met een dekentje met overtrek, maar dit is vrij groot en past dan natuurlijk niet in de bugaboo bak. Kan ik dan een ander klein willekeurig (bijv.fleece) dekentje gebruiken eventueel of is dit gevaarlijk? Na hoeveel nachtjes sliep jullie baby in zijn eigen kamertje?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Is het een optie om het ledikant de eerste tijd bij jullie op de kamer te zetten? Of heb je dan niet genoeg ruimte?

Of misschien kun je wel een wiegje lenen?

Zelf nog geen ervaring mee, maar bij de meesten slaapt de kleine toch wel minimaal een paar weken bij de ouders op de kamer... Sommigen houden dit heel lang vol, anderen drie weken.

Volgens mij kun je prima de wandelwagen bak gebruiken, maar vind je dit zelf handig? Als je dan met de kleine wil gaan wandelen?

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier slaapt ze nog wel even naast me. Denk dat ze pas naar haar eigen kamer gaat wanneer ze niet meer in de wieg past. Wagenbak kan, maar idd kijken of dat handig is met wandelen.

4. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Heb je de mogelijkheid om een wiegje te kopen of te lenen? Lijkt me makkelijker. Bij de babypark heb je al een wiegje ( soort mini ledikant) voor 70 euro.

Ik zou eerder dat doen als in de kinderwagenbak.

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Is een cosleeper niets voor julie?
    Ons mannetje slaapt bij ons op de kamer (nood gedwongen) maar ik vind het heerlijk :) hij is altijd bij me <3
    Hoef er snachts niets eens uit voor de voeding ;) blijf gewoon in m'n bedje liggen.
    Zeker nu dat hij verkouden is kan ik luisteren naar hem zo dat ik weet dat hij het niet te benauwd heeft.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wandelwagen bak kan prima hoor! de eerste week zul je toch niet (veel) naar buiten gaan dus mooi gebruiken bij je eigen bed!
    wij hadden een wiegje kunnen lenen en ledikant op zn eigen kamer.
    wieg bij ons maar na een week verhuis naar zn eigen ledikant omdat wij zelf niet konden slapen, lagen alleen maar te luisteren naar zijn geluiden :D en de nachten waren natuurlijk al niet zo lang...

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden lag tot 6 maanden bij ons op de slaapkamer.
    Finley tot 8 maanden.
    Vond het reuzehandig ivm het geven van borstvoeding.
    Overigens sliep ik beter met een slapende baby naast mij, dan met een keihard snurkende vriend naast me. :p

8. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Beste Meis28,

Het is beter om je baby straks in een wiegje of ledikant te laten slapen in plaats van in de wandelwagenbak. Door de dichte zijkanten is er onvoldoende luchtcirculatie, waardoor de kans bestaat dat uitgeademde lucht blijft hangen in bak en de baby niet voldoende verse, zuurstofrijke lucht inademt.

Daar komt bij dat een wandelwagenbak smal is en de baby tegen de zijwand kan komen te liggen, maar dat risico is in de eerste dagen/weken nog klein, omdat baby's dan nog niet draaien.

Het is verstandig om je baby de eerste 4-6 maanden bij jullie op de kamer te leggen, maar wel in een eigen bedje.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom alleen de eerste nachten?
    Gewoon de eerste 6 maanden bij je op de kamer, bijvoorbeeld met een cosleeper is stukken makkelijker!

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Je kindje wordt geboren in de winter...
    Zoveel relaxter om baby naast je te hebben!
    Je hoeft je bed niet uit...baby liggend voeden, samen onder de dekens.
    Lekker warm!

De eerste weken maakt je kindje soms best wat geluidjes (het typische "gekraak"
    van een pasgeborene), maar dat gaat over.

11. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze jongste zoon is nu net over naar z'n eigen kamer. Dus hij heeft 6 maanden op onze kamer geslapen, in z'n ledikantje tegen ons bed aan.

We hadden van te voren niet bedacht hoe lang we dit wilden gaan doen. We kregen de laatste weken steeds meer het idee dat vriend en ik met onze slaapgeluiden onze zoon wakker maakten, vandaar nu over naar z'n eigen kamer, en inderdaad wordt hij minder vaak wakker.

Ik zou gewoon even kijken hoe het gaat. Onze oudste zoon sliep met 9 weken 's nachts door en werd werkelijk nooit wakker, dus die lag met 3 maanden al op z'n eigen kamer.

12. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier wiegje via MP gekocht voor niet teveel geld en kleine man slaapt heerlijk naast ons bed. Ik vind het met borstvoeding ideaal, hoor z'n signalen tijdig, pak m op en kan m bij terugleggen ook prima troosten vanuit mijn bed.

13. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben de oudste de eerste dagen in de wandelwagenbak gehad wandelen deed ik toch nog niet. Maar daarna was dat heeeel onhandig. Dus snel een wiegje geregeld. Hij heeft tot bijna 3 maand bij ons gelegen.

De jongste heeft ook in een wieg op onze kamer geslapen, tot 6 maanden.

Ik zou dus een wiegje lenen of op marktplaats kopen. Die van ons was zelfs gratis op mp! :)
    Fleecedekentje kan prima, ik zou er alleen wel een wiegovertrekje omheen kopen oid.

Deel Deze Pagina