Whaaa ben ik nou de enige die hier zo depri van word?

Discussion in 'Zwangerschap' started by missym, Apr 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik word dus ontzettend dik, nu al! Althans dat gevoel heb ik.

Ik ben denk ik net 2 kilo aangekomen maar helemaal niks zit meer zoals het hoort en ik ben echt bang dat iedereen al meteen kan zien dat ik zwanger ben...(op me werk wil ik het eigenlijk pas na juni vertellen ivm vast contract).

Vraagje als je zwangerschapskleding aan hebt kun je dan echt zien dat het zwangerschapskleren zijn? Of kan ik beter gewoon een maatje groter kopen "gewone kleren" ?

Bij me vorige zwangerschap (helaas mk met 16 weken) was ik zelfs met 16 weken nog normaal gevormd, wat een verschil! Hier zat ik niet echt op te wachten terwijl ik heel blij ben hoor met de zwangerschap en met de baby maar ik wou gewoon tot 4/5 maanden mezelf zijn. Is dat raar? Hebben jullie dat ook? Of ben ik echt de enige die me zo voelt?

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik had dat dus niet.
    Vond het geweldig dat ik een buikie kreeg en iedereen kon zien dat ik zwanger ben.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik was met 8 weken ook al aan het groeien en kon met 12 weken alleen nog maar positiekleding aan. ik vond dat geweldig kon iedereen zien dat ik zwanger was! alleen later in de zwangerschap kreeg ik er wel last van ben 23 kilo aangekomen en vond mezelf op een gegeven moment echt vies. maar ik zou zeggen lekker van genieten hoor!

4. jessica84

jessica84 Actief lid

Jun 27, 2006
    111
    0
    0
    administratief medewerker
    den haag
    ik kon met 12 weken ook al zwangerschapskleding aan maar ik ben 26 weken zwanger en nog niks aangekomen maar wel een buik van iemand die normaal een maand of 7 is maar ik vind het geweldig leuk staan is denk ik verschillend per persoon je kan er nu eenmaal niks aan doen meid sterkte

groetjes jessica

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    ik had met 10 weken al positioemode aan...
    check mijn album maar voor de fotoos..
    ik vindt het gewon prachtig :)

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Ik vind dat je aan veel zwangerschapskleding niet kunt zien dat het zwangerschapskleding is hoor.
    Ga maar es kijken bij de H&M positiemode.
    Ze hebben er gewoon leuke broeken met elastiek op het buikgedeelte, dus dat zie je niet als je er een truitje overheen draagt.
    Ze hebben ook gewone shirts maar dan met wat meer ruimte aan de voorkant, zodat je ze ook over je dikke buik kunt trekken.
    Ik zou als ik jou was, geen kleding in een grotere maat kopen hoor, gewoon zwangerschapskleding in je eigen maat, staat veel mooier! :D

7. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik ben dus echt de enige die me zich zo voelt...

Ik snap ook wel dat je er trots op bent, maar ik had gewoon een hele andere voorstelling denk ik. Niet al met 9 weken zwangerschapskleding kopen en niks meer aan kunnen.

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Mss een idee om je er maar bij neer te leggen en lekker op pad gaan naar leuke zw kleding.
    Voel je je mss een stuk beter

9. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    missym komt denk ik ook omdat dit toch je 2de zwangerschap is, dan krijg je sneller een buikje.

jessica

10. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Nee hoor meid, niet de enigste. Dit is mijn derde zwangerschap en ik ben blij dat ik mijn eigen kleding nog aan kan. Ik ben super blij met mijn zangerschap, de klachten worden minder dus klagen mag ik niet. Toch hoop ik dat ik nog lang geen zwangerschapskleding aan hoef. Laat mij lekker nog even in mijn eigen kleding lopen.

11. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik voel me super totdat iemand zegt; "sjee jij wordt ook dik zeg!" :( ipv "ooow, wat een mooie buik" :D

En soms denk ik; och, wat heb ik toch een lief klein buikje en andere dagen denk ik; och, jee.. hoeveel kilo's komen er nog bij?
    Maar zolang je niet dagelijks junkfood en snoep naar binnenwerkt groeit je lichaam zoals het moet.. en dat is fantastisch. Ik wil er wel 100 kilo voor aankomen, dat kleine mensje in mijn buik.. :D

Zwangerschapskleding; mijn ervaring:
    Als je je oude kleren aanhoudt (of een maatje groter koopt) zal men denken dat je wat dikker bent geworden (omdat je buik dan wat over je broek heen hangt).
    Als je zwangerschapskleding aantrekt (niemand ziet trouwens dat het zw.kleding is) dan wordt je lichaam iets meer gestroomlijnd en zie je dus sneller dat je zwanger bent.

12. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    k had met 12 weken al positiekleding, dat met een tweeling. Ik was toen ook 3 kilo aangekomen, wat mij wel aan het schrikken maakte, daarna kwam ik wel bij maar in mindere mate. Ik ben nu met 31 weken 15 kilo aangekomen...das wel netjes met een tweeling lijkt mij....

En aan het begin zie je het niet dat het positiekleding is. Het heeft alleen maar voordelen omdat het lekkerder zit, en soms zie je dat buikje niet eens omdat het was losser zit....er is wel wat te vinden op dat gebied!

13. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Ik vind het ook nog steeds best moeilijk om de kilo's erbij te zien komen.
    Was voordat ik er achter kwam dat ik zwanger was net 9 kg afgevallen en ook al weet ik waar het voor is en ik daarvoor ook nog wel meer kg zou willen aankomen als het moet, het blijft moeilijk........

14. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Toen ik positiebroeken voor het eerst aandeed, hadden collega's het niet eens door, dat het positiebroeken waren.
    Dat vond ik wel erg leuk.
    Nu het steeds meer opvalt ( en ik het echt geweldig vind) valt het voor hun ook wel op.
    Zwarte broeken slangen ook af, dus een tip?

Share This Page