Hallo allemaal, Ik ben 16 weken zwanger. Op zich natuurlijk super leuk maar ik maak me nogal zorgen over de groei van mijn buik: hij lijkt namelijk niet gegroeid afgelopen weken en misschien zelfs wel minder groot. De eerste foto is van vandaag, 16 weken zwanger dus. De tweede foto is toen ik 14 weken zwanger was, 2 weken geleden dus. Beide foto's 's ochtends gemaakt. Ik maak me vooral zorgen omdat ik dan bang ben dat het kindje ook niet goed is gegroeid en dat het dus niet goed gaat met hem/haar. Ik lees op internet alleen maar dat buikjes groeien en dat was bij mij ook wel zo maar nu niet meer. Verder eet ik hetzelfde (of misschien wel meer) dan die andere weken. Ben benieuwd of andere meiden dit ook hebben (gehad)! Dank jullie wel!
Beide zwangerschappen heb ik elke week foto's gemaakt, tussen de 14 en 16 weken zie ik zelf ook niet echt verschil hoor, je buik groeit niet altijd even snel en op dit moment is er als het goed is nog zat ruimte voor je kleine om te groeien zonder dat jouw buik gelijk mee groeit. Als je je echt zorgen maakt gewoon ff met verloskundige bellen/overleggen.
Het kan ook aan je darmen liggen. Ik kon rond 13/14 weken per dag soms zelfs verschil in grootte van mijn buik zien als mijn darmen opspeelden. Dat werd na 16 weken minder.
Bedankt meiden! Ik heb net de verloskundige gebeld (in ziekenhuis onder controle), zegt die vrouw: En je voelt het kindje verder wel goed? Euh nee, ik voel niks! Oh nee dat is nog te vroeg, pff. Nou ze wist er verder niet veel vanaf en ik heb maandag weer controle dus dat afwachten. Ben niet gerust gesteld daardoor .
Wat hierboven gezegd word, wat betreft opgezette buik door darmen, kan een hele goede verklaring zijn hoor! En daarbij hoeft je buik nu nog niet snel te groeien. Probeer jezelf niet gek te maken (makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik!) en zoek wat afleiding tot je controle maandag.
Zit niet altijd logica in hoor wat betreft hoeveel je eet. In het begin bewoog ik minder en at ik VEEL meer altijd en kwam ik langzamer aan en viel tussendoor zelfs af. Aan het einde kwam ik met minder eten en meer bewegen juist weer veel aan. Nou groeit je baby dan ook sneller aan het einde, maar toch is de logica soms ver te zoeken.
Mijn buik groeide ook niet mega snel maar heeft jnhaalslag gemaakt lijkt het wel . Nu is je 16 weken buik een baby buik eerst was het een darmen/baby buik komt goed mop maak je geen zorgen
Herkenbaar, ik heb dat idee ook heel sterk (17 weken zwanger). Buik is ook veel zachter en minder gespannen. Maar bij mijn controle paar dagen terug was alles gewoon goed hoor! Hopelijk stelt dat jou ook een beetje gerust.
Hoi, Ik heb ook zoiets. In begin snel groeiende buik, last van darmen. Iedereen vroeg hoever ik was, 5 maanden ofzo. En nu blijft mijn buik redelijk stabiel, dat ligt echt aan mijn darmen Ik zou maandag gewoon contact opnemen voor controle. Maar heb in je achterhoofd dat het waarschijnlijk niet iets ernstigs is.
Bedankt weer!! Wel fijn dat anderen het herkennen, misschien dus gewoon normaal?! Ik ben nog steeds wat onrustig voor de controle maandag maar goed nog 2 nachtjes slapen. Met mijn hele voorgeschiedenis durf ik niet meer te geloven dat het goed zit, dus ik hoop dat mijn angsten mij nu hebben aangepraat dat het misschien niet goed is!
Ja hoor hier hetzelfde! Ineens stond m'n buik stil of leek zelfs te krimpen. Nu vanaf 20 weken ongeveer maakt hij een groeispurt en gaat hij groeien. Met 14 weken zit je baarmoeder nog helemaal niet zo hoog als jouw buikje zat dus dat zijn echt je darmen geweest Komt helemaal goed over een paar weken