Altijd fijn als je omgeving er niet in geloofd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dansprinsesje, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Altijd fijn als je omgeving er niet in geloofd.
    Ben nu voor het eerst zwanger van men eerste kindje.
    Het was van de eerste keer raak , terwijl ik met men ex (via ICSI) niet zwanger raakte.
    Nu krijg ik van men omgeving constant te horen dat het gaat mislopen , dat ik niet te veel op moet hopen.
    Doet me veel pijn.
    Alles gaat tot hiertoe heel goed, mooie bloedwaarden, geen bloedverlies of krampen.
    Oke , je moet er altijd rekening mee houden dat het zelfs tot aan de geboorte kan misgaan.
    Maar als je er al vanuit gaat, moet je er niet aan beginnen vind ik.
    Ik voel me gekwetst

2. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik snap dat je je gekwetst voelt door zulke opmerkingen. Ik denk niet dat mensen zich realiseren hoe het overkomt op jou.
    Kleine kanttekening kan ook zijn dat ze je willen behoeden omdat je het in hun ogen heel vroeg verteld hebt? Maar dat veranderd natuurlijk helemaal niks, voor jou niet en voor hun ook niet. Dus hoe moeilijk ook trek het je niet persoonlijk aan, er komen ws nog veel meer rare opmerkingen waar je niks mee kan.

Gefeliciteerd in ieder geval! En geniet van je wonder in je buik :)

3. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113

Dankjewel lieve schat!

Ja op men werk ben ik het verplicht om het te vertellen vanaf positieve zwangerschapstest, dat is echt rot. Want ik mag dan geen labo-werk meer doen

Maja die waren al niet echt happy toen ik zei dat ik zwanger ben

4. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Wat een stomme opmerkingen.
    Elke zwangerschap kan misgaan en het kan ook bij de geboorte of erna mis gaan. Maar om nu te gaan zeggen dat je er vanuit moet gaan... Wat een kneuzen zeg.
    En ook erg flauw van je werk. Ze weten dat er kansen zijn dat vrouwen zwanger worden.
    Ik zeg lekker gaan genieten! Mocht het misgaan, wat ik niet hoop uiteraard, kun je er echt helemaal niks aan doen.

En gefeliciteerd natuurlijk!

5. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Wat flauw! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En ik ben het helemaal met je eens dat je positief een zwangerschap in moet gaan. Het is je gegund!

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ze bedoelen het waarschijnlijk goed en proberen je te beschermen. Met 1 op de 10 zwangerschappen is 'iets' mis (dat zijn niet altijd ernstige dingen, dus ook onschuldige dingen die wat extra controle nodig hebben). Je geeft aan als laborant te werken, dus in een ziekenhuis neem ik aan? Daar zie je in verhouding veel vaker mensen waarbij het allemaal niet zo loopt als het moet, want al die andere mensen komen er helemaal niet. Je omgeving heeft daardoor misschien ook een vertekend beeld van de werkelijkheid.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk wandel (waggel aan het einde) je er zonder problemen doorheen.

7. Sunny37

Sunny37 Actief lid

11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zou zeggen, voel je vrij om blij te zijn met je zwangerschap. Cru gezegd kan iets over 10 jaar ook verkeerd gaan. Maar wie zegt dat het verkeerd gaat. Volg je intuïtie. En vertrouw op het leven.

Deel Deze Pagina