meiden ik heb een vraag aan de gene die al zijn bevallen .. wat dachten jullie toen jullie voor het eerst jullie buik weer hadden gezien na de bevalling,dachten jullie van zoooo dat valt mee ,had je het erger verwacht of vond je het juist tegenvallen en schrok je heel erg ? je hebt toch altijd een bepaalde voorstellen in je zwangerschap ik zie het echt voor me als een heel groot stuk vel dat alle kanten op flubbert ,maar dat is natuurlijk niet altijd zo .. Het lijkt mij ook zo raar ineens zit er geen kindje meer in en is hij leeg ... Ben benieuwd hoe jullie dat hebben ervaren .. liefs michelle
de eerste paar dagen is het raar, leeg alles "rolt" erin voor mijn gevoel (sluitlaken kan helpen trouwens met dat gevoel en schijnt goed te zijn, ik ko het niet verdragen maar ga het nu wel weer proberen) daarna viel me het eigenlijk wel mee, na een weekje kreeg ik weer beetje figuur terug.. het is niet zo dat alle kanten uitfloepte hoor maarja wel uitgerekt even dus wat losser...
Ik dacht inderdaad: "zoooo, dat valt mee!". Mijn buik was direct na de bevalling bijna helemaal weg. 3 weken na de bevalling was het precies hetzelfde als van te voren. Maar ik begreep dat ik veel geluk heb. In het ziekenhuis had ik 2 kamergenoten die nog bijna precies hetzelfde uitzagen als voor de bevalling, dus gewoon nog zwanger. Dus het kan alle kanten op. Ik vond trouwens helemaal niet raar dat er geen kindje meer in zat. Het voelde vanzelfsprekend. Ik was veel te blij dat ik weer lekker op mijn buik kon slapen!
zou het er ook niet aan liggen hoe groot je buik was ? mij lijkt hoe groter hoe meer het in het begin flubbert ... ik heb een sluitlaken gekocht ,ben benieuwd hoe ik dat vind ,vonden jullie het niet heel strak zitten ,lijkt me dan zo benauwd..
Toen ik na de bevalling opstond voelde ik alles naar beneden zakken, ik ging zelfs hyperventileren. Ik weet niet hoe maar ik moest even opnieuw leren ademen zo leeg was het. Mn buik vond ik meevallen, mede omdat ik niet veel was aangekomen en ik van mezelf al geen strakke buik had. Alleen die straie aiiiiiiiiiiiiii
ja scheelt natuurlijk wel meeste mama's van ons forum met de helft van mijn buik hadden hem wel sneller terug haha maar ligt ook aan rekbaarheid van je huid enzo (dingen waar je niet veel aan kan doen al is smeren wel lekker) ik heb nog wekenlang geloof ik niet op mijn buik lekker gelegen het voelde verkeerd en niet lekker ..
Ik had een vrij grote buik volgens de vk en direct na de bevalling was ie wel wat platter, maar nog steeds vrij bol. Als ik met mijn vinger erin drukte, veerde ie ook echt een aantal cm mee. Heel bizar. Maar iedere dag kromp ie een beetje meer in elkaar en zo'n 4 of 5 dagen na de bevalling was mijn buik gewoon weer plat! Ik moet wel zeggen dat het wel wat slapper is. Maar goed, ik ben pas 2 weken geleden bevallen dus mijn buikspieren moeten zich nog herstellen. Straks zal ik weer wat buikspieroefeningen doen en dan zal het vast ook wel weer wat strakker worden allemaal. Zeer tevreden dus
Mijn buik was erg groot, maar na de bevalling helemaal niet zo'n blubber als ik had verwacht, wel wat boller uiteraard, maar dat trok echt snel weg. Mijn buik is nu wel wat slapper, maar eigenlijk valt het me nog mee, ik heb namelijk helemaal geen oefeningen gedaan . Ga ik wel weer doen, ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden!
Ik had ook echt een mega buik (gyn die vliezen kwam prikken had nog nooit zo veel vruchtwater gezien en Lena was ook niet klein) en dankzij sluitlaken (heerlijk zo strak, het zit niet als een corset zodat je niet meer kan ademen maar echt om je buik) was ie redelijk snel weer normaal... Ben ook veel te lui om oefeningen te doen en denk maar dat je vel toch niet strak krijgt door buikspieroefeningen
mijn buik was na de bevalling eigelijk gelijk weg. wel wat flubberig enzo ma met gewoon kleren aan zag ik er bijna weer uit als voor de zwangerschap. terwijl het meisje dat naast me lag op zaal nog helemaal zo bolle buik had alsof ze nog zwanger was. mijn buik was 1 week na de bevalling weer zoals hij was voor de zwangerschap.. ook me buikspieren zaten weer terug op hun plek want de kraamhulp kon de laatste dag me baarmoeder er niet meer doorheen voelen haha. vanaf volgende week ga ik weer fitnessen dus hopelijk dat laatste beetje flubberige weg trainen. wel voelde me buik echt heel leeg na de bevalling. en ik mis me buik nu echt! en indd alleen die striea! aan de onderkant van me buik lijk ik net paars gesteept tijgertje! hopelijk trekt dat paarse snel bij en word het wat lichter!
nou zo te horen viel het tot nu toe bij iedereen dus mee ,wel fijn hoor ,maar ik denk ook wel dat je daar ook niet echt mee bezig bent je hebt alleen maar oog voor je kleintje .... ik kreeg allemaal van die horror verhalen te horen over pudding en dat je buik nog blijft liggen als je je omdraait ,zal wel weer het exstreme zijn he .... ik ben nu 16 kilo aangekomen heb een normale buik ,denk ook wel dat het mee zal vallen en reken natuurlijk niet op meteen een strakke buik dat zou wel heel raar zijn ongetwijfeld zijn er ook vetjes bijgekomen en die gaan er niet zomaar af he ! gelukkig nog geen striae ...
Direct na de bevalling was mijn buik redelijk plat......moest ik naar de OK omdat ik veel bloed verloor, kom ik terug....is mijn buik weer bijna even groot als voor de bevalling . Blijkt later dat de gynaecoloog een soort van ballon met vloeistof in mijn baarmoeder heeft gebracht om het bloeden te stoppen. Deze ballon was ongeveer even groot als ons kindje. Drukt dan helemaal je baarmoeder vaten dicht......maar dat was wel even heeeeel raar, toen ik wakker werd! haha
Klopt dat je bijna alleen maar oog hebt voor je kleintje, maar ik stond zodra ik weer een beetje kon lopen wel direct voor de spiegel hoor Ik heb mezelf helemaal bekeken en geconcludeerd dat het me allemaal ontzettend meeviel. Dus mij interesseerde mn lichaam mij wel degelijk na de bevalling Ik was overigens ook 16 kilo aangekomen. Ik dacht echt dat ik onwijs wat kilo's vet was aangekomen maar achteraf blijkt dus dat ik juist heel veel vocht vasthield. Mijn kuiten waren ook bijna 2 keer zo klein toen ik bevallen was, zo bizar! Zelfs mijn man zag het.
nou hier 37 kilo aangekomen en echt een mega buik! Nu 5 maanden later is me buik nog steeds niet zoals voor me zwangerschap gewoon extra huid...ik sport 2 maal per week maar die buik blijft + de 15 kilo die er nog af moet liefs bizzy
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik had nog een megabuik toen ik uit het ziekenhuis kwam. Het eerste wat ik deed toen ik thuis kwam was op de weegschaal gaan staan. Helaas maar 4 van de 18,5 kilo kwijt. Nu 9 weken later moet ik nog 6,5 kilo kwijt. Gister weer begonnen met sporten dus hopelijk komt 't nog goed.
Ik had best een behoorlijke buik, en direct na de bevalling was m'n buik nog best flink aanwezig. We zijn nu een week verder, en m'n buik wordt iedere dag een beetje minder. Hij is nog wel zichtbaar aanwezig, en een beetje zacht/flubberig, maar ik verwacht wel dat dit na een tijdje minder zal zijn. En ik ga ook proberen om later weer te gaan sporten, zodat het allemaal weer wat strakker wordt.
nee hoor je ontmoedigd mij niet hoor ,wil liever weten waar ik aan toe ben straks ,dus we kunnen beter maar eerlijk zijn he ... ik denk wel dat het echt per persoon verschilt en natuurlijk ook de grote van je buik en hoeveel je bent aangekomen ... we zullen over een paar weekjes wel zien wat de schade is ... liefs
Dank je! Wat betreft alleen oog hebben voor je kindje... aan het einde van de kraamweek heb ik even mijn buik in de spiegel bekeken... bleek dat ik striae had! Tijdens de bevalling tijdens het geduw en getrek opgelopen... maar ik was en ben er alleen maar blij mee eigenlijk (ze zitten onderaan, dat wel ). Toch een bewijs dat Eva in mijn buik heeft gezeten!
Ik was 19 kilo aangekomen en na de bevalling minstens 5,5 kilo kwijt! Zo zwaar waren Eva en de placenta samen namelijk . Heb me pas na een week ofzo gewogen.