buik na de bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Rosi, Nov 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosi

Rosi Actief lid

May 23, 2006
    191
    0
    0
    Hallo mama's, wat doen of hebben jullie gedaan om de buik ZSM weer plat te krijgen?

Trainen en buikspiertjes staat natuurlijk bovenaan.
    Maar zijn er ook andere manieren en of bakerpraatjes?

Zelf begreep ik van iemand om een paar weken een goede stepping aan te trekken.

Groetjes

2. Ik ben nu 2 weken en 2 dagen geleden bevallen met een keizersnede dus ik mag nog geen oefeningen doen maareh mijn buik is bijna weg ! En ik had echt een heeeeeeeele dikke buik dus dat had ik zo snel nog niet verwacht.

3. pippin

pippin Lid

Jan 29, 2007
    48
    0
    0
    Gewoon lekker gaan bewegen, actief zijn is volgens mij het beste, zeker als je goed fit de zwangerschap in bent gegaan zou ik me geen zorgen maken over je buik, gaat vanzelf weer weg.

;)

4. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij mij is 't allemaal vanzelf gegaan. Vanwege BI en zeer slechte knieën kan ik niet echt sporten dus doe ik weinig. Ik heb alleen nog maar een mini-buikje (kan ook leeftijd zijn hè!)

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    ik heb ook nog niks gedaan,moet zeggen dat mn buik net zo plat is als voor de zwangerschap,hij is alleen nog wel wat slapjes :)

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb nog niet gesport, dat mag overigens pas voorzichtig weer een keer 6 weken na je bevalling, maar je VK zal je er alles over vertellen als het goed is.

Mijn buik is wel net zo plat als voor de zwangerschap alleen wat slapper, er vormt zich makkelijker een rolletje zeg maar.

maargoed nu is Dano ruim 5 maanden dus moet maar eens gaan sporten ;)

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik heb helemaal niks gedaan aan sport of buikspiertrainingen. Mijn buikje is bijna weer zoals het was.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,873
    113
    Mijn buik was al heel snel weer plat en had op het laatst best een mega buik. Het enige nadeel is is dat mijn buik nu wel veel slapper is.

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    uhm, ik heb helemaal nix gedaan.
    moet daar wel bij zeggen dat ik het typje ben wat niet stil kan zitten, dus ik liep op de dag dat ik was bevallen alweer de trappen op en neer. En ik heb borstvoeding gegeven dus misschien dat dat ook scheelt

10. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb gehoord dat als je borstvoedidng geeft dat ook je lichamelijk herstel bevorderd, dus misschien dat daardoor je buik ook sneller plat word.. ik ga het wel proberen iig!

11. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik hou van mijn buik zoals hij nu is. Ietsjes dikker dan voor m'n zwangerschap, maar zo lekker zacht!

Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik nu maar 1 kilo boven m'n gewicht van voor de zwangerschap zit (en gezien mijn melkfabriekje weet ik ook waar die kilo zich bevindt..).

Wat je kan doen; Nou borstvoeding geven zorgt ervoor dat je baarmoeder zich beter en/of sneller terugvormt naar de originele maat..

Ik zou me er vooral niet te druk over maken, je kan je energie beter in andere dingen steken denk ik...

Linda

12. Juul76

Juul76 Bekend lid

Nov 20, 2006
    768
    297
    63
    Borstvoeding helpt idd goed om je kilo's kwijt te raken. Maar als je te snel te veel gaat sporten loopt je borstvoeding hard terug. Kijk hier dus mee uit als je graag langere tikjd borstvoeding wilt geven. Voor borstvoeding heb je dik 500 tot 800 calorienen extra per dag nodig geloof ik, en als je sport verbruik je natuurlijk meer waardoor er minder overblijft voor je voeding!

13. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mijn buik was na 4 dagen alweer plat.alleen een beetje losser voelt ie nu aan.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik had voor het eerst in mijn leven na de bevalling een "blubberbuik". Heb er echt met mijn vinger in zitten prikken om hem te laten "blubberen". Ik heb me rot gelachen.. Ik ben van mezelf zo'n mager ding (49 kilo 1.64 lang) en dan is dat echt geen gezicht... Mijn buik was dan ook zo weer plat en ik was binnen 3 weken weer op gewicht...

15. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Na drie kids zal mijn buik nooit meer strak worden. Ik ben al bijna wer op gewicht maar die blubber buik zal wel blijven. :(

16. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Ik had echt een mega buik,maar nu 1,5 week later is daar nog maar weinig van over.Ik heb geen buikspieroefeningen gedaan,maar ben al wel een paar keer 1,5 met de kleine gaan wandelen en let op mijn eten.

Share This Page