Wanneer weer sex na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Beer86, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beer86

Beer86 Actief lid

26 nov 2014
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik ben iets meer dan 2 weken terug bevallen. Gelukkig helemaal heel gebleven, het beurse gevoel daar was ook vrij snel over. Het vloeien is al even over gegaan in roze slijm verlies.

Ik zou heel graag weer sex met mijn man willen hebben. Tijdens de zwangerschap wou het al een tijdje niet meer. Weet alleen niet meer hoe het ook al weer zat na de bevalling.

Moet je echt wachten tot je niks meer verliest? Of een x aantal weken of gewoon lekker doen wat goed voelt?

Alvast bedankt!!!

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb eerst gewacht tot ik helemaal niet meer vloeide en daarna gekeken wanneer ik er zelf aan toe was. Bij mij was dit 6-7 weken na de bevalling

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Sowieso gewacht tot ik niet meer vloeide, en dan al een paar dagen niet. Had namelijk wel 1 dag geen bloedverlies meer maar daarna begon het opnieuw. Daarnaast was ik wel behoorlijk gehecht dus daarna gewacht tot dat helemaal genezen was, uiteindelijk was het zo'n 6 weken na de bevalling dat we het weer probeerden.

Dit keer weet ik nog niet, ben 10 dagen geleden bevallen en vloei op dit moment nog. Dit keer ben ik minimaal gehecht, geloof iets van 3 hechtingen waarvan 1 voor de mooi (zoals de VK het zei haha). Vorige keer een knip en een berg meer hechtingen, duurde langer voordat het genezen was dan nu, nu is het bijna genezen. Het beurse gevoel is er nog wel een beetje, maar denk dat dat snel over zal zijn.

Ik hoop dan ook dat het niet lang meer duurt voor ik hersteld ben. Na de eerste duurde het even voor mijn libido weer terug kwam, deze keer zat ik 2 dagen na de bevalling al te denken hoe fijn het zou zijn als het weer kon ;)

Ze hebben mij toen wel aangeraden te wachten tot je niet meer vloeit, omdat dat betekent dat het nog een open wond is. Dan kun je infecties krijgen..

4. 2jees

2jees Niet meer actief

in ieder geval wachten tot je echt (een paar dagen) niet meer vloeit.
    Het is vaak na een week of twee een stuk minder en daarna weer wat meer, omdat je weer actiever wordt.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier noodgedwongen 6 weken moeten wachten tot alle hechtingen ellende voorbij was :) maar anders zou ik gewoon gewacht hebben tot het bloeden klaar is

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Tot het vloeien gestopt was en ik het weer aandurfde. Heb bijna 5 weken gevloeid en met 6 weken durfde ik het wel weer aan.

7. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Bij de eerste vloeide ik na 3 weken niet meer en 1 week later weer sex gehad ;)

8. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Na 3,5 week hebben we het weer voor het eerst gedaan (wel gehecht geweest). Doen wanneer jij er klaar voor bent. Ik vond de eerste keer heel eng. Achteraf beter langer kunnen wachten (mentaal gezien).

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook na een week of 6.. Vloeien was hier al met 3 weken gestopt, maar ik wilde ook dat de wondjes van de hechtingen goed genezen waren..

Toen ook geen pijn o.i.d. gehad, dus dat gaf mij ook het gevoel dat mijn lijf er wel weer klaar voor was.

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Zeker wel even wachten tot het vloeien een paar dagen gestopt is!

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Tot het vloeien stopte, dit was 2 weken, ik wilde eigenlijk na 1,5 week alweer, maar mocht echt niet totdat ik niet meer vloeide. :)

Liefs,

12. Beer86

Beer86 Actief lid

26 nov 2014
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Gisteren geprobeerd sex te hebben. Dit ging gek genoeg niet. Deed zeer en voelde branderig aan. Vind dit best gek aangezien ik totaal geen wondjes of dergelijke heb gehad. Ook was dat beurse gevoel al heel erg snel over.

Het vloeien is nog niet helemaal over. Soms zo 3 dagen helemaal niks en dan ineens weer een paar dagen wel. En dan maar heel weinig. Als ik heb gepoept wil het nog wel eens wat meer zijn. Hebben wel een condoom gebruikt. Zou daar dat branderige gevoel vandaan komen? Nooit echt sex met condoom gehad met mijn man.

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik zou nog even wat langer wachten dan.. En anders misschien proberen met glijmiddel?

14. Beer86

Beer86 Actief lid

26 nov 2014
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn ook gelijk weer gestopt. En wachten idd nog even wat langer. Glijmiddel boven op een condoom?

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Na 1,5e week gestopt met vloeien. Na 2 weken weer sex gehad.
    Afgelopen bevalling na 3 weken gestopt met vloeien.

16. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ja, dat kan goed.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Vind je het gek....?
    Je hebt er een kind doorheen geperst... omdat je geen hechtingen oud heb wil niet zeggen dat je van binnen niet een beetje geschaafd ben...

ik zou gewoon nog even geduld hebben ;)

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Na de nacontrole, ik vloeide toen nog minimaal (af en toe bij het afvegen zegmaar). Was met ongeveer vier weken.

Vond het wachten vreselijk trouwens, wilde na twee dagen alweer.

19. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij waren heel vlot..en hadden na 5 dagen weer gemeenschap maar ik voelde mij de dag na de bevalling al hartstikke goed..bij mij dochter was dat namelijk wel anders, ik was toen ingeknipt en toen hadden we pas na twee weken weer gemeenschap. Wanneer je je zelf weer goed voelt kan je het voorzichtig proberen, toch?

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Idd minstens een halve week niet meer gevloeid hebbend...
    Bij nr 1 en 2 was eerste keer seks ongeveer 3,5-4 wkn na bevalling, bij nr 3 was het 5-6 wkn (door vermoeidheid was ik echt niet eerder te porren ;)).

Deel Deze Pagina