Hai dames, 3.5 maand geleden ben ik bevallen van mijn dochtertje. Inmiddels ben ik al mijn gewicht kwijt (was ook niet heel veel aangekomen) en wil ik graag verder afvallen aangezien ik (nog) overgewicht heb. Het gekke is alleen dat ik nog best een buikje heb. Alhoewel ik hiervoor ook geen sixpac had met mijn huidige gewicht lijk ik nu nuchter al 2/3 maanden zwanger en na het avond eten soms wel 4 of 5! Tot op heden heb ik mijn buikspieren niet getraind omdat ik steeds bang ben dat ik misschien een diastase heb. Ik ken de zelftest en voel wel een klein gleufje maar er passen geen meerdere vingers in. Kortom: is dit normaal en kan ik dit wegtrainen (buik) en zal mijn buik ook platter worden met het afvallen of moet ik hier mee leren leven? ps ik heb een keizersnede gehad
De tijd geven.. als je nu 9 mnd nog een echte zwanger buik heb en geen flubje.. dan is het tijd om aan de bel te trekken. Als je er toch niet ustig onder bent en diastase denkt te hebben gewoon even langs de huisarts of vk.
Herkenbaar Als je groen licht hebt gekregen van de gynaecoloog, dan zou ik gaan beginnen met buikspier oefeningen. Een keizersnee-buik is niet te vergelijken met een "normale" bevallingsbuik. Je buikspieren zijn namelijk ook door midden gesneden en dat heeft meer helingstijd nodig. En verder heeft het tijd nodig....en veel inspanning qua oefeningen
het duurt met een ks inderdaad veel langer voor je buik weer normaal is. mijn buik is nog steeds niet de oude. pas gelukkig wel weer een aantal kleren van voor de bevalling. ben wel een tijdje fanatiek aan het sporten geweest maar dat moet ik nu weer gaan oppakken.