Goede (nog net) morgen, Ik voel me een ontzettende muts maar ik weet het antwoord echt niet en wil eigenlijk de huisarts niet onnodig lastig vallen. Maar misschien weet hier iemand het! Mijn HB was in week 29 6.9 Nu in week 32+6 blijkt het ineens 5.0 t zijn De huisarts heeft in overleg met de gyn toch besloten ferro voor te schrijven omdat er ook nog een periode naar de bevalling is (wetende dat ferro pas optimaal werkt ná 6 weken). Nu realiseer ik mij ineens dat mijn huis arts niet weet dat ik bloedgroep o-negatief ben maar mijn kleine dame een positieve bloedgroep heeft. Is er een verband tussen een te laag hb en de resusf. van onze kleine? En zitten er gevolgen aan een te laag hb voor de kleine? groetjes nathalie
Neem ik aan dat de gyn dit wel besproken zou hebben als dit van belang was geweest, let bij de ferrotabletten wel op je ontlasting, ik ontbijt met een ferrotablet met een smootie van sinaasappelsap met 2 kiwi's, anders kan ik niet meer naar het toilet.
Ik ben sinds gisteren helaas ook aan de staalpillen. Mij hb was ook te laag. Ik gebruikte al movicolon dus ik hou nu goed in de gaten of ik misschien naar 2 zakjes per dag moet om te voorkomen dat ik helemaal verstopt raak. Je ontlasting kan ook zwart worden maar dat is niet erg.
Dat klinkt alleen al heel lekker! En als het helpt neem ik dat zeker over!! ik lees inderdaad overal dat het problemen geeft op de stoel gang.
mijn ijzergehalte blijft ook maar dalen. Dit heeft niks met je bloedgroep te maken maar met dat je kleintje al jouw ijzer in pikt. Ik zit aan de ijzertabletten en de groene groente, bruin brood en rundvlees.
Ik ben vegetarier.... ik ben altijd heel bewust omgegaan met de voedingsstoffen die ik en de baby nodig hebben in de zwangerschap. Ik eet altijd volkorenbrood, veel groente en fruit. Appelstroop op brood en ik slikte zelfs een vitaminepreparaat speciaal voor vegetariers. Ook ben ik de laatste tijd meer noten gaan eten maar het mocht allemaal helaas niet baten. Mijn hb is trouwens altijd al laag geweest, ook toen ik een niet zwangere vleeseter was (12 jaar geleden). Mijn oma vertelde dat ze ook altijd een te laag hb had tot ze haar baarmoeder eruit hadden gehaald, toen was het over..... lekker vooruitzicht dus. Maar goed, je hoeft niet bang te zijn dat de kleine last gaat hebben van jouw staalpillen hoor. Dit heeft niks met bloedgroepen etc te maken. Zowiezo is de dosering voor zwangere vrouwen 1/3 van de normale dosering dus je zult er ook niet snel teveel van binnen krijgen.