bloed in baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door nneah, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    #1 nneah, 7 apr 2015
    Laatst bewerkt: 7 apr 2015
    Even het hele verhaal,

Ik had met 3,5 weken ongeveer bloedverlies, dacht dat ik te vroeg ongi werd maar na een dag stopte het bloeden. Toen een test gedaan en die was licht positief. Anderhalve week later kreeg ik een vroege echo, werd op 6w geschat en er was geen bloed meer te zien. Dat was vorige donderdag.
    Afgelopen zondag weer bruin bloed, wat gelukkig snel minder werd. Vandaag toch de gyn gebeld en mocht voor een echo komen. Daar bleek dat er wat bloed in mijn baarmoeder zat, en dat moet nieuw bloed zijn want afgelopen donderdag zat dat er niet. Het was niet echt veel, 2 bolletjes net buiten het vruchtzakje, denk zo ongeveer 0,5 cm groot.

De arts ging er niet van uit dat het mis was, maar was ook niet echt positief omdat hij vond dat het dicht bij het vruchtje zat. Ik weet ondertussen niet meer wat ik moet denken... Mag volgende dinsdag wel alweer terug. Hoor graag jullie verhalen, positief of negatief.

Edit: bijna vergeten, had wel een kloppend hartje vandaag bij ongeveer 6,5 week :)

2. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik heb ook een beetje bloed in mijn baarmoeder gehad, vlak bij het vruchtzakje. Het is er vanzelf uit gegaan en heeft geen schade aangericht. Je hebt dan wel bruin bloedverlies, wat even schrikken kan zijn.

3. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Dank je... Ik ben vooral een beetje in paniek doordat ik de arts niet echt positief vond. Probeer te relativeren, maar vind het heel moeilijk.

4. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Denk ook dat het arts eigen is om een beetje gereserveerd te doen rond deze termijn.
    Zelf bij m'n vorige zwangerschap meerdere bloedingen gehad en ook hele heftige, waarbij mijn arts ook niet echt in jubel stemming was. Maar eerlijk is eerlijk, elke zwangerschap onder de 12 weken kan alle kanten op.
    Een kloppend hartje is trouwens wel iets om positief over te zijn. Als die eenmaal klopt, gaat het veel vaker goed dan fout.

5. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Is dat zo ja? In ieder geval een super fijn idee! Bedankt :)

6. lemontree

lemontree Niet meer actief

Ik heb het deze zwangerschap telkens. Dan zit het er weer en dan weer niet. Ook heb ik nu 2 keer een hele heftige bloeding gehad met stolsels en al. Maar tot nu toe gaat het toch allemaal goed. Mijn gynaecoloog geeft aan dat het best veel voorkomt en dat het heel vaak niks betekent en dus gewoon goed gaat. Probeer je niet te druk te maken (zeg ik die na zo'n bloeding trillend stil en misselijk zat te zijn ;) ) Het kloppende hartje is echt een heel goed teken.

7. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Vandaag gaat het al wat beter, maar het gaat nog een lange week worden vrees ik :-/
    Bedankt voor jullie reacties!

8. PoesjeS

PoesjeS Lid

13 sep 2014
    11
    0
    0
    Hoi, ik ben 7w,2d zwanger. Had met 5 en 6 weken bruine bloedingen en krampen (niet licht, maar ook weer niet heel heftig).
    Heb met 6w,4d echo gehad, hartje klopte. Ze zag wel dat er nu geen bloeding was, maar wel dat het vanuit mijn baarmoeder komt. Tja, dan krijg je te horen dat het alle kanten op kan gaan. Tot zover is alles goed, maar het kan net zo goed over 2 dagen misgaan of helemaal niet, kortom, het is afwachten.. (Ik ben trouwens via ICSI zwanger geworden).
    Op precies 8 weken heb ik weer een echo en dan met 10w,4d weer en dan tussen 12-13w weer..
    Spannend allemaal...

9. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    #9 nneah, 8 apr 2015
    Laatst bewerkt: 8 apr 2015
    Ach jeetje, ja dan zitten we een beetje in hetzelfde schuitje :( vreselijk he dat onzekere gevoel? Ik hoop dat het bij jou helemaal goed gaat!!! Heb je met 6.4 het geluk gehad een kloppend hartje te zien? Want met die termijn kan je ook de pech hebben dat het nog net niet klopt en dan zit je helemaaaaal te stressen...

Ik mag zelf dus dinsdag alweer terug, maar stel dat het dan goed is ga ik nog niet echt gerustgesteld zijn... Een week geleden was het namelijk ook goed en daarna toch nog een tweede bloedig gekregen. Zoooo frustrerend allemaal!

10. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil je alvast veel sterkte en succes wensen voor dinsdag!
    Ik hoop dat alles goed komt!
    Ik duim voor je :)

11. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Dank je Blondie!
    Tot nu toe geen echt bloed meer gezien, wel slijm met een licht bruinig kleurtje, maar denk dat dat alleen maar wilt zeggen dat het bloed langzaam uit mijn baarmoeder aan het verdwijnen is.
    Maar ja, bij elk krampje en drupje afscheiding gelijk bang dat t mis is... Nog 4 dagen!!!

Deel Deze Pagina