endometriose

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cyntje78, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Beste verloskundige,

Ik heb een vraag over endometriose.... hier komt mijn verhaal (kwalen)

Ik ben al een paar jaar gestopt met de pil. Altijd normale menstruatie klachten gehad. Sinds okt 2008 willen we zwanger worden en mijn cyclus ligt tussen de 29 en 35 dagen.
    Nu sinds januari zijn mijn menstruatie klachten erger aan het worden. Het begint met een uur tot zo'n 2 uur helse buik en rugpijn. Als dit voorbij is begint het vloeien meestal pas. Gewone pijnstilling werkt eigenlijk niet.

In maart heb ik een mk gehad met 6 weken.

Ik wil graag naar de huisarts hiermee (op aanraden van schoonzus) omdat de klachten erg op endometriose lijken (volgens vragenlijst internet) Maar ik ben bang dat de huisarts me wegstuurd omdat we nog geen jaar bezig zijn (ik ben 31 jaar) en in maart zwanger ben geweest.
    En wat zijn de zwangerschapskansen met bv lichte endometriose? Of de kansen na behandeling?

Groetjes Cyntje78

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi cyntje,

Als jij aangeeft bij de huisarts dat je de angst hebt endometriose te hebben dan neemt de beste man je serieus en zal je vragen waarom je dat denkt. Hij zal je niet zomaar wegsturen..
    Wat de exacte kansen zijn kan ik je helaas niet vertellen. Maar de huisarts waarschijnlijk al wel wat meer!

Imke

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank je voor het antwoord Imke,

Ik zal morgen de h.a. bellen om een afspraak te maken. Ook al twijfel ik heel erg omdat we nu nog geen jaar bezig zijn. Maar een paar maanden afwachten kan ik toch ook weer niet.

Groetjes Cyntje78

Deel Deze Pagina