buik niet gegroeid

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Bartje, Aug 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bartje

Bartje Actief lid

Jun 17, 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    hallo,was vandaag weer voor controle bij de vk
    ben nu 28 weken zwanger ,was bij de vroige controle in 4 weken tijd 4 kilo aan gekomen.nu maar 0,5 in 4 weken.
    ook was me buik qua centimeters niet gegroeid.volgens de verloskundige maakt dat niets uit.ze voelde de beeb nu wel liggen en alles voelde goed.kan zijn dat me buik niet in centimeters is gegroeid maar de beeb wel aan is gekomen.ik hoefde me geen zorgen temaken maar toch doe ik het wel.iemand ervaring mee

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hoi Bartje,

Waarom geloof je je verloskundige niet? Had ze een hele lange neus toen ze dit aan je vertelde? Dit zijn de mensen die er verstand van hebben en je straks door je bevalling heen gaan slepen dus het is wel handig om vertrouwen in hen te hebben!

Goed, over die buik. Bij mij zijn ze pas gaan meten bij 34 weken. Dus misschien ligt het daaraan. Dat pas (veel) later je buik echt mee moet groeien maar dat je nu nog genoeg ruimte hebt om het kindje te laten groeien zonder dat je gelijk een uitbouw moet laten maken... :D Die uitbouw komt straks wel weer.. geloof me... pffff...

Vertrouw je verloskundige. Zij heeft geen enkele reden om jou niet de waarheid te vertellen! EN ze zal altijd het zekere voor het onzekere nemen!

Sterkte!

3. Esma79

Esma79 Lid

Jul 26, 2008
    87
    0
    0
    Dag Bartje

Ik weet wat je doormaakt. Heb dit zelf ook gehad met mijn eerste
    kindje. De VK vond dat ik naar het ziekenh moest. Hals over kop
    door de vk een afspraak gemaakt bij het ZK.
    Ik moest 2x per week een hartfilmpje laten maken ivm hartkloppingen
    baby (weet niet meer hoe dit heet) en 1x per week een echo.
    Gelukkig werd ik verwezen vanaf 35 weken want volgens de vk
    groeide mijn meisje niet. moest ook direct stoppen met werken.

Bij de geboort bleek er niets aan de hand te zijn. met 42 weken
    werd mijn meisje geboren.
    geboortegewicht 3100 gram.

Ik zou me totaal geen zorgen maken. De vk weet precies wat zij
    doet. en als zij twijfelt kan ze altijd actie ondernemen.

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Kwa gewicht hoef je niet elke keer aan te komen hoor. Bij mij word de buik helemaal niet gemeten, maar gewicht wel elke controle en 2 juli was ik na 4 week niks aan gekomen en ben vorige week weer geweest en toen was 3,8 kilo aangekomen en had mijn kleine een groeispurt.
    ze zien juist liever dat je niet heel veel aan komt. gebeurt dat wel is dat ook geen ramp hoor. ik ben in mijn vorige 2 zwangerschappen 28 en 25 kilo gegroeid en zit nu nog maar op 8 kilo. maar heb wel een flinke buik.
    Je kindje kan ook wat meer naar de rug liggen waardoor je buik minder groeit.
    Als de uk t maar goed doet.

Share This Page