Ik ben erg benieuwd hoe het bij andere zit. Ivm eerst te klein kindje krijg ik groeiecho's. Tot week 28 was de baby te klein. Bij de echo toen bleek het in 2 weken een groeispurt van 500 gram te hebben gehad. Vruchtwater was perfect. Bij week 31 liep het gemiddeld, buikje 1 week voor en vruchtwater teveel. Wilde een 2e ogtt, ook gekregen. Ook omdat ikzelf overgewicht heb en een ziekteverleden. Nu is mijn nuchtere waarde 4.4 en na het heeeeerlijke drankje 7.6. Ik dacht dat het ziekenhuis 7.6 aanhield omdat de gynaecoloog dat zei, maar diegene die ik nu sprak had het over 7.8. Dus ze doen er verder niks mee. Wanneer werd er bij jullie ingegrepen? En wat zijn tips voor mij om extra op te letten met eten ed? Liever blijven voorkomen.
Ja hier ook 7,8. Als je ook maar iets er boven of eronder zit maakt dat wel degelijk verschil. In jouw geval zou je wat op je voeding kunnen letten zonder daar echt voor op "dieet" te gaan. (Met dieet bedoel ik dan de manier hoe je moet eten/drinken als je dus echt zwangerschapsdiabetes hebt) Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik na het drankje een uitslag van 7,9 of 8,0 en toen moest ik wel degelijk naar de diabetesverpleegkundige en diëtiste. Ook al waren al mijn waardes bij het prikken wat je dan zelf moet doen gewoon goed. Zelf als ik chips, patat of ijs had gegeten.
Hier is de grens ook 7.8 Ik scoorde 14.9 en zit nu aan de insuline. Evt kun je proberen minder koolhydraten te eten...minder brood...geen suikerhoudende frisdrank...geen vruchtensappen. En niet meer dan 2st fruit per dag want in fruit zitten veel fruitsuikers. En denk om de 5 p's Poffertjes Pannenkoeken Patat Pizza Pasta Daar gaat je suiker ook van omhoog
Op eten letten vind ik lastig. Ik eet al aardig weinig. Ik drink überhaupt geen frisdrank enz. Alleen water/spa/1x koffie/2x melk. Idee: O 2x snee volkorenbrood met boter, kaas of kipfilet of pindakaas. 1 glas melk T: fruit 1st L: yoghurt met wat havermout musli en wat noten/pitten T: fruit 1 st A: groente met rijst of aardappel en vlees of peulvruchten. Waar ik maar een paar happen van kan eten. Koffie En nog een glas melk toe voor het slapen. Opzich geen gekke hoeveelheden dus.
Meusli bevat heel veel koolhydraten. Ik mag dat niet meer eten. Mss kun je dat vervangen door iets anders? Ik neem nu yoghurt met een wasa cracker met kaas ipv meusli. Verder ziet je menu er prima uit. Als tussendoortjes eet ik nu noten of kaas/worst. Dat mag vd diëtist.
Het is meer havermout, niet de musli of crusli variant. En daarbij 2 eetlepels. Opzich niet heel erg veel koolhydraten ed volgens de verpakking
Ik ga sowieso weer eens wat menu's bijhouden op koolhydraten. Maar waar ik mee bekend ben is dit nog verre van teveel. Vooral puzzelen dus.
Oké. Nou dan kun je weinig meer doen dan je nu al doet. Zolang je onder de 7.8 zit is er geen probleem lijkt me. Misschien kun je vragen of je zelf curves mag maken een aantal dagen. Want de gtt is belachelijk veel suiker...mss zit je in je normale patroon wel prachtig qua bloedsuikers.
Hier ook 7.8 als grens. Bij de vorige zwangerschap zat ik daar precies op, na 2 uur. Moest wel naar de Diabetesverpleegkundige. Moest thuis 2x per week een dagcurve bijhouden, maar zat nooit boven de grens. Dit keer ga ik a.s. vrijdag. Heb je Pinterest? Daar staan heel veel koolhydraatvrije recepten op.
Ik zal dat inderdaad eens overleggen met de gynaecoloog. Zoveel suikerbende als dat drankje krijg ik volgens mij niet weg op een dag haha. Ben er ook steeds 1 of 2 dagen goed ziek van daarna. Mini zat vorige keer net na het drankje te stuiteren en dit keer 3u na het drankje non stop. Die kan er ook niet tegen volgens mij. Bedankt voor je tips!
Ik heb inderdaad pinterest. Ben ook bekend met kh lage recepten. Maar zal daar ook nog even rondspeuren.