Hee dames, Maak me een beetje zorgen misschien kan iemand me gerust stellen. Hugo drinkt de laatste dagen heel erg weinig! Hij zou 100 cc mogen hebben en dat maken we ook klaar, bij elke voeding laat hij gem. 25 cc in het flesje zitten. Ook spuugt hij na elke voeding. Soms beetje (mondje vol) soms wat meer. We voeden hem nog om de 3 uur omdat we niet weten hoeveel hij weegt. Morgen gaan we naar het cb, dus dan vraag ik het ook eventjes na. Maar ik heb gehoord dat ze je daar nogal onzeker kunnen maken. Dus misschien kan hier mij alvast iemand gerust stellen. Verder is hij heel tevreden, slaapt goed en huilt niet veel. Groetjes Niki
Ik zou me niet meteen zo'n grote zorgen maken. Het ene kindje heeft nu al meer honger dan de ander. Zolang hij genoeg plasluiers heeft en de kaka ook nog goed gaat.
Mijn zoontje is ook een hele slechte eter, zelfs in het zh gelegen. Maar nu maak ik me er niet meer zo druk over! Ze zeiden, zolang als ie er goed uitziet is er niks aan de hand, en heeft ie gewoon minder nodig! Ze moeten een bepaald aantal cc op een dag hebben, en als ze dat binnen krijgen is het goed, maakt niet uit in hoeveel flessen!
@Niki Sem dronk ook slecht zijn flesjes leeg en gaf ook een mondje melk over. Maar alles is nu goed, hij drinkt bijna alle flesjes leeg en spuugt ook veel minder! Dus ik zou je niet al te druk maken, zolang hij goed groeid en vrolijk is. Als het maar geen weken zo aan houdt, zo nu en dan een flesje niet leeg drinken dat geeft niet. En als ik jou was vertel niet al te veel aan het CB, ze maken je onnodig ongerust
Ik zou me er ook niet al te druk over maken hoor! Dat Hugo 100cc mag wil nog niet zeggen dat hij het ook kwijt kan. Mijn zoontje dronk ook heel weinig en ik maakte me ook zorgen, vooral omdat hij maar 2950 gram woog.Maar moet je hem nu zien, een grote vent met worstige benen hoor! En laat je idd niet gek maken op het CB, die willen alles volgens het boekje en zo werkt het gewoon niet. Liefs Nies
100 cc is wel veel hoor voor een oepie van ruim een week Dus zou me niet te veel zorgen maken, kleintje neemt wat hij nodig heeft. Zolang hij lekker groeit hem dan ook niet dwingen. Mondje terug geven is ikke zit vol mama
Mij hebben ze deze week bij de kinderarts verteld dat Marin ongeveer 500 ml per dag moet drinken. Mij lijkt als Hugo een week oud is en ik vergelijk dat met het drinkpatroon van Marin toen, dat hij zelfs meer drinkt dat wat zij toen deed. En Marin dronk al voldoende.
ik heb in het begin met lynn ook ontzettend zitten vechten om een voeding erin te krijgen en om idd zoveel cc per dag te halen. werd er knettergek van. neem het gewicht van het kindje, doe dit maal 1,5. dus: lynn weegt 3 kilo, maal 1,5 is 4,5 is 450 cc per dag. en danheb je ook nog grote en kleine drinkers. Als je dit een beetje als richtlijn houdt zit je altijd goed. succes