Wij gaan een huis laten bouwen. Nu hebben we net pas besloten, dus de bouw gaat nog wel even duren. We schatten om voor zomer 2016 erin te zitten. Bij ons in de regio is huren duur voor particulieren. Met 2 kinderen zit je zo aan de 1000-1250 per maand zonder gas/licht/water en heb je gewoon een normaal huis met 3 slk. Vaak ook voor minimaal 1 jaar vast, wat al zonde zou zijn als we er met 8-10mnd in zouden zitten. Nu hebben we wel gehoord van een woonunit op de bouwkavel te zetten, maar is dat wat met 2 kleine kinderen? Heb je veel overlast van de bouw of valt het mee omdat dat voornamelijk overdag is. En hoeveel m2 heb je dan nodig? Kosten? Ervaringen gevraagd dus!
Verhuren heel veel units voor dit doel. Kosten weet ik niet maar het is goed te doen. Ik denk dat je er 2 nodig bent.
Tnx! Staan helaas geen kosten op de website, maar ook wel handig: wij wonen in Brabant. Transportkosten zullen dan aan de hoge kant zijn gok ik.
Volgens mij er laatst op het forum hier iemand die in een woonunit woont. Klaagde over haar schoonvader die telkens onverwachts langs kwam. Ik ga even kijken of het kan vinden
Twee nichten van mij hebben met hun partners een periode in een stacaravan gewoond, ook op bouwkavel.
Je zou ook in de buurt een huisje kunnen huren op een vakantie park! Zou daar even over informeren in de buurt
Was dat wat? Op de een of andere manier lijkt dat me niet fijn met 2 kleine kinderen in de winter in zon kleine ruimte.. Vakantie park zit hier niet in de buurt helaas. Ivm opvang en werk is het de keuze om te huren in onze omgeving of een unit op de bouwplaats.
Wij wonen momenteel idd in een woonunit. Met 7 personen op 125m2 (5 slaapkamers) We hebben gekozen voor een bedrijf in de buurt ivm de transportkosten. We betalen zo'n 850 in de maand. Wel aan moeten vragen bij de gemeente en voor moeten betalen.. Moesten ontheffing aanvragen omdat we buiten t bouwvlak een gebouw gingen plaatsen... Denk er wel aan dat je electra, gas en riool moet aan kunnen sluiten. In een nieuwbouwwijk kan dat lastig zijn omdat dat er soms nog niet is. Wij konden aansluiten op bestaande voorzieningen. Qua bouwoverlast valt het mee. Die gebruiken nu het huis als keet en we hebben een dixie geplaatst.
Wij gaan ook bouwen en heel veel zelf doen. We moeten nu eerst nog vergunningen aanvragen dus ik verwacht niet dat we er in 2016 nog in zullen zitten. Als we ons huidige huis verkopen, willen we het liefst een schuur bouwen. Wanneer je die isoleert en er simpele kamers inmaakt, kunnen we er prima wonen. Aangezien we er dan waarschijnlijk zo'n 12 maanden in moeten wonen, scheelt dat 12 maanden x 900,- huur = ruim 10.000,- Voor dat geld bouwen we dan de schuur (uit de overwaarde van onze woning). We hebben nu een keuken uit een huurwoning in de schuur staan, opa kreeg een nieuwe. Die zetten we er dan in. Alleen voor de badkamer/wc iets bedenken. Uiteindelijk hetzelfde kwijt als met huren, alleen nu houden we er een schuur aan over.
Goed navragen bij de gemeente. Bij ons mocht dat dus niet. Ook niet voor tijdelijk. Vonden we erg jammer, want het scheelt een hoop kosten.