Omdat de laatste jaren er steeds meer taken bij zijn gekomen, wordt momenteel mijn functie opnieuw gewogen. Bedoeling is dan dat ik in een hogere salarisschaal terecht kom. Goed nieuws dus, hoop ik. Maar toch vraag ik me af wat ik kan verwachten. In mijn huidige functie zit ik in periodiek 6, 6 jaar werkervaring in deze functie dus. Maar, als ik zometeen een nieuwe fucntieomschrijving heb, kunnen ze me dan terug zetten naar trapje 1?? Want officieel heb ik in die nieuwe functie nog geen jaren werkervaring. Het ligt er een beetje aan hoe je er naar kijkt. En omdat je bedrijf ook wel wat moet bezuinigen, ben ik een beetje bang dat ze het zo willen gaan spelen. Wie heeft hier verstand van/ervaring mee?
Mijn ervaring is dat er gelijk wordt over gestoken ene dan 1 periodiek hoger. Ik ging dus van schaal 7 periodiek 10 naar schaal 9 periodiek 2. Vervolgens begon ik dus op 9 periodiek 3. Het is niet de bedoeling dat je minder salaris krijgt
Hier ook gehad aan het begin van het jaar. Gelijk oversteken naar dezelfde trede alleen in andere schaal. Ben er wel wat op vooruit gegaan. Andere mensen in mijn functie kregen opeens véél meer geld (was met terugwerkende kracht) maar ik niet. Zij zaten al in laatste trede en ik kan nog jaren groeien met salaris. En ik dacht alleen maar: Damn! Geen shopping trip
Ik bleef in dezelfde trede qua ervaring, maar dan twee schalen hoger. Hier ook met terugwerkende kracht (ruim 2 jaar) teruggekregen. Het hele proces heeft ook jaren geduurd.