pos test gevolgd door neg test, geen menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jensje, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jensje

jensje Lid

18 aug 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    In juni ben ik voor het eerst na de bevalling van mijn zoontje ongesteld geweest. Er ging een eisprong aan vooraf. Rond deze tijd verwachtte ik mijn menstruatie weer. Vorige week had ik overdag meerdere malen een tsr (ik geef nog bv) terwijl ik dat normaal niet meer heb, voor de zekerheid een test gedaan en die was positief. (Uiteraard op tijd afgelezen ed)
    Dag later nogmaals getest en die was negatief, geen tweede streep te bekennen. Maar ik ben ook nog niet opgesteld geworden.
    Hoelang moet ik wachten op mijn menstruatie? Heb ik mogelijk een vmk gehad? En moet ik naar een dokter als ik binnen een x aantal dagen niet opgesteld wordt?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kunt nog even afwachten.
    Als je over een week nog niet ongesteld bent zou ik nog eens een test doen.
    Het is normaal dat je cyclus weer op gang moet komen, en niet gek dat het soms wat langer duurt.
    Als het een vmk is dan verwacht ik wel dat je binnen een week ongesteld wordt.

Mirjam

3. jensje

jensje Lid

18 aug 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie. Ik ga maandag, als ik nog niet opgesteld ben, nog een test doen. Als die nu weer negatief is maar mijn menstruatie blijft uit wat moet ik dan doen?

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Ik zou het dan nog een paar weken afwachten. misschien heb je een onregelmatige cyclus. Schrijf alles goed op. Je kan dan later alsnog een keer afspraak maken bij huisarts, mocht je menstruatie echt langere tijd uit blijven.

Groetjes evelien

Deel Deze Pagina