Ik ga zelf voor de Manduca omdat het idd ook op je rug kan. Ik kan straks simpel mijn dochter op m'n rug dragen (die is nog niet zo zwaar) en de baby lekker op mijn buik. Ik hoop alleen dat het verstellen niet te onhandig is, dat ik met 2 kids wat kan afwisselen als het nodig is. Voor de eerste maanden heb ik natuurlijk ook nog mijn draagdoek, en die vind ik juist dat eerste jaar heel fijn. Toen Julia ging lopen met 10 maanden wilde ze dat liever niet meer (te veel gedoe met knopen, duurde haar te lang) en dan is die Manduca juist weer handiger. Dus ik denk dat ik straks een goede combi heb. En idd, afgelopen week nog bij een babyzaak gewinkeld, echt geen kleine winkel, maar ze hadden wel 8 verschillende soorten dragers. 1 grote rugdrager (zo'n rekding), 4 verschillende BB's en 3 verschillende rekbare doeken... Tsja, die hoef ik dus allemaal niet!
het is met een beco de bedoeling dat je je kindje eerst op de normale manier erin doet, dus aan de voorkant. en vervolgens het harnas op je rug draait. met kind eruit halen moet je het tegenovergestelde doen. harnas naar je buik draaien en kind eruit. je kan hem ook makkelijk met kind en al op je rug gooien. als een rugzak. Ik had een BB maar wat een kl*te ding zeg. kind hing er echt als een aardappelzak in. ik moest iets hebben waarmee ik veilig met haar naar de winkel kon of met de hond kon lopen zonder steeds de wagen uit de berging te halen. heb nu sinds een week een 2e hands beco butterfly 2. wat een uitkomst zeg. kleine dame is nu 8,5 maand en bijna 10 kg en ik kan haar nu dragen zonder dat ik last krijgt van m'n rug. vorige week nog in de BB gehad maar haar er meteen weer uitgehaald. druk op je nek. bij de beco wordt alles goed verdeeld. kindje zit in de kikkerhouding in plaats van aardappelzak houding dus beter voor de heupjes. wel duur ja. ik heb hem nu 2e hands op de kop kunnen tikken en ik ga hem ook zeker gebruiken voor een evt. volgende kleine.
Lees dat er hier Manduca dragers zijn. Ik kreeg haar er altijd lastig zelf in, dan kreeg ik het klipje tussen je schouderbladen bijna niet vast. En als ze op de rug zit, zit dat bandje wat te hoog tegen mn keel aan. Of heb ik haar dan niet hoog en strak genoeg? Ze zit er hier nog heel weinig in maar 2e uk kan er straks mooi in bij papa.
Alvast heel erg bedankt voor jullie meningen. Ik ben een heel stuk wijzer geworden. En nog de beste wensen voor 2012. groetjes Mieke.
Als ik op mijn buik draag dan draag ik eigenlijk altijd kruislings, dat vind ik zelf het prettigst dragen en dan gebruik je dat bandje niet. Op de rug draag ik niet vaak, maar ik denk dat je haar dan inderdaad te laag hebt zitten, heb in ieder geval nooit gemerkt dat het bandje bij mij hinderlijk tegen mijn keel zat.
Wat een goede tips allemaal! Ik ben me ook op het oriënteren op een draagzak/draagdoek en zag gewoon door de bomen het bos niet meer. Zijn er ook dames die ervaring hebben met zowel draagzakken als draagdoeken? Want ik twijfel nu wat het handigste is...
Ja ik.( en velen met mij) Ik heb een rekbare(draagdoek.nl), en geweven, een ringsling en een boba3g. Rekbare: was ik bij de 2e kwijt, maar wilde ik gebruiken bij ons winterkindje in de baby tijd, heerlijk zacht en warm dragen. Geweven, superveel gebruikt. Mijn 2e is een reflux kindje en wilde alleen maar rechtop. Vanaf baby af aan gebruikt. Later ook op mijn rug, had ik nooit van mezelf verwacht! Maar ze vindt de kinderwagen niet leuk, tja dan moet je wat he? Ringsling: ideaal, had ik eerder willen hebben, pas gekocht toen ik gng fietsen. Ook fijn dat papa hiermee kan dragen. Heerlijk voor korte stukje waarbij je ze normaal zou dragen, bv dus als je ergens even op de fiets heen bent, daar even in de ringsling en dragen maar! Boba: superrrr din. Al worstel ik er nog wel mee af en toe. Maar jeetje, zij zit gewoon alijd goed! En ik kan hem makkelijk even bij papa omdoen. Op de buik vind ik hem niet fijn, maar op de rug is hij ideaal. Maar eli is ook ze zwaar voor de buik...
Manduca verstel je snel, vind ik, met de gespen. En het opengeritste rugpand geeft ook een lang rugpand wat erg fijn kan zijn. De andere vraag van de manduca en het gespje tussen de schouderbanden; je kan het gespje in hoogte verstellen, bij buikdragen moet de gesp dus hoog zitten zodat je er achter je nek bij kan. Bij rugdragen doe je de gesp lager zodat hij ter hoogte van je borst zit, tenmisnte onder je hals. Zelf draag ik alleen liever rug met de manduca want vind de banden met buikdragen niet prettig voelen.