buik\ruklachten wat te doen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door miss geul, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    goede dag,

ik had een vraag ik zit nu in mijn 34ste week van mijn zwangerschap.
    ik heb de laatste week steeds vaker last van mijn zij\buik\rug.
    het zit voor en zij ten hoogte van mijn onderste ribben en in de rug zit het op dezelfde hoogte.
    ik denk dat die kleine er tegen aan ligt.

maar nu wordt het zo erg dat ik er nachten van wakker kan liggen of er wakker van wordt van de pijn, ik heb van de week zelfs liggen huilen van de pijn.

wat doen jullie met zo pijn behalve pijnstillers die vermijd ik.
    op de bank zitten doet pijn, op bed liggen doet pijn alleen lopen gaat redelijk op die momenten. hele dagen zitten lukt niet meer.

ik moet nog 1 week werken (volgende week dinsdag ga ik met verlof) dus ik weet niet goed wat ik kan doen om dit te verminderen.

groetjes miss geul.

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.514
    8.439
    113
    Best kans dat er meer loos is, dus als de bliksem naar de huisarts er mee!

3. Dana

Dana Niet meer actief

Even je VK of Gynaecoloog bellen, potje urine inleveren om te kijken of er een ontsteking zit (kan omhoog trekken) en als ik je klachten zo lees lijkt het op wat ik heb, nierstuwing, urine dat zich ophoopt in je nier waardoor deze opzwelt en daardoor krijg je die pijn, bij zwangere vrouwen meestal rechts. Het hoeft niet natuurlijk het kan ook door groei en rekkende spieren komen maar ik zou wel even het eea willen uitsluiten ;)

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    bedankt Dana en Felice voor jullie antwoord,

ik heb het niet constant die pijn.
    het is in vlagen vooral na werk\als ik te veel gedaan heb.

die nierstuwing is denk ik constante pijn aangezien het een ontsteking is.
    oja en de pijn komt alleen met zitten\liggen, met lopen\staan heb ik er geen last van.

maar wat doen jullie tegen de pijn?
    ik kijk het even aan anders ga ik bellen naar de verlos, maar ik moet er donderdag zoiezo heen.

groetjes wendy

5. Dana

Dana Niet meer actief

Nierstuwing is geen ontsteking hoor, het is gewoon ophoping van vocht in je nieren en het hoeft niet constant te zijn. Ik heb de pijn ook voornamelijk met zitten/liggen omdat je nier dan extra in de verdrukking komt.

Succes donderdag!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

even laten checken en als het wel de baby is die je pest, is er weinig aan te doen, hooguit veel wandelen of een week eerder met verlof gaan.

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik moet donderdag naar de vk,
    en dinsdag ga ik gelukkig met verlof,
    ik laat het wel even na kijken.
    ik draag nu wel sinds 2 dagen geen zwangerschap broeken maar gewoon legging, rokken of jurken want dan heeft mijn buik en de baby meer ruimte.

dat helpt wel ik heb vandaag maar 2 pijnscheuten gehad.

groetjes wendy

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nou vandaag gesprek gehad met verloskundige,
    zoals het ernaar uitziet heb ik last van een spier die knel zit door het kind.
    er is verder geen gevaar en het kind ligt in dezelfde hoek als waar ook de pijn zit.

groetjes wendy

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.514
    8.439
    113
    Beetje late reactie, maar fijn dat er in elke geval niets ernstigs aan de hand is!

Heb je er nog veel last van?

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik heb erg veel last van mijn rug, zolang ik loop gaat het redelijk maar zitten is bijna niet te doen. ik ben vannacht huilen wakker geworden van de pijn, ik vraag me nu wel af wat doen jullie met die rugpijn? ik neem paracetamol als het ondragelijk wordt maar vind dat erg eng. ik wil niet mijn kleintje beschadigen.

groetjes

11. Dana

Dana Niet meer actief

Je mag gewoon paracetamol en het kan absoluut geen kwaad, ik slik er 3 per dag op advies van mijn gynaecoloog. Het stond mij ook tegen maar er werd me verzekerd dat het gewoon kan.

Sterkte ermee, continu pijn is vermoeiend!

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

paracetamol is echt geen probleem.

Rugpijn (check onderschrift)

- niet bukken !door je knieen gaan en anders een grijpstok bij bijv. de blokker kopen. want weer omhoog komen is zwaar als je 35 wk zwanger bent.

- als je ligt op je zij liggen evt. kussen tusen je knieen/onder je buik
    /in je rug. of op je rug en een dikker kussen/bed onder je knieeen.
    voor je rug is zoals je op een motor zit zeg maar ideaal.

/\ armen / rug\ benen<
    <

dus een hoek van 45 graden ongeveer, dit geeft de minste belasting op je rug . zo kan je dat ook vertalen naar op je zij liggen en als je op je rug ligt je benen omhoog . ik lig ook vaan met 1 of 2 benen op de rugleuning van de bank, het gaat erom dat je de rug stabiliseert.

- liggen en lopen zijn vaak veel prettiger als zitten.

- als je voor je werkt , zorg dat je op hoogte werkt. is je aanrecht te laag , ga dan aan de eetkamer tafel zitten snijden e.d.

- stilstaan doet waarschijnlijk erg zeer, wiebel zachtjes van je ene been naar je andere.

als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    die grijpstok ga ik morgen zeker halen, erg ideaal.
    die kussens hoor ik ook vaker, maar ik draai te veel in mijn slaap (ongeveer elk kwartier\half uur). en dit is alleen maar erger aan het worden sinds de zwangerschap.

lopen is inderdaad veel prettiger, liggen is vaak al een ramp moet ik zeggen, al kon ik vannacht zelfs bijna niet lopen zo erg dat het was.

mijn groenten en aardappelen die maak ik vaak klaar op de bank zodat ik niet stil hoef te staan en gewoon kan zitten.
    dat wiebelen ga ik ook onthouden, ook al moet ik zeggen wiebel ik van mezelf best veel, ik kan niet goed stil zitten\staan of liggen, ik ben iemand die altijd beweegt zelfs als ik slaap bewegen mijn voeten vaak hihihi

14. samkids

samkids Niet meer actief

Is een osteopaat geen optie? Die zou wat kunnen masseren en losmaken zodat zowel de pijn als de oorzaak verholpen wordt.

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik wacht het nog effe af, ik ben nu net met verlof en vannacht geen rug klachten gehad, misschien was het werk toch te veel zonder dat ik het door had.
    nu heb ik meer rust doordat ik met verlof ben dus nu afwachten of de klachten veranderen\minderen.

ik hoop het wel( vannacht en vandaag nog geen pijnstiller in hoeven nemen)

groetjes wendy

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    misschien helpt een hittepit kussen ook?

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat zijn goede tips! Heb ik ook wat aan! Heb BI en krijg steeds meer last van mijn rug. Buik is al zo groot en slapen doet gewoon pijn. HIer ga ik wat mee doen.

Ts: Hoop voor je dat dat het was, dan zou je nu minder pijn moeten krijgen en meer tot rust moeten kunnen komen.

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    voor het begin van de dag heb ik intussen een plossing, ik slaap in de nacht met een voedingskussen (1 uiteinde op mijn kussen voor mijn hoofd en de rest leg ik langs mijn rug en eindigt net boven mijn knie.

ik heb het vannacht gedaan, en heb heel de nacht en ochtend geen maagzuur maar ook geen rug klachten.
    ik heb daardoor wel te veel gedaan en loop nu met extra veel rugpijn want ik ben gaan boenen alsof mijn leven eraf hing.

dus het voedingskussen is een blijvertje.

Deel Deze Pagina