Bij periodes diarree-aanvallen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dana, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

Hoi,

Ik heb sinds ik zwanger ben zo eens in de paar weken een flinke diarree-aanval, dit duurt meestal een halve dag. Dit zal met de groei van het kindje te maken hebben maar ik vroeg me af of meer dames dit herkennen?

Meestal gaat er hoofdpijn aan vooraf wat ik eigenlijk eerder achteraf verwacht ivm vochtverlies. Zodra de diarree over is trekt de hoofdpijn ook langzaam weg.

Ben ik nou zo'n apart geval? :)

2. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    De diarree aanvallen herken ik niet. Maar mijn stoelgang is ook compleet verandert sinds de zwangerschap. Ik had eerst hele gevoelige darmen en zat al aan de dunne van een kopje koffie. Dat kon ik ook echt niet drinken dus. Nu moet ik 2 koppen koffie per dag drinken om de boel gaande te houden. Dus dat is totaal het tegenovergestelde. Soms moet ik ook 2 dagen niet en dan weer een periode 3 keer per dag. Het zal dus allemaal met hormonen samenhangen denk ik. Een vriendin van mij had tijdens de zwangerschap juist andersom. Die had eerst sterke darmen en kreeg tijdens de zwangerschap steeds diarree. Misschien is het wel verstandig het te overleggen met je verloskundige of huisarts, want er kan natuurlijk ook altijd iets anders aan de hand zijn. Dat zou ik wel even uitsluiten voor de zekerheid.

3. Dana

Dana Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord :)
    Ik ga het sowieso volgende week even overleggen met de gynaecoloog.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hey meis!

Dat kan nu ook heel goed komen door het explosief groeien van de beeb nu. Je darmen moeten dan weer even aan de schuif en raken mss wat geïrriteerd. Die van mij doen ook weer wat moeilijker.
    Mss komt de hoofdpijn door wat stuwing?

Sowieso hebben de darmen het moeilijker nu en als je bv een tijdje niet kan, dan heb je vaak ook ineens diarree als het wel lukt. Heb ik ook wel.

Maar bespreken is natuurlijk nooit verkeerd. Succes!

5. Dana

Dana Niet meer actief

Thnxx Mykelti! Zal inderdaad geen kwaad kunnen en inderdaad, de beeb groeit als kool :D

Deel Deze Pagina