Baby soms wat rustiger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pink150, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Hey meiden,
    ik heb weer even een klein vraagje...

Ik ben nu in mijn 38e week van mijn zwangerschap en alles gaat prima en de kleine meid doet het allemaal "volgens het boekje"...alleen nu heb ik weleens een dag of 2 dat de kleine het gewoon wat rustiger aan doet,...VB: elke avond voor het slapen gaan verbouwd ze ongeveer een uur mijn buik helemaal van boven tot onder, gister avond maar eventjes,..nu moet ik jullie wel zeggen dat ik er dan extra op ga zitten letten hoor, en geloof me ik kan me eigen snel gek krijgen :)....grrrr..rot eigenschap van me!
    Wat ik dus wil zeggen/vragen ik voel haar dus prima (geen rede om in paniek verloskundige te bellen) alleen soms een dagje of 2 ertussen wat minder,...hebben jullie dat ook?...Ik hoop wel stiekem op een reactie ;);)
    Kus pink!....alvast bedankt natuurlijk voor het lezen!

2. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik heb dat nu al, ik denk dan bij de 2e dag als het morgen nog steeds zo is dan bel ik mijn vk, vaak is ze die dag super druk. Ik houd hier dus altijd rekening mee dat ze ook wel eens rustig is want ze zeggen dat als het geschop enzo echt anders wordt moet je bellen, dan zou ik dat al 10 keer onnodig moeten hebben gedaan, maar ik voelde haar wel om de zoveel tijd al wast het maar even, ik zou wel bellen als je echt al uren helemaal niets voelt.

Ook krijgen ze telkens minder ruimte natuurlijk maar bij echte twijfel en slecht gevoel zou ik altijd contact opnemen al is het maar zodat je weer gerustgesteld bent toch.

3. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

21 dec 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    Baby van 38 weken heeft nu veel minder ruimte om te bewegen. ik voel de baby ook minder dan normaal. zolang ik hem/haar maar voel om de zoveel tijd, maar ik me niet al te veel zorgen.

4. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik voelde de baby aan het eind van de zwangerschap ook minder. Ws omdat ze minder ruimte had ofzow...
    Zolang ik haar maar iedere dag even voelde was het voor mij oke. Ik zou me pas zorgen maken als ik bv. al een hele dag niks gevoeld zou hebben.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik heb het hier nu al. me placenta ligt voor en hij ligt met de rug naar de buitenkant dus voel heel weinig overdag zelfs niks af en toe een ploppie en dan savonds in bed is ie wakker en verbouwd de zooi erbinnen hihi.

en jah de ruimte word minder nu he. bij mij is er nu al krap ruimte dit komt ook omdat i kzelf erg kort ben zeg maar had al vrij vlot de baarmoeder tegen me ribbenkast hahaha.

6. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hey Pink150,

Ik heb hetzelfde hoor! Die kleine meid in mijn buik verbouwt de boel al maanden zodanig dat ik er gekneusde ribben aan over heb gehouden, maar sinds een dag of 2 is ze in vergelijking met de voorgaande maanden relatief rustig.
    Ik zit me ook de hele tijd op te winden of ze "het nog wel doet", maar elke keer voel ik haar gelukkig weer (maar wel minder dan eerst).

Ik denk inderdaad dat ze wat minder ruimte in de baarmoeder krijgt, waardoor de beweging wat minder wordt.

Wanneer je echt al een dag niets gevoeld hebt, wordt het een ander verhaal. Dan zou ik even je VK bellen. Maar dat is niet aan de orde, toch?

Liefs Isa

7. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Hey hey,

Nee isa dat is zeker gelukkig niet aan de orde,..ik bedoelde meer dat ik bv een uurtje of 2 even niets heb gevoeld,..snap je?

Ik ben van nature wel zo'n trien als ik een ochtendje haar niet zou voelen, zou ik de verloskundige al bellen!

Maar vandaag was ze weer gezellig in de weer, wel wat minder, maar ik hou het nu ook maar gewoon op dat het wat krapper word daar binnen en dat ze eigenlijk niet meer zoveel kan bewegen, toch??

xx pink

8. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Hier ook per dag wel wat verschil qua verbouwing in de buik, de ene keer denk ik POEH lukt het daarbinnen en de andere dag is het HALLO gaat het nog? Haha zolang ik de kleine gewoon regelmatig voel bewegen maak ik me niet zo druk... zal wel door ruimtegebrek komen inderdaad!!!

Groetjes Nelleke

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Heb ik ook wel hoor. Ons kleintje kan soms een uur lang enorm druk zijn en dan in eens een paar uur niet. Soms idd ook een dag waarop hij erg rustig is.

De vlk zei dat dit idd komt door gebrek aan ruimte en omdat hij nu op gewicht moet komen voor de geboorte en daarom zijn energie wat spaart.
    Zolang ik hem elke dag voel is het prima. Maar anders idd even bellen.

Deel Deze Pagina