besneden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanjesper, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    Mijn zoontje van 6 maanden wordt besneden. Ook is ie geboren met een hoefijzernier,heeft hiervoor ook al de nodige onderzoeken gehad. ( zo zielig)
    Maar alles is gelukkig goed, hij krijgt alleen in mei/juni nog 1 keer zo'n onderzoek onder een scan met radioactieve vloeistof.
    Nu heeft Sven voor 2 maanden terug blaasontsteking gehad is ervoor behandeld en alles is weer goedgekomen. Nu moesten we van de week voor controle komen bij de kinderarts en het blijkt dat zijn plasgaatje te nauw is. En dat hij daardoor gevoelige is voor blaasontsteking.
    We werden doorgestuurd naar de uroloog en die zei gelijk al, dat wordt besnijden. Mijn vraag is dus of hier meer meiden zijn die er ervaring mee hebben dat hun baby besneden is. En hebben ze er veel last/pijn van na de tijd?

2. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik heb zelf geen ervaring, maar ken wel de verhalen van moeders uit mijn omgeving. Hun zoontjes zijn om andere redenen besneden (vaders uit noord-afrika, hollandse moeders) en de vaders roepen vooraf dat het niks voorstelt en daarom valt het de moeders dan vies tegen, want het is toch niet vergelijkbaar met nagels knippen oid ;) .
    Het herstel duurt een week of 2. Ik geloof dat je het piemeltje insmeren met vaseline oid om het tegen urine te beschermen en wat ruimvallende kleding. Het ene kindje heeft veel meer last dan het andere. Hoe ouder het kind hoe meer last. De leeftijd van jouw baby is ideaal, bij bovenstaande gezinnen waren de kinderen al een paar jaar oud.
    Echt complicaties hebben ze geen van allen gekregen, gevaarlijk is de ingreep niet. En op lange termijn levert het veel op voor je zoontje: zo is hij minder vatbaar voor soa en mag ook toekomstige vriendin/vrouw blij met hem zijn (baarmoederhalskanker komt vrijwel niet voor in landen waar mannen zijn besneden).

Er zijn wel meer topics over op dit forum, maar vaak met enorme discussies er aan, en die zijn voor jou niet relevant.

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Misschien een betere leeftijd als dat het hier was. Hier is mijn zoontje geholpen met 4 jaar en dat was niet zo fijn. Ik kreeg van het ziekenhuis verkoelingsgel en dan deden we hem een luier en wat gazen erop. Maar achteraf heel blij, nooit meer onstoken, nooit meer krijsend wakker ´s morgens omdat hij overeind stond. :rolleyes: Dus ik zou zeggen doe het nu, dan herinneren ze zich niks meer. Hij is nu7 en nog steeds doodsbang voor een dokter. :(

4. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    vraag aan de arts of hij tijdens de ingreep een verdovingsblokje kan achterlaten , of aan de anesthesist, een soort ruggeprikje, hier heeft het goed geholpen...

5. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    oke dus hij heeft in iedergeval nu de beste leeftijd dat ie zich er weinig van kan herrineren. We hebben van de uroloog al een recept mee gekregen voor gaasjes en een zalf wat de pijn zal verzachten.

patricia

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Succes er mee, en sterkte!

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Mijn beide zoontjes zijn besneden. De eerste met 8 dagen en die heeft er erg weinig van gemerkt en de tweede met 3 weken. Hij is een paar dagen wat hangerig geweest maar we hebben niet de indruk dat hij er veel pijn aan gehad heeft. Wel hebben we preventief paracetamol mogen geven. Ik kan je niet vertellen hoe het is met 6 maanden maar ik verwacht wel dat hij er wat last van zou hebben. Laat je goed voorlichten over hoe de hygiëne te verzorgen en wat je aan pijnbestrijding mag doen. Afleiden helpt vaak ook heel goed.

Sterkte ermee

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb zelf geen ervaring ermee maar mijn vriend is ook besneden daardoor

Deel Deze Pagina