Buik slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van 2 meiden, 19 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    idd! ik heb gewoon geen keus. je kan wel heel stoer zeggen dat je kind niet op zn buik mag slapen, maar hier dus een echte buikslaper. zodra ik m in zn bedje leg eerste wat hij doet is draaien naar zn buik en als ik m terug draai dan krijg ik een blik naar me toe geworpen phoe :p

als je kindje op zn buik wilt slapen doe je er niks aan

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Er worden zoveel dingen afgeraden en aangeraden, dat volg jij ook allemaal op?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kan je kindje natuurlijk tot in den treuren laten huilen en gewoon net zo lang wachten tot het na bijv een half uur of anderhalf uur van uitputting in slaap valt :$.

Maar een een beetje normaal mens doet dat idd niet :D!

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Vanaf mijn eerste dochter tot nu hebben we alles al gehad, niet op de rug, buik of zij want dat veroorzaakte wiegendood:(...
    ik denk dat er andere factoren de schuldige zijn hiervoor.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    het is allemaal onzin wat ze je de laatste jaren wijs maken. ene keer zeggen ze A en andere keer draaien ze 360graden rond en is het opeens B. Voorbeeld: Ik ging met zoonlief naar cb op inloop spreekuur en kreeg te horen dat hij 'véél te veel dronk'. Week later had ik afspraak en kreeg ik te horen dat hij 'veel te weinig dronk, mocht wel wat meer hoor'

Nou dan sla je toch hard achterover van stomheid!
    Sinds die fijne blunder van cb luister ik echt nooit meer naar ze, welk advies ze me ook geven. Ik doe het lekker op mn eigen gevoel en kmoet zeggen, ik maak me veel minder druk over wat nou als, en hoe zou het eigenlijk moeten, en doe ik het zo wel goed. nee ik luister niet meer naar die klunzen

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij 'mag' buikslapen niet omdat ze met hun neus in het matras kunnen gaan liggen, maar ook omdat ze op hun buik dieper kunnen gaan slapen. En de wijkverpleegkundige vertelde mij dat de longen meer ruimte hebben als ze op hun rug liggen. Maar ze vertelde ook dat wiegendood met heel veel meer te maken heeft. Een tijdje terug is in Roosendaal een kindje overleden aan wiegendood, maar ze zijn daar toen achteraf langs geweest en het bleek dat er gerookt werd, niet gelucht, veel te warme dekens. Tja en dan is de kans groter dat het mis gaat...

Iedereen hier in het ziekenhuis vindt op de buik slapen prima, ook de kinderarts. Ze zegt dat ze het niet mag adviseren, maar dat ze het wel prima vindt. Ze heeft zelf ook een kindje dat reflux had, dus dat verklaart haar mening ook wel. Maar omdat op de rug slapen toch het veiligst lijkt te zijn, moet Lisa aan de monitor 's nachts, omdat ik dan ook slaap en haar niet in de gaten kan houden. Thuis ligt ze op een aerosleep naast ons in de wieg.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wiegedood is een verzamelnaam voor onverklaarbare sterfgevallen van kinderen onder de 1 jaar. Dus dat heeft een heleboel mogelijke oorzaken. En absoluut niet alleen buikligging. Bovendien is rugligging ook niet zo heilig. Als je kindje last heeft van reflux zoals Irem vind ik het niet erg verantwoord haar op haar rug te leggen, dat is dan echt niet prettig voor zo´n kleintje.

8. adi

adi Niet meer actief

Dit hoor ik voor het eerst, waarom is dat zo?

In ziekenhuizen worden meeste pasgeboren kindjes (die op de kinderafdeling terecht komen), ook ernstig prematuur, op hun zij gelegd om te slapen, omdat dit een meer natuurlijke houding is dan de rugligging. Nooit iets over de wiegendood gehoord.

Mijn kinderen hebben ongeveer nooit op hun rug geslapen. Ze moeten echt helemaal oververmoeid zijn willen ze op hun rug in slaap vallen, maar meestal draaien ze lekker op hun zij. Heel soms op de buik.

Toen ze klein waren legden wij ze standaard op hun zij, is veel veiliger bij een kindje dat af en toe spuugt.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Allereerst is er een verschil tussen wiegedood en simpelweg stikken... en in de tweede plaats geeft buikligging alleen een verhoogde kans op wiegedood als er in huis wordt gerokkt, de baby te warm ligt, dat soort dingen...

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zijligging wordt afgeraden bij kinderen ouder dan 2 weken omdat ze dan kunnen omrollen naar hun buik, dat is de reden....

Maar Irem slaapt ook nog steeds op haar zij hoor. Zolang je haar onderarm goed neerlegt kan ze niet eens omrollen. Als ze al draait, draait ze naar haar rug.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat met de onderste arm deden wij idd ook, en no way dat ze dan door kunnen draaien naar hun buik, zoals je al zegt!
    Ik vind/vond dat veel veiliger, als ze eens op haar ruggetje lag, en ze lag zich te verslikken, och my, dan moest je er echt snel bij zijn! :( Op de zij hebben ze daar veel minder last van...

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Je zou ook kunnen kijken voor zo'n sensor voor onder de matras.
    één van de junimama'sheeft dat in het begin voor haar dochter gekocht omdat die dus ook echt alleen maar op haar buik wilde slapen.
    Die sensor gaat dan af als de hartslag zou vertragen of stoppen.

Voorkom Wiegendood - Luvion Babysense - Wiegedood en SIDS

Deel Deze Pagina