Wat doet hij hier toch?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn zoontje is bijna 6 maand oud en sinds een aantal dagen doet hij iets 'raars'..
    Als hij op zijn buik ligt gaat hij op een gegeven moment op zijn voorhoofd liggen, handjes er naast (nouja, schuin ernaast),
    Dan trekt hij zijn knietjes op en drukt zn kont omhoog.. en dan heen en weer bewegen.. hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is :D Op zich een grappig gezicht, maar best eng aangezien hij op zijn voorhoofd steunt;)
    heb een foto geprobeerd te maken, maar is natuurlijk weer niet gelukt.. Wel een vergelijkbare foto, maar normaal heeft hij zijn kont omhoog gedrukt..
    Iemand enig idee wat dit is?

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Poging tot vooruit komen? :D 8)

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    whaha ja zou je wel denken he :D alleen vind ik hem wel erg jong daarvoor haha

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ja dat zou ik ook zeggen.. maar dat hij nog niet weet hoe het moet mijn zijn hoofd omhoog enz

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Lijkt mij ook een poging tot (een soort van) kruipen.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja dat heeft toch niets te zeggen, ik vind het erg knap hoor dat hij met 6 maanden al zo z'n knieen optrekt

7. Jana09

Jana09 Actief lid

5 aug 2009
    174
    3
    18
    hey

ons meisje doet dat ook wel eens en dan een kreunend geluidje erbij maken.
    ik denk dat ze vooruit willen komen maar nog niet weten hoe ze dat moeten doen een soort voorbereiding op het kruipen.
    onze meid kan dan echt kwaad worden als het niet lukt.
    ik denk dat het niet echt kwaad kan voor zijn hoofdje hoor aangezien hij ook nog op zijn armen steund.

groetjes mandy

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Dat deed mijn dochter ook, die probeerde op de meest gekke manieren vooruit te komen. Uiteindelijk kreeg ze met een maand of 6 het tijgeren door, stuk makkelijker ;).

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou zeggen...hij is aan het bidden! Hahaha!
    Nee grapje!
    Hij is denk ik idd gewoon aan het proberen om vooruit te komen! Lekkere snelle jongen dus!

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Er zijn meer kinderen die met 6 maanden al kruipen hoor, de één is vlotter dan de ander. Sommigen doen heel lang pogingen voordat het echt lukt, maar hij is niet te jong om het te proberen in elk geval. ;)

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Kruipen/tijgeren joh? mag niet hoor, hij moet zolang mogelijk mijn baby blijven :D

nee even serieus.. Is dus vrij 'normaal'.. Hij kan idd behoorlijk boos worden na een poosje.. hij wiebelt ook zo leuke heen en weer, van voor naar achter.. Vond het al ineens drukker wroden toen hij ging rollen haha.. nu nóg meer opletten dus..

12. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje reageerde ook gefrustreerd toen het nog niet lukte, moest er wel om lachen eigenlijk, haha. :D :)
    Inderdaad goed in de gaten houden, voor je het weet, hangt hij in je gordijnen. :p

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij wil opstaan! heel leuk...

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    oei.....haha.. komt vast goed haha :D
    gaat alleen ineens zo snel :( hij doet het nu weer trouwens.. helemaal gefrustreerd wordt hij er van haha..

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    maar als hij dat op zn speelkleed gaat doen op de grond dat doet m toch zeer aan zn hoofdje? ;)

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    eerste wat ik dacht toen ik je verhaal las en nog geen andere reacties
    hij wil vooruit komen leren kruipen tijgeren

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oke, dan hou ik het op tijgeren/kruipen.. nouja poging tot dan haha..
    Kun je dit ook stimuleren of gewoon lekker zn gang laten gaan?

18. happymama

happymama Niet meer actief

hahha miss wil ie een handstand maken !!! hahhaha
    nou ik heb wel es ooit gehoord van een vriendin die deed dat zelf en die kon zo t best in slaap vallen hahha maar of ik dat geloof weet ik niet , miss wil ie idd vooruit

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.079
    3.867
    113
    Ik denk ook dat hij zich vooruit wil 'wurmen'. Hier een mannetje dat met 5 maanden al tijgerde, wist ook niet wat ik meemaakte, want zijn zus deed dat met 7 maanden.
    Zou hem gewoon lekker zijn gang laten gaan. Hier legde ik hem op zo'n speelkleed van Ikea met zo'n rubber onderkant, waardoor dat kleed gewoon goed bleef liggen. In de box bewoog namelijk het kleed helemaal mee als hij zich zo als een soort rups ging bewegen en kwam hij niet zo makkelijk vooruit. Hij zag dingen die hij wilde pakken en wurmde zich dan een weg daar naartoe.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dochter rol hier nog niet, ze doet af en toe wel een poging. Als ik haar dan een zetje geef en ze op haar buik komt, trekt ze ook haar knietjes onder zich en wil ze voor uit komen. En dan idd ook mopperen dat het niet wil. Maar ze is hier bijna 4 maand dus van mij mag het nog wel even duren.

Deel Deze Pagina